Istoria pierduta a masinii electrice – si ce ne spune despre viitorul transporturilor

Pentru fiecare epoca marcata de poluare, accidente si aglomeratie, solutia pentru generatia urmatoare in ceea ce priveste transporturile a parut evidenta – si totusi, aceleasi probleme au continuat sa revina. Vehiculul tras de cai- primul mijloc de transport urban In...

Aproape 4 din 10 vehicule comerciale pot trece la electricitate

Aproape 4 din 10 vehicule comerciale, alimentate cu benzina si motorina, pot trece la electricitate, potrivit unei noi cercetari a Geotab. Studiul a descoperit ca dat fiind costul total al investitiei (TCO) care tine cont atat de costurile pentru mentenanta...

Bateriile reciclate si cautarea unei economii circulare

Explozia cererii de vehicule electrice a dat nastere unei cereri de surse alternative de metale esentiale, precum cobaltul si nichelul. Putini oameni au beneficiat de sansa lui JB Straubel de a avea un loc in primul rand pentru a asista la ascensiunea vehiculelor...

De ce condusul unui vehicul electric nu e chiar laudabil din perspectiva morala

In contextul ecologic actual, poate ca o placuta de inmatriculare cu numarul “4THEFUTR” pe un vehicul electric poate parea cool si mai ales un manifest pentru decizia de a nu polua planeta si de a oferi o viata mai buna pe Pamant generatiilor viitoare. Aplaudarea...

Unde se afla SUA pe drumul catre vehiculele electrice?

Au ajuns oare Stale Unite ajuns acolo unde isi doreau sa fie pe drumul catre adoptarea vehiculelor electrice? Nu, insa in mod cert sunt in curs de a schimba aceasta situatie. Dupa decenii intregi de indoieli, producatorii de autoturisme din lume s-au hotarat cu...

Volumul pietei globale de vehicule electrice a fost de 2265.5 unitati in 2019, si se estimeaza ca dimensiunea pietei va ajunge la peste 2000 de miliarde pana la finele anului 2027, inregistrand o rata de crestere anuala compusa de 40.7% din 2020 pana in 2027.
Vehiculele electrice sunt vehicule alimentate electric, care folosesc un motor de tractiune sau un motor electric pentru propulsie.

Aceste vehicule au manifestat o crestere interesanta in ultima decada, iar rata de adoptare a lor este una din ce in ce mai buna, ajungand la o crestere de doua cifre.
Vehiculele electrice se impart in vehicule electrice cu baterii (BEV) si vehicule electrice hibrid plug-in (PHEV). In prezent, BEV domina vanzarile de vehicule electrice pe tot globul. Cu toate acestea, se anticipeaza ca in anii urmatori vehiculele PHEV vor inflori semnificativ.

Evolutia PHEV-urilor este pusa pe seama beneficiilor acestora in comparatie cu vehiculele electrice cu baterii si a caracteristicilor care le fac usor de utilizat. Unele dintre caracteristicile interesante ale masinilor PHEV sunt: autonomia extinsa la condus, datorita prezentei rezervorului de combustibil lichid si motorului cu ardere interna, costul si dimensiunea redusa a bateriei, precum si flexibilitatea de incarcare la orice statie de benzina.

Companii cheie si cota de piata

Piata globala de vehicule electrice este consolidata de concurenta acerba, datorata prezentei unui numar mare de jucatori de pe piata. Jucatorii existenti sunt concentrati in mod semnificativ pe inovatie si dezvoltare de noi modele si tehnologii pentru a depasi inconvenientele si a intari radacinile pe piata globala. Unii dintre jucatorii de pe piata investesc, de asemenea, in start-up-uri EV pentru a-si imbunatati prezenta regionala.

In decembrie 2019, un startup de vehicule electrice, Rivian, a obtinut o finantare in valoare de 1.3 miliarde de dolari de la Amazon.com Inc, si de la producatorul auto american Ford Motor Co.
Mai mult, initiativele tot mai importante din partea guvernelor din cateva zone in ceea ce priveste reducerea emisiilor de CO2 din atmosfera a fortat producatorii auto sa faca trecerea catre vehiculele alimentate cu baterie sau cele electrice.
Fuziunile, achizitiile, parteneriatele si joint venture-urile sunt strategii adoptate de companii pentru a-si conserva pozitia pe piata.

Unii dintre jucatorii cei mai importanti de pe piata de vehicule electrice sunt Tesla Inc., BYD Company Ltd., Ford Motor Company, Daimler AG, General Motors Company, Mitsubishi Motor Corporation, Groupe Renault, Nissan Motor Company, Toyota Motor Corporation si Volkswagen Group.

