Uber va pune la dispozitia soferilor sai 25.000 de masini electrice prin parteneriatul cu Hertz

Uber a confirmat extinderea parteneriatului sau cu firma de inchiriere, vanzare si car sharing Hertz, care va pune la dispozitia retelei sale de soferi din intreaga Europa pana la 25.000 de masini electrice, pana in 2025. Cele doua companii au colaborat deja pe piata...

Cum vor contribui bateriile vechi la alimentarea vehiculelor electrice de maine?

Reciclarea bateriilor litiu-ion ia avant, datorita unor companii precum Redwood Materials si ar putea contribui la tranzitia catre energia regenerabila. Pentru Redwood Materials, randurile de cutii de carton din parcarea pietruita reprezinta atat trecutul, cat si...

Vanzarile de vehicule electrice accelereaza catre cifre record in Noua Zeelanda

Constientizarea problemelor de mediu si subventiile sustinute de guvernul din Noua Zeelanda au contribuit la crestere, in timp ce achizitiile australiene raman pe loc. Constientizarea tot mai mare a crizei climatice, preturile in crestere la petrol si o schema...

Elvetia ar putea interzice utilizarea vehiculelor electrice in timpul crizei energetice

Oficialii elvetieni se pregatesc pentru o criza energetica in iarna aceasta, punand la cale in acelasi timp modalitati de a preveni intreruperile in furnizarea de energie. Elvetia ar putea interzice utilizarea neesentiala a vehiculelor electrice in aceasta iarna,...

Dupa un deceniu de investitii continue, China este pregatita sa preia conducerea globala a industriei IEV.

In ultimele doua decenii sectorul imobiliar a fost un motor intern al cresterii economice a Chinei. In 2021, investitiile in imobiliare au ajuns la o cifra de 14.8 trilioane de yuani, reprezentand 27% din investitiile in mijloace fixe. Insa acest sector supraextins a...

Dintr-un stat plin de probleme de poluare, California devine deja mai sanatoasa datorita patrunderii pe piata a masinilor electrice, care au dus la un aer mai curat in zonele in care masinile electrice sunt mai raspandite, potrivit unui studiu recent.

Studiul a fost publicat saptamana trecuta de catre Keck School of Medicine de la Universitatea din California de Sud. Autorii studiului au urmarit nivelurile de poluare din lumea reala, gradul de patrundere pe piata a masinilor electrice si vizitele la camerele de garda ale spitalelor din California intre 2013 si 2019 si a controlat imbunatatirile generale ale calitatii aerului din California in timpul perioadei de studiu.
Deloc surprinzator, studiul a constatat ca vehiculele cu aer curat au dus, de fapt, la o calitate mai buna a aerului in stat, beneficiile fiind mai puternice in zonele in care erau mai multe astfel de masini. Uimitor! Cine s-ar fi gandit?

Fiecare crestere de 20 de masini la 1.000 de persoane (aproximativ echivalentul a 2% din masini – deoarece California are 840 de masini la 1.000 de persoane) a fost asociata cu o scadere de 0,41 ppb (parti per miliard) a concentratiilor de dioxid de azot in atmosfera. Legea din California stabileste standardele medii de NOx la 30 ppb, astfel ca o scadere de 0,41 este destul de mare, mai ales in comparatie cu doar 2% din patrunderea EV.
Este de la sine inteles ca scoaterea de pe sosele a masinilor cu benzina ar reduce nivelul NOx, deoarece dioxidul de azot este o forma de poluare asociata in special cu tevile de esapament ale vehiculelor si contribuie foarte mult la formarea smogului, cu o serie intreaga de efecte negative asupra sanatatii.
De exemplu, la nivel mondial, traficul de vehicule este responsabil pentru 4 milioane de cazuri noi de astm la copii, in fiecare an. Iar poluarea aerului este responsabila pentru 100.000-200.000 de decese in SUA pe an, cea mai mare parte dintre acestea fiind cauzata de poluarea vehiculelor.
Studiul a incercat sa stabileasca daca zonele cu o patrundere mai mare a vehiculelor electrice si cu un nivel mai scazut de NOx ar avea, de asemenea, si mai putine probleme cu astmul bronsic si… ei bine, da, chiar asa a fost!
Fiecare 20 de masini electrice la 1.000 de californieni dintr-o zona anume a fost asociata cu o scadere de 3,2% a vizitelor cauzate de astm la camera de garda a spitalelor.

