De ce este nevoie pentru a face tranzitia la masini electrice?

Adoptarea vehiculelor electrice este o parte esentiala a decarbonizarii economiei. Profesorul Kenneth Gillingham, profesor de economia mediului si energetica la Yale, spune intr-un interviu pentru Yale Insights ca reducerea anxietatii de autonomie si ajutorul oferit...

De ce 2022 ar putea fi un an critic pentru masinile electrice

Inflorind intr-o piata in recesiune, vehiculele cu baterie reprezinta un plus pentru clima, dar si o amenintare foarte mare pentru producatorii de masini si pentru furnizorii de piese, care adopta lent schimbarile. Vanzarile de masini alimentate doar cu baterii au...

Cat costa sa incarci o masina electrica?

Daca ai in plan sa achizitionezi un vehicul electric, probabil ca ai deja in minte o multime de intrebari, printre care si „cat costa incarcarea unei masini electrice?” Daca in cazul unui vehicul alimentat cu benzina e usor sa afli cifrele legate de consumul de...

Pandemia a fost excelenta pentru vanzarile de masini electrice

Vehiculele electrice au atras o cota mult mai mare din piata globala de masini anul trecut, vanzarile depasind dublul, in ciuda conditiilor economice tulburi si crizei severe de cipuri pentru computere. Vanzarile globale de vehicule electrice cu baterie au crescut...

Cele mai bune masini electrice in 2022

Masinile electrice nu mai sunt vehiculele de nisa care erau odinioara, iar modelele ce urmeaza o dovedesc exact: ele au reprezentat mai mult de 1 din 10 inmatriculari de vehicule noi in 2021. In plus, aceasta cifra va creste semnificativ in 2022. Cum majoritatea...

Un raport recent indica faptul ca gigantul tehnologic Huawei lucreaza la construirea propriilor sale vehicule electrice destinate publicului larg. Compania si-ar putea lansa primele modele noi chiar in decursul acestui an.

Huawei este in discutii cu cativa producatori auto pentru folosirea uzinelor acestora in productia de vehicule electrice.
Compania a obtinut recent patru patente pe segmentul vehiculelor electrice.
Huawei vizeaza un segment mass-market prin vehiculele sale electrice.

La o luna dupa ce compania chineza Xiaomi si-a anuntat planurile de a produce vehicule electrice, Huawei pare a se afla si el pe aceeasi traiectorie. Gigantul tehnologic are in plan, potrivit datelor disponibile, sa produca vehicule electrice sub propriul sau brand. Iar partea si mai interesanta este ca unele dintre aceste modele de vehicule electrice ale Huawei si-ar putea face intrarea pe piete inca de anul acesta.

Citand doua surse apropiate companiei, un raport Reuters confirma ca Huawei se afla in discutii cu cativa producatori auto pentru a folosi uzinele acestora in vederea productiei de vehicule electrice sub propriul sau brand. Unul dintre acesti producatori auto a fost identificat drept Changan Automobile, un producator auto detinut de statul chinez, cu cartierul general la Chongqing.
Intrebat in legatura cu planurile Huawei, purtatorul de cuvant al companiei a negat un astfel de proiect. “Huawei nu este un producator auto” a clarificat purtatorul de cuvant al companiei, intr-o declaratie recenta.

Cu toate acestea, compania isi poate continua activitatea si dezvoltarea ca provider de componente pentru alti producatori de echipament original pentru vehicule electrice, prin expertiza sa in tehnologia informatiilor si comunicatiilor.
Aceasta declaratie nu pune, insa, capat speculatiilor, pentru ca raportul Reuters citeaza o alta sursa care confirma discutiile in derulare ale Huawei cu compania Blue Park New Energy Technology, membra a BAIC Group, sprijinita de Beijing, privitoare la productia de vehicule electrice.

Presupusele planuri ale Huawei in sfera vehiculelor electrice

Daca si cand Huawei va decide sa isi construiasca propriile vehicule electrice, acest segment al muncii sale va marca un plus major pentru portofoliul companiei. In conditiile in care afacerile sale principale au fost afectate serios de sanctiunile stabilite in SUA de Donald Trump, Huawei ar putea constata chiar ca vehiculele electrice pot reprezenta un succes in eforturile sale de generare de venituri.

Chiar daca nu este un obiectiv final, faptul ca Huawei a obtinut recent patru patente pe segmentul vehicule electrice, sugereaza o potentiala mutare din partea sa in acest sens. Pantetele obtinute de Huawei se refera la metode pentru verificarea starii de sanatate si a nivelului de incarcare a bateriei.
Reuters sustine, citand surse din apropierea companiei chineze, ca Huawei va avea ca target pentru vehiculele sale electrice un segment mass-market. Diviziile vor fi conduse de Richard Yu (Yu Chengdong), seful Huawei Consumer Business Group, care a obtinut un succes real cu divizia de telefoane smart a companiei.

Huawei nu va fi singura companie care isi va marca intrarea pe piata vehiculelor electrice, daca intr-adevar va decide sa faca asta. In afara de Xiaomi, companiile Baidu Inc si Foxconn si-au anuntat si ele planurile privind dezvoltarea de vehicule electrice in cursul acestui an.
Pe langa productia completa de vehicule electrice, greii industriei investesc, de asemenea, in spatiul EV prin tehnologii conexe dezvoltate intern, sau prin finantarea de start-up-uri din domeniul vehiculelor electrice.

Sursa: https://www.indiatoday.in/technology/news/story/huawei-to-make-its-own-electric-vehicles-first-may-launch-this-year-1792600-2021-04-19