Investitorii fac valuri pe piata de actiuni ale companiilor de vehicule electrice

Actiunile Lucid Motors si Rivian cresc. Poate dura acest trend? In cadrul unei vizite recente la o uzina General Motors din Detroit, ce urmeaza sa inceapa productia in cursul anului urmator, presedintele american Joe Biden a sustinut un discurs in care a tinut sa puna...

Problemele majore care blocheaza viitorul masinilor electrice in America

Viitorul electric vine. Ceea ce nu stim, insa, este cat de rapid... Cu numai un deceniu si jumatate in urma, CEO-ul de pe atunci al General Motors Co., Rick Wagoner, facea o remarca intr-o discutie cu Larry Burns, directorul de Cercetare si Strategie de pe atunci al...

Vehiculele electrice sunt cool. Dar asigurarea lor?

Expertii din industrie cred ca cererea de vehicule electrice va continua sa creasca in anii urmatori. Multe companii de automobile fac trecerea catre lansarea de vehicule electrice (EV), iar unele dintre ele chiar au iesit cu primele vehicule de acest gen pe piata....

Istoria pierduta a masinii electrice – si ce ne spune despre viitorul transporturilor

Pentru fiecare epoca marcata de poluare, accidente si aglomeratie, solutia pentru generatia urmatoare in ceea ce priveste transporturile a parut evidenta – si totusi, aceleasi probleme au continuat sa revina. Vehiculul tras de cai- primul mijloc de transport urban In...

Aproape 4 din 10 vehicule comerciale pot trece la electricitate

Aproape 4 din 10 vehicule comerciale, alimentate cu benzina si motorina, pot trece la electricitate, potrivit unei noi cercetari a Geotab. Studiul a descoperit ca dat fiind costul total al investitiei (TCO) care tine cont atat de costurile pentru mentenanta...

Trebuie să recunoaștem faptul că Elon Musk știe să surpindă deopotriva industria auto, presa și clienții cu mișcări uneori șocante, dar geniale.

Tesla Roadster – asul din maneca lui Elon Musk

Prima noutate anunțată de Tesla a fost lansarea primului camion electric al mărcii, Semi, model capabil să transporte 36 de tone de marfă și să străbată până la 800 de kilometri cu o singură încarcare. Chiar și încărcat la capacitate maximă cu marfă, acest camion va putea atinge 100 km/h în doar 20 de secunde devenind astfel cel mai rapid camion, cu performanțe mult peste cele ale modelelor diesel. Când audiența tocmai începea să realizeze că acest camion poate revoluționa transportul de mărfuri în materie de costuri de operare și siguranță, Elon Musk a scos adevăratul as din mânecă: noua generație Tesla Roadster, model super sport cu un preț de peste 200,000 de dolari. Și așa a trecut Musk de la pragmatismul unui TIR la plăcerea nealterată de a conduce generată de un roadster. Lansarea noii generații a Tesla Roadster, atunci când toată lumea se concentra pe problemele de producție ale Model 3, a surprins nu doar presa, dar și unii angajați ai Tesla, semn că proiectul a fost ținut strict secret chiar și în interiorul companiei.

 

Tesla Roadster – 1000 de unitati in serie limitata

În 2008 modelul Roadster ajuta Tesla să-și facă intrarea în industria auto oferind pentru prima data un automobil electric sport cu performanțe și autonomie care amenințau pentru prima data supremația modelelor sport clasice dotate cu motoare pe benzină V8 sau chiar V12. Roadster este practic modelul care a pus numele Tesla pe harta industriei auto. Un deceniu mai târziu, atunci când Tesla tocmai a înregistrat pierderi record, noua generație a roadsterului electric cu tracțiune integrală vine ca o surpriză. Roadster nu pare a fi doar o mișcare de imagine desi designul său este impresionant. Este mai degrabă o strategie bine pusă la punct de a mări profitabilitatea companiei într-o perioadă în care Musk are nevoie disperată de capital pentru a putea pune la punct producția Model 3, primul automobil electric popular al americanilor. Primele 1000 de unități de Tesla Roadster vor fi disponibile într-o ediție limitată denumită Founder’s Series și vor avea un preț de 250,000 de dolari. Tesla acceptă deja un avans de 50,000 de dolari pentru Roadster. După epuizarea primelor 1000 de unități disponibile în serie limitată, Roadster va fi disponibil într-o variantă standard care pleacă de la 200,000 de dolari. Atunci când privim imaginile cu noul Roadster și citim specificațiile tehnice, realizăm că mașina poate deveni o nouă bornă de performanță pentru Tesla și un nou standard în industrie.

Tracțiune integrală, trei motoare electrice, accelerație de la 0 la 100 de km/h în doar 1.9 secunde, autonomie de 997 kilometri, pachet de baterii de 200 kWh. Cu performanțe mai comparabile cu extremul Bugatti Chiron, Tesla Roadster oferă foarte mult la un preț care nu mai pare astronomic daca îl comparăm cu cel al lui Chiron, modelul produs de VW plecând de la peste 2,3 milioane de euro. Drept bonus, Roadster va oferi și două locuri pentru copii pe lângă cele două locuri pentru șofer și pasager.

2020 – anul anuntat pentru inceperea productiei de serie la noul Tesla Roadster

Musk susține că obiectivul Roadster este acela de a da lovitura de grație mașinilor sport pe benzină și a subliniat faptul că performanțele anunțate, deși par ireale, se vor regăsi 100% pe fiecare Roadster. Unii specialiști contestă deja cifrele anunțate de Tesla pentru Roadster (mai ales cele privind timpul de accelerație de la 0 la 100 de km/h). Totuși, o analiză logică ne arată că acumulatorul de pe noul Roadster are capacitate dublă față de cel instalat pe Tesla Model S P100 D care dezvoltă nu mai puțin de 760 de cai putere. Asta, înseamnă că Roadster dispune de o rezervă de putere impresionantă așa că cifrele anunțat de Musk nu mai par atât de nebunești. Prin utilizarea materialelor compozite ultra ușoare, Tesla ar putea compensa greutatea mai mare a pachetului de acumulatori, iar faptul că nu utilizează o cutie de viteze și dezvoltă cuplul maxim la un regim foarte jos de turații reprezintă un mare avantaj față de mașinile cu motoare termice atunci când vine vorba de accelerație.
Producția noii generații a modelului Roadster va începe în 2020 asta dacă Tesla va reuși să depășească problemele logistice pe care le-a întâmpinat cu producția Model 3. Unii analiști susțin că producția noului Roadster va fi extrem de scumpă și va exercita și mai multă presiune pe resursele Tesla. Atât camionul electric Semi cât și noul Roadster au potențialul de a deveni lideri incontestabili ai segmentelor lor însă este esential ca Tesla să producă rapid aceste modele în cadrul unui business plan sustenabil. Altfel, există riscul să ca ambele să rămână o raritate și să nu depășească niciodată stadiul de concept car. Și ar fi păcat să se întâmple asta.