Iar pentru ca vizitele la urgente sunt extrem de scumpe in sistemul de sanatate american, este evident ca orice scadere a numarului de vizite la urgenta ar reduce si costurile asociate sanatatii. Acest lucru este relevant chiar si pentru cei care nu sufera de astm, datorita punerii in comun a costurilor prin asigurarile de sanatate.
Nu se pune accent intotdeauna pe beneficiile legate de costuri ale unei sanatati publice mai bune, insa ele ar trebui sa fie relevante aici. Studiul nu s-a concentrat pe acestea, dar alte studii au facut-o. De exemplu, potrivit estimarilor FMI, combustibilii fosili sunt responsabili pentru costuri de 5,3 trilioane de dolari anual la nivel global pentru sanatate si mediu, iar orice reducere a poluarii cu combustibili fosili ar reduce aceasta cifra.
Iar partea cea mai buna a acestor rezultate este ca ele s-au produs rapid, in numai cativa ani, si cu cifre scazute legate de patrunderea vehiculelor electrice. Perioada de studiu a fost cuprinsa doar intre 2013 si 2019, cand numarul de vehicule electrice din California a crescut de la un nivel infim de 1,4 pana la un nivel modest de 14,7 masini la 1.000 de locuitori, si totusi studiul a constatat in continuare aceste beneficii semnificative chiar si cu un numar mic de vehicule electrice.

Iar aceste cifre continua sa creasca. Vehiculele electrice au reprezentat 8% din piata de masini noi din California in 2019, dar acest procent a ajuns acum la 17%. Cu siguranta, daca studiul ar include date noi, beneficiile pentru sanatate ale vehiculelor cu aer curat ar continua sa se imbunatateasca. Iar pe termen lung, beneficiile pentru evitarea schimbarii climatice vor fi uriase.

Masinile electrice si beneficiile pentru zonele sarace

Dar beneficiile unui aer mai curat nu au fost distribuite in mod egal. Analiza studiului la nivel de cod postal a aratat ca zonele cu mai putine masini electrice tind sa fie si zone mai sarace. Aceasta este o problema, pentru ca zonele despre care vorbim sunt si zonele care tind sa sufere oricum mai multe efecte negative ale poluarii asupra sanatatii.

O masina electrica medie costa mai mult decat o masina medie pe benzina… dar asta pentru ca masina electrica medie este o Tesla, dat fiind ca Tesla detine aproximativ 70% din piata vehiculelor electrice. Cea mai ieftina masina electrica, Chevy Bolt, poate fi, de asemenea, cea mai ieftina masina de orice tip din California, atata timp cat clientii se pot califica pentru toate stimulentele federale, de stat si regionale disponibile – si sa o cumpere inainte de martie, cand se preconizeaza ca va pierde jumatate din creditul fiscal federal pentru vehicule electrice.
Exista insa si alte piedici in introducerea masinilor electrice in zonele mai sarace – oamenii mai saraci cumpara in general mai mult masini second-hand decat noi, au mai multe dificultati in a face fata costurilor initiale, care pot fi mai mari la vehiculele electrice, in timp ce costurile de functionare sunt mai mici. De asemenea, e posibil sa nu aiba acces la propria lor parcare, pentru ca parcarea pe strada pur si simplu face ca detinerea unui vehicul electric sa fie mai dificila.

Exista solutii pentru unele dintre aceste probleme – de exemplu, apartamentele si asociatiile de proprietari din California nu pot impiedica rezidentii sa instaleze incarcatoare pentru vehicule electrice, iar Legea privind Reducerea Inflatiei include credite fiscale pentru vehiculele electrice second-hand – insa trebuie depuse mai multe eforturi pentru ca beneficiile masinilor electrice pentru sanatate sa fie distribuite mai echitabil.
Sau si mai bine, se poate sari peste intregul concept al detinerii de masini private si se poate construi un transport in comun mai calitativ, o problema aparte in zonele cele mai populate din California, ce poate oferi beneficii disproportionate comunitatilor mai sarace.

Sursa: https://electrek.co/2023/02/10/surprise-electric-cars-are-already-making-california-healthier/

Centrul de preferințe pentru confidențialitate