Stellantis va construi vehicule electrice la fabrica din Serbia

Un nou vehicul electric va inlocui minivanul Fiat 500L si va intra in productie in 2024. De asemenea, o alta masina electrica ar putea fi adaugata la o data ulterioara. Stellantis a anuntat ca va incepe constructia unei noi masini electrice cu baterie la fabrica sa...

Investitii in vehicule electrice si in transportul ecologic in SUA

Prima companie la care multi dintre noi se gandesc atunci cand vine vorba despre vehicule electrice este Tesla. Desi Tesla si-a castigat pe merit reputatia de lider in domeniu, am asistat la evolutii rapide in materie de tehnologie, ca si la o prioritizare la nivel...

De ce este nevoie pentru a face tranzitia la masini electrice?

Adoptarea vehiculelor electrice este o parte esentiala a decarbonizarii economiei. Profesorul Kenneth Gillingham, profesor de economia mediului si energetica la Yale, spune intr-un interviu pentru Yale Insights ca reducerea anxietatii de autonomie si ajutorul oferit...

De ce 2022 ar putea fi un an critic pentru masinile electrice

Inflorind intr-o piata in recesiune, vehiculele cu baterie reprezinta un plus pentru clima, dar si o amenintare foarte mare pentru producatorii de masini si pentru furnizorii de piese, care adopta lent schimbarile. Vanzarile de masini alimentate doar cu baterii au...

Cat costa sa incarci o masina electrica?

Daca ai in plan sa achizitionezi un vehicul electric, probabil ca ai deja in minte o multime de intrebari, printre care si „cat costa incarcarea unei masini electrice?” Daca in cazul unui vehicul alimentat cu benzina e usor sa afli cifrele legate de consumul de...

Peste cativa ani am putea vedea pe strazi mai multe Volkswagen-uri ID.4, Cupra Borns si Skoda Enyaqs decat masini electrice Tesla, daca o estimare facuta de directorul de management al Volkswagen Group Australia, Paul Sansom, se va dovedi adevarata.

Sansom, numit recent in Consiliul pentru Vehicule Electrice al conducerii VW din Australia crede ca grupul va depasi in vanzari pana si Tesla, in acest moment leader local pe piata de vehicule electrice, cu o cota ferma de 70% din piata.
“Fiind deja principalii importatori de automobile europene din Australia”, Volkswagen Group Australia (VGA) va deveni cea mai importanta sursa de vehicule electrice din aceasta tara” a spus Sansom.
Brandul german a fost reticent cu privire la introducerea modelelor electrice pe piata locala in anii anteriori, in mare parte din pricina unei lipse de politici locale si mai ales din pricina absentei standardelor privind emisiile vehiculelor.

Pentru ca Australia nu oferea aproape niciun fel de sprijin pentru vehiculele electrice la nivel de politici nationale si nici nu se remarca o dorinta din partea guvernului de a introduce standarde mai bune pentru vehicule, Volkswagen a prioritizat vehiculele electrice pentru piete precum Europa, unde parghiile politice sunt mai stricte.
Dar, asa cum afirma Sansom, tranzitia globala catre EV este o parte esentiala a unui “mega-trend irevocabil” ce va avea un efect de durata asura planetei ca intreg.
“Vehiculele electrice sunt o forma de mobilitate personala menita sa raspunda cerintelor de urbanizare, sustenabilitate si digitalizare – cele trei mega-trenduri prevalente si irevocabile ale vietii in vremurile actuale” a spus Sansom.

In timp ce Tesla a vandut 12.094 vehicule electrice in 2021 si 4.417 in primul trimestru al lui 2022, avand pe piata doar un singur model (Model 3), VGA nu are inca un vehicul electric disponibil.
Seria ID va fi condusa de SUV-ul ID.4 atunci cand acesta va sosi, dar grupul nu a anuntat inca o data clara pentru lansarea sa. Vehiculele electrice Volkswagen Group se numara insa printre cele mai bine vandute in Europa.

Pe de alta parte, VGA are in plan sa introduca in scurt timp primul sau model complet electric, sub forma lui Cupra Born, brandul de performanta al Volkswagen pregatindu-se sa se lanseze pe piata auto locala pentru prima data.
Cupra a testat hatch-ul electric Born pe strazile din Australia si se asteapta ca masina sa ajunga pe piata la finele anului 2022, la un pret “accesibil” ce va concura cel mai probabil cu modele compacte electrice precum Hyundai Ioniq si Nissan Leaf.
Variantele care vor ajunge in Australia urmeaza sa fie anunte in curand, dar ne putem astepta la o gama ampla de vehicule premium si o autonomie maxima de 548 de km.
De asemenea, s-a confirmat recent ca Skoda Enyaq iV va ajunge in Australia in doua formate – un SUV smart si un coupe elegant.

Preturile pentru cele doua nu sunt confirmate deocamdata, insa cand vine vorba de variante, Enyaq iV este disponibil pe alte piete in doua variante de baterie, cu tractiune spate sau cu tractiune integrala, si cu patru output-uri de putere, variind de la 132 kW la 220 kW, precum si cu o autonomie de pana la 545 de kilometri, in functie de specificatii.
Oricum ar fi, atat aceste modele cat si orice serie de ID care ajunge in Australia vor fi nevoite sa concureze cu viitorul Tesla Model Y, al carui pret a fost divulgat luna aceasta. Incepand de la 67.990 de dolari, Model Y ar trebui sa vanda – conform estimarilor – mai mult decat Model 3, care are in acest moment un pret de 63.900 de dolari, fara taxe de livrare.
Dat fiind ca in Australia vanzarile de vehicule electrice se tripleaza in fiecare an, daca aceasta tendinta se va mentine, vanzarile Tesla ar putea creste fara probleme la 50.000 pe an pana la sfarsitul lui 2023, ceea ce inseamna ca Volkswagen va avea de recuperat serios!
Chiar si acum, Tesla Model 3 a ajuns pe locul 14 in topul de vanzari in functie de volum, in luna martie si pe locul 4 in topul celor mai bine vandute autoturisme, dupa MG MG3, Hyundai i30 si Toyota Corolla.

In 2021, cota de piata a Volkswagen a scazut cu doar 4%, brandul ajungand pe locul 8 in topul celor mai cumparate branduri auto.
Toate brandurile care fac parte din grupul Volkswagen – Volkswagen, Audi, Skoda si Porsche, ca si Lamborghini si Bentley – au reprezentat impreuna aproximativ 6,7%, plasand grupul pe locul 5 la general, cu aproximativ 70.000 de masini vandute.

Sursa: https://thedriven.io/2022/04/07/vws-big-electric-vehicle-plans-to-outsell-tesla-in-australia/