Masinile electrice fac deja California mai sanatoasa!

Dintr-un stat plin de probleme de poluare, California devine deja mai sanatoasa datorita patrunderii pe piata a masinilor electrice, care au dus la un aer mai curat in zonele in care masinile electrice sunt mai raspandite, potrivit unui studiu recent. Studiul a fost...

Uber va pune la dispozitia soferilor sai 25.000 de masini electrice prin parteneriatul cu Hertz

Uber a confirmat extinderea parteneriatului sau cu firma de inchiriere, vanzare si car sharing Hertz, care va pune la dispozitia retelei sale de soferi din intreaga Europa pana la 25.000 de masini electrice, pana in 2025. Cele doua companii au colaborat deja pe piata...

Cum vor contribui bateriile vechi la alimentarea vehiculelor electrice de maine?

Reciclarea bateriilor litiu-ion ia avant, datorita unor companii precum Redwood Materials si ar putea contribui la tranzitia catre energia regenerabila. Pentru Redwood Materials, randurile de cutii de carton din parcarea pietruita reprezinta atat trecutul, cat si...

Elvetia ar putea interzice utilizarea vehiculelor electrice in timpul crizei energetice

Oficialii elvetieni se pregatesc pentru o criza energetica in iarna aceasta, punand la cale in acelasi timp modalitati de a preveni intreruperile in furnizarea de energie. Elvetia ar putea interzice utilizarea neesentiala a vehiculelor electrice in aceasta iarna,...

Dupa un deceniu de investitii continue, China este pregatita sa preia conducerea globala a industriei IEV.

In ultimele doua decenii sectorul imobiliar a fost un motor intern al cresterii economice a Chinei. In 2021, investitiile in imobiliare au ajuns la o cifra de 14.8 trilioane de yuani, reprezentand 27% din investitiile in mijloace fixe. Insa acest sector supraextins a...

Constientizarea problemelor de mediu si subventiile sustinute de guvernul din Noua Zeelanda au contribuit la crestere, in timp ce achizitiile australiene raman pe loc.
Constientizarea tot mai mare a crizei climatice, preturile in crestere la petrol si o schema guvernamentala de reduceri a stimulat vanzarile de vehicule electrice in Noua Zeelanda, care au atins cifre record in luna decembrie, spun analistii, nivelul de adoptare a vehiculelor electrice depasind acum cifrele din tara vecina, Australia.

Cifrele oficiale referitoare la inmatricularile de vehicule usoare – ce acopera aproape toate automobilele – arata ca vanzarile de vehicule electrice alimentate cu baterii au crescut pana la peste 20% luna trecuta, de la mai putin de 4% in ianuarie 2022.

Cota de piata pentru noile vehicule alimentate cu combustibili traditionali a atins un nou record minim in decembrie, ajungand la putin peste 35% din vehiculele usoare, o scadere fata de nivelul de 51% din urma cu un an.
Guvernul laburist a introdus, in iulie 2021, o asa numita reducere “clean car” (pentru masini curate); in forma sa actuala, schema permite cumparatorilor de masini noi si second hand cu emisii reduse sau zero sa recupereze pana la 8.000 de dolari neozeelandezi din pret, platiti prin taxe pentru vehiculele cu emisii mai mari.

Incepand din luna ianuarie, importatorii trebuie, de asemenea, sa se asigure ca toate masinile respecta standardele privind emisiile de dioxid de carbon, existand si sanctiuni pentru nerespectare.
Schema guvernamentala a fost atat de populara incat a ajuns sa plateasca dublu fata de suma incasata sub forma de taxe, ceea ce a atras condamnarea din partea partidelor de opozitie, care au numit-o nesustenabila. In 2022, in Noua Zeelanda au fost inmatriculate 16.223 de vehicule electrice noi, fata de 6.897 in 2021.
„Este vorba despre schema de reduceri combinata cu constientizarea faptului ca schimbarea climatica este considerata acum o problema de catre marea majoritate a neozeelandezilor”, a spus David Crawford, directorul executiv al Motor Industry Association, solicitat sa explice aceasta crestere.

Numarul limitat de vehicule electrice si hibride din Noua Zeelanda a dus la crearea unor liste lungi de asteptare. Crawford a spus ca o oferta mai ampla depinde partial de adoptarea de catre Australia a vehiculelor electrice, deoarece fabricantii au produs masini cu aceleasi specificatii pentru ambele tari, alaturi de Japonia.
In 2022, vehiculele electrice cu baterie au reprezentat aproximativ 15% din vanzarile de vehicule usoare noi din Noua Zeelanda. In Australia, care nu are o schema federala de subventii, anul trecut numai 3,39% dintre masinile noi au fost vehicule electrice.
Crawford a spus ca reprezentantii industriei din Australia vor studia schema clara de reduceri si taxe pentru masini din Noua Zeelanda.
Insa atat Noua Zeelanda, cat si Australia sunt in continuare in urma multor tari europene, cum ar fi Norvegia, unde achizitia de vehicule electrice este subventionata atat de mult incat EV-urile reprezinta peste 80% din vanzarile noi.
Masinile electrice si hibride reprezinta o mica parte din totalul flotei auto a Noii Zeelande, iar schema de reduceri este un inceput bun, dar nu reprezinta o solutie completa la problema trasporturilor in aceasta tara, a spus un analist.
„Avem una dintre cele mai vechi si mai murdare flote de masini din lumea dezvoltata”, a declarat Craig Renney, economist sef al Consiliului Sindicatelor din Noua Zeelanda. „Avem nevoie de o abordare integrata pentru aceasta problema, care sa includa si decarbonizarea flotei noastre de transport in comun”.
Pretul vehiculelor electrice – chiar si cu reducerea oferita de guvern – ramane prea mare pentru familiile cu venituri mici, care acum platesc si taxa suplimentara atunci cand cumpara masini pe benzina, a adaugat Renney.
Guvernul a anuntat in luna mai a anului trecut un obiectiv de 30% vehicule electrice si hibride pe drumurile din Noua Zeelanda pana in 2030, ca parte a planului sau de a-si atinge obiectivul zero-net pentru emisiile de gaze cu efect de sera, pana in 2050.

Sursa: https://www.theguardian.com/world/2023/jan/18/electric-vehicle-car-sales-new-zealand-record-highs