Vehiculele electrice Volkswagen isi propun sa depaseasca vanzarile Tesla in Australia

Peste cativa ani am putea vedea pe strazi mai multe Volkswagen-uri ID.4, Cupra Borns si Skoda Enyaqs decat masini electrice Tesla, daca o estimare facuta de directorul de management al Volkswagen Group Australia, Paul Sansom, se va dovedi adevarata. Sansom, numit...

Investitii in vehicule electrice si in transportul ecologic in SUA

Prima companie la care multi dintre noi se gandesc atunci cand vine vorba despre vehicule electrice este Tesla. Desi Tesla si-a castigat pe merit reputatia de lider in domeniu, am asistat la evolutii rapide in materie de tehnologie, ca si la o prioritizare la nivel...

De ce este nevoie pentru a face tranzitia la masini electrice?

Adoptarea vehiculelor electrice este o parte esentiala a decarbonizarii economiei. Profesorul Kenneth Gillingham, profesor de economia mediului si energetica la Yale, spune intr-un interviu pentru Yale Insights ca reducerea anxietatii de autonomie si ajutorul oferit...

De ce 2022 ar putea fi un an critic pentru masinile electrice

Inflorind intr-o piata in recesiune, vehiculele cu baterie reprezinta un plus pentru clima, dar si o amenintare foarte mare pentru producatorii de masini si pentru furnizorii de piese, care adopta lent schimbarile. Vanzarile de masini alimentate doar cu baterii au...

Cat costa sa incarci o masina electrica?

Daca ai in plan sa achizitionezi un vehicul electric, probabil ca ai deja in minte o multime de intrebari, printre care si „cat costa incarcarea unei masini electrice?” Daca in cazul unui vehicul alimentat cu benzina e usor sa afli cifrele legate de consumul de...

Un nou vehicul electric va inlocui minivanul Fiat 500L si va intra in productie in 2024. De asemenea, o alta masina electrica ar putea fi adaugata la o data ulterioara.

Stellantis a anuntat ca va incepe constructia unei noi masini electrice cu baterie la fabrica sa din Kragujevac, Serbia. Vehiculul electric va inlocui productia minivanului mic Fiat 500L, se arata in declaratia Stellantis.
Directorul executiv Stellantis, Carlos Tavares, si presedintele sarb, Aleksandar Vucic, au semnat la inceputul lunii mai un acord in valoare de 190 de milioane de euro vizand investitia in productia de vehicule electrice la fabrica.
Noul vehicul electric care nu are inca un nume va intra in productie la inceputul anului 2024, potrivit declaratiilor Stellantis. O alta masina electrica ar putea fi adaugata la o data ulterioara, potrivit companiei.

Stellantis nu a oferit mai multe detalii cu privire la vehiculul care va fi construit la uzina, dar Tavares a spus ca platforma “se va potrivi perfect” cu vehiculele de pe segmentele minicar, mini si compact.
“Aceasta noua platforma pentru vehicule electrice se va potrivi perfect cu produsele din categoriile A, B si C si va imbunatati solutiile eficiente si curate pentru mobilitatea urbana a brandurilor noastre” a spus Tavares.
Presa auto anunta ca al doilea vehicul electric care ar putea fi adaugat in productie ar putea fi o versiune electrica a minicar-ului Panda.
Stellantis creaza patru noi platforme care se vor afla la baza vehiculelor electrice cu baterie si a celor cu ardere.

Platformele STLA Small si Medium pentru vehicule electrice vor fi folosite in principal de catre Citroen, DS, Fiat, Lancia, Opel si Peugeot. STLA Large se va adresa vehiculelor de talie medie si mare, precum Alfa Romeo, Chrysler, Dodge si Jeep, in timp ce STLA Frame va fi folosita pentru vehicule body-on-frame pentru brandurile Ram si Jeep.
Investitia sarba va ajuta Stellantis – format prin fuziunea dintre Fiat Chrysler Automobile si producatorul Peugeot, PSA Group – sa isi atinga obiectivul de a vinde numai automobile electrice cu baterie pana la finele acestui deceniu, potrivit Stellantis.

Fiat a anuntat ca lineup-ul sau de produse va deveni complet electric intre 2025 si 2030.
Serbia detine o cota de 33% din uzina de la Kragujevac, unde anterior au fost construite masinile Yugo, in cadrul companiei de stat Zastava Automobili.
Vucic a spus ca Serbia, care nu a produs inca vehicule electrice, va trebui sa ia in calcul furnizarea a numeroase statii de incarcare pentru a atrage cumparatori locali, precum si pentru a adopta o noua strategie energetica.
“Trebuie sa asiguram o electricitate mai ieftina, iar pentru a obtine asta trebuie sa avem mai multa energie regenerabila” a spus Vucic.

Sursa: https://europe.autonews.com/automakers/stellantis-build-electric-cars-former-yugo-plant-serbia