Reperele industriei EV

  •  Asia Pacific a fost regiunea dominanta in 2019 si se astepta sa fie cea mai atractiva piata si in perioada de prognoza. China, India, Indonezia si Coreea sunt unele dintre cele mai profitabile regiuni pentru evolutia segmentului de vehicule electrice. Investitiile in dezvoltare si initiativele guvernamentale sunt factorii majori pentru cresterea semnificativa a acestei piete.
  •  America de Nord si Europa contribuie semnificativ la veniturile pietei globale a vehiculelor electrice, cu o crestere considerabila. Preocuparile din ce in ce mai mari fata de mediu si stimulentele importante oferite de guverne au sporit adoptarea masiva a vehiculelor electrice in aceste regiuni.
  •  Vehiculele electrice cu baterii (BEV) au condus pe segmentul de produse cu aproximativ 65% din cota de piata globala. Cu toate acestea, vehiculele electrice hibride plug-in (PHEV) sunt considerate a avea cea mai rapida crestere in perioada de prognoza, datorita faptului ca sunt “prietenoase cu conducatorii auto”, dar si pentru ca ofera mai multe beneficii fata de BEV.

Factorii de dezvoltare

Desi pretul petrolului a scazut in mod vizibil, adoptarea vehiculelor electrice evolueaza de la o zi la alta. Preocuparile ecologice tot mai accentuate legate de poluare si de emisiile de CO2, politicile guvernamentale favorabile pentru adoptarea vehiculelor electrice si investitiile semnificative ale producatorilor de vehicule electrice sunt cativa dintre factorii majori care ridica piata globala a vehiculelor electrice.

Unii dintre producatori promoveaza, de asemenea, statiile de incarcare la locul de munca si rezidentiale pentru a depasi problemele legate de incarcare. In decembrie 2017, de pilda, Electrify America LLC a anuntat ca va instala, pana in iunie 2019, peste 2.800 de statii de incarcare rezidentiale si la locul de munca, in 17 orase metropolitane din SUA.

Cu toate acestea, lipsa unui standard global pentru infrastructura de incarcare este unul dintre motivele majore care impiedica evolutia acestei piete. Chiar si asa insa, progresul tehnologic legat de statiile de incarcare pentru vehiculele electrice alimentate cu energie regenerabila deschide noi oportunitati pentru dezvoltarea pietei.

Situatia la nivel regional

RegiuneaAsia Pacific va avea cea mai profitabila crestere in perioada de prognoza, datorita adoptarii din ce in ce mai semnificative a vehiculelor electrice si cu emisii zero in regiune. Guvernele diferitelor tari asiatice au emis reglementari stricte cu privire la emisiile de CO2 si la gazele cu efect de sera, fortand astfel producatorii de automobile sa isi mute productia catre vehicule mai eficiente si mai ecologice.

In iunie 2019, Japonia a emis un nou standard pentru emisiile de CO2 pentru 2030, potrivit caruia productia de masini trebuie sa se concentreze asupra reducerii emisiilor de CO2 cu 32% pana in 2030, fata de nivelul din 2016. Si alte tari preiau initiativa in vederea controlului emisiilor vehiculelor. In 2020, de pilda, China a facut investitii uriase in infrastructura masinilor electrice pentru a promova mobilitatea electronica. Volkswagen AG, unul dintre principalii producatori de vehicule electrice a semnat un joint venture cu China si are in plan sa investeasca 11.30 miliarde de dolari in industrializarea mobilitatii electrice in China.

Europa si America de Nord reprezinta piata predominanta pentru vehiculele electrice, cu o cota de venit combinata de aproximativ 45% la nivel global. Dupa Asia Pacific, Europa este a doua cea mai profitabila piata EV, datorita planurilor diferitelor guverne de a avea o flota rutiera cu emisii zero pana in 2030.

In iunie 2020, guvernul Germaniei a anuntat ca va dubla subventiile pentru vehiculele electrice. Initiativa a avut ca scop promovarea vanzarilor de vehicule electrice si limitarea vanzarilor de vehicule diesel. In mod similar, in iulie 2016, guvernul SUA a stabilit accelerarea adoptarii vehiculelor electrice prin anuntarea unor actiuni in sectorul privat si federal, cum ar fi lansarea procesului de actiune FAST si garantii de imprumut de pana la 4,5 miliarde USD pentru implementarea statiilor de incarcare pentru vehicule electrice.

Impactul COVID-19 asupra pietei vehiculelor electrice

Izbucnirea pandemiei COVID-19 a incetinit vanzarile de vehicule in 2020, inclusiv masinile electrice. Adoptarea masinilor electrice in SUA a scazut in primul si al doilea trimestru al anului 2020, in timp ce dupa al doilea trimestru a putut fi observata o usoara crestere.
Comportamentul consumatorilor s-a schimbat semnificativ din perioada de pandemie. Oamenii au redus utilizarea serviciilor de mobilitate partajata, iar numarul total de kilometri parcursi a scazut, de asemenea, in 2020 din cauza muncii la distanta, adoptata in majoritatea domeniilor.

Piata masinilor electrice din regiunea Asia-Pacific a fost afectata moderat. Tarile in curs de dezvoltare au inregistrat o scadere accentuata a economiei din cauza cererii scazute venite din partea consumatorilor, dar si din pricina cresterii preturilor la produsele esentiale, care au afectat direct adoptarea EV in aceste tari. Costul ridicat al automobilelor electrice a ramas, de asemenea, un factor care a limitat evolutia pietei in aceste tari.

Sursa: https://www.altenergymag.com/news/2021/06/08/electric-vehicle-market-2020-2027-future-trends-and-investing-developments/35228/