Cum mai merge Revolutia EV?

Daca asculti bine, poti sa auzi mai degraba un bazait decat un muget de motor… Iar daca privesti in jur, vei vedea statii de incarcare in parcarile supermarketurilor sau pe langa biblioteci... De ani buni auzim ca vehiculele electrice sunt chiar dupa colt. Ei bine,...

Ascensiunea pietei EV din China poate fi de durata?

Daca vrem sa intelegem modul in care guvernele pot alimenta dezvoltarea noilor tehnologii, nu trebuie decat sa privim catre flotele de taxiuri din Beijing. In urma cu cinci ani, orasul si-a facut publice planurile de a interzice introducerea taxiurilor alimentate cu...

De ce masinile electrice sunt in continuare un lux in zonele cu clima rece?

Exista motive intemeiate pentru care California este mult in fata statelor din Vestul Mijlociu Superior in ceea ce priveste eliminarea treptata a consumatorilor de gaz. Pretul vehiculelor electrice vandute in Statele Unite in luna iunie a atins o medie de 66.000 de...

Vehiculele electrice deschid drumul solutiilor eficiente pentru baterii la nivel global

Producatorii de vehicule electrice vor adopta tipuri de chimii ale viitorului in urmatorii 5-7 ani pentru a depasi anxietatea si problemele legate de costuri, spune Frost&Sullivan. Adoptarea la nivel din ce in ce mai amplu a vehiculelor electrice (EV) a determinat...

O perspectiva din interior vis-a-vis de transformarea vehiculelor electrice in China

China continua sa fie lider global in productia si adoptarea vehiculelor electrice, cu o piata in plina dezvoltare si o cerere constanta din partea consumatorilor, sustinuta de reglementari. Una dintre companiile esentiale in incurajarea si contributia la realizarea...

Un nou vehicul electric va inlocui minivanul Fiat 500L si va intra in productie in 2024. De asemenea, o alta masina electrica ar putea fi adaugata la o data ulterioara.

Stellantis a anuntat ca va incepe constructia unei noi masini electrice cu baterie la fabrica sa din Kragujevac, Serbia. Vehiculul electric va inlocui productia minivanului mic Fiat 500L, se arata in declaratia Stellantis.
Directorul executiv Stellantis, Carlos Tavares, si presedintele sarb, Aleksandar Vucic, au semnat la inceputul lunii mai un acord in valoare de 190 de milioane de euro vizand investitia in productia de vehicule electrice la fabrica.
Noul vehicul electric care nu are inca un nume va intra in productie la inceputul anului 2024, potrivit declaratiilor Stellantis. O alta masina electrica ar putea fi adaugata la o data ulterioara, potrivit companiei.

Stellantis nu a oferit mai multe detalii cu privire la vehiculul care va fi construit la uzina, dar Tavares a spus ca platforma “se va potrivi perfect” cu vehiculele de pe segmentele minicar, mini si compact.
“Aceasta noua platforma pentru vehicule electrice se va potrivi perfect cu produsele din categoriile A, B si C si va imbunatati solutiile eficiente si curate pentru mobilitatea urbana a brandurilor noastre” a spus Tavares.
Presa auto anunta ca al doilea vehicul electric care ar putea fi adaugat in productie ar putea fi o versiune electrica a minicar-ului Panda.
Stellantis creaza patru noi platforme care se vor afla la baza vehiculelor electrice cu baterie si a celor cu ardere.

Platformele STLA Small si Medium pentru vehicule electrice vor fi folosite in principal de catre Citroen, DS, Fiat, Lancia, Opel si Peugeot. STLA Large se va adresa vehiculelor de talie medie si mare, precum Alfa Romeo, Chrysler, Dodge si Jeep, in timp ce STLA Frame va fi folosita pentru vehicule body-on-frame pentru brandurile Ram si Jeep.
Investitia sarba va ajuta Stellantis – format prin fuziunea dintre Fiat Chrysler Automobile si producatorul Peugeot, PSA Group – sa isi atinga obiectivul de a vinde numai automobile electrice cu baterie pana la finele acestui deceniu, potrivit Stellantis.

Fiat a anuntat ca lineup-ul sau de produse va deveni complet electric intre 2025 si 2030.
Serbia detine o cota de 33% din uzina de la Kragujevac, unde anterior au fost construite masinile Yugo, in cadrul companiei de stat Zastava Automobili.
Vucic a spus ca Serbia, care nu a produs inca vehicule electrice, va trebui sa ia in calcul furnizarea a numeroase statii de incarcare pentru a atrage cumparatori locali, precum si pentru a adopta o noua strategie energetica.
“Trebuie sa asiguram o electricitate mai ieftina, iar pentru a obtine asta trebuie sa avem mai multa energie regenerabila” a spus Vucic.

Sursa: https://europe.autonews.com/automakers/stellantis-build-electric-cars-former-yugo-plant-serbia