Cum mai merge Revolutia EV?

Daca asculti bine, poti sa auzi mai degraba un bazait decat un muget de motor… Iar daca privesti in jur, vei vedea statii de incarcare in parcarile supermarketurilor sau pe langa biblioteci... De ani buni auzim ca vehiculele electrice sunt chiar dupa colt. Ei bine,...

Ascensiunea pietei EV din China poate fi de durata?

Daca vrem sa intelegem modul in care guvernele pot alimenta dezvoltarea noilor tehnologii, nu trebuie decat sa privim catre flotele de taxiuri din Beijing. In urma cu cinci ani, orasul si-a facut publice planurile de a interzice introducerea taxiurilor alimentate cu...

De ce masinile electrice sunt in continuare un lux in zonele cu clima rece?

Exista motive intemeiate pentru care California este mult in fata statelor din Vestul Mijlociu Superior in ceea ce priveste eliminarea treptata a consumatorilor de gaz. Pretul vehiculelor electrice vandute in Statele Unite in luna iunie a atins o medie de 66.000 de...

Vehiculele electrice deschid drumul solutiilor eficiente pentru baterii la nivel global

Producatorii de vehicule electrice vor adopta tipuri de chimii ale viitorului in urmatorii 5-7 ani pentru a depasi anxietatea si problemele legate de costuri, spune Frost&Sullivan. Adoptarea la nivel din ce in ce mai amplu a vehiculelor electrice (EV) a determinat...

O perspectiva din interior vis-a-vis de transformarea vehiculelor electrice in China

China continua sa fie lider global in productia si adoptarea vehiculelor electrice, cu o piata in plina dezvoltare si o cerere constanta din partea consumatorilor, sustinuta de reglementari. Una dintre companiile esentiale in incurajarea si contributia la realizarea...

Potentialii proprietari de vehicule electrice nu ar trebui sa se lase descurajati de probleme precum „anxietatea de autonomie”, in ciuda intregii valve care se face pe aceasta tema.

Proportia de vehicule electrice salvate de AA pentru ca sunt „descarcate” s-a injumatatit in ultimii doi ani, de la un procent de avarii de 8% la sub 4% in prezent. Mai mult chiar, din cei 4%, jumatate nu au ramas efectiv fara baterie, ci au decis sa cheme AA pentru ca nivelul bateriei era scazut.
In Norvegia, care are o proportie mult mai mare de vehicule electrice decat Marea Britanie, procentul de situatii in care masinile au ramas fara baterie este de doar 1%.

Prima treime a avariilor vehiculelor electrice este reprezentata exact de aceleasi defectiuni ca si in cazul masinilor pe benzina sau diesel – probleme cu bateria de 12 volti si cu cauciucurile. Alte defectiuni ale vehiculelor electrice sunt destul de diferite si acopera aspecte precum echipamentele de incarcare, luminile de avertizare, sistemele de monitorizare a bateriei sau transponderele pentru chei.
„In 20 de ani in care am condus vehicule electrice, am ramas o singura data fara baterie. Primul meu EV a fost un Ford Think – o masina cu o autonomie de 60 km si am incercat odata sa conduc din centrul Londrei in St Albans, intr-o noapte intunecata si ploioasa, si nu am reusit” spune presedintele Automobile Association, Edmund King. „Da, au existat situatii in care am avut putina baterie sau in care am intalnit incarcatoare nefunctionale, dar e greu sa ramai de tot fara baterie” mai spune el, adaugand ca majoritatea vehiculelor electrice te avertizeaza cand bateria ajunge la aproximativ 20%, iar altele iti schimba chiar traseul pentru a te indrepta catre un incarcator, sau comuta pe modul autonomie.

King mai spune ca soferii nu ar trebui sa aiba aceasta anxietate de autonomie, pentru ca nu are legatura cu realitatea. Desigur, se pot face – si chiar se fac – imbunatatiri ale infrastructurii de incarcare, dar ceea ce este cu adevarat util este planificarea. „De asemenea, vedem acum vehicule electrice cu autonomie mult mai mare, iar majoritatea vehiculelor electrice noi pot parcurge cel putin 400 de km”.

King subliniaza, de asemenea, „motivele de bucurie” in legatura cu detinerea sau conducerea unui vehicul electric.

  •  In diminetile reci, masina se incalzeste singura si se dezgheata.
  •  Iti poti lasa masina peste noapte la incarcat si sa o gasesti gata la ora 7:00.
  •  Electricitatea inca mai reprezinta doar o parte din costul benzinei sau motorinei.
  •  Performanta excelenta fara sa arda combustibili fosili.
  •  Silentiozitatea sa te ajuta sa gandesti.
  •  Nu trebuie sa platesti taxe auto, taxe pe combustibil sau taxe de aglomeratie.
  •  Poti beneficia de o banda verde pe placuta de inmatriculare.
  •  Adesea poti profita de parcare preferentiala.
  •  Incarcatoare mai rapide.
  •  Costuri de service mai mici.
  •  Masini excelente, de ultima generatie.

„Lumea auto se schimba rapid, iar in urmatorii 10 ani vom asista la si mai multe schimbari decat am avut in ultimii 50. Electrificarea devine ceva normal, iar potentialii proprietari de vehicule electrice nu ar trebui sa fie descurajati de miturile legate de autonomie. Dupa ce incerci un EV, e greu sa te mai intorci la ce stiai inainte… Destul de curand, ne vom gandi la masinile diesel vechi la fel cum ne gandim acum la fumatul in tren sau in sali de conferinte, de pilda. Automobile Association (AA) este cea mai importanta organizatie pentru soferii de vehicule electrice, care te poate invata sa intelegi totul despre EV – condus, asigurare, leasing, vanzare, intretinere si chiar reparare. Suntem aici pentru a da putere soferilor electrici”, a conchis King.

Sursa: https://www.fleetpoint.org/electric-vehicles-2/ev-range-prediction/electric-vehicle-out-of-charge-halved-in-two-years/