Ford C-Max Hibrid 2018 – Intre SUV compact si wagon

Ford C Max Hybrid este o masina versatila si placuta la condus, desi economia la combustibil este cea cu adevarat coplesitoare. O plamadeala a pietei europene, extrem de sensibila la dimensiune, unde pana si compactele trebuie sa poata oferi spatiu pentru familii si...

BMW i3 – Performerul de top din 2018

O varianta mai rapida si care se conduce mai inteligent: aceasta este cea mai mare schimbare cu care vine BMW i3 in 2018. BMW i3 este probabil una dintre cele mai inovatoare masini aflate astazi pe sosele. Iar asta in conditiile in care este in prezent la al cincilea...

Renault pregateste dublarea productiei pentru Zoe EV

Renault se pregateste sa dubleze productia pentru modelul sau complet electric Zoe, la fabrica sa din Flins, in apropiere de Paris. Cresterea productiei este parte a unei investitii in valoare de 1 miliard de euro pe care producatorul francez de masini o face pe...

BMW i3 – Performerul de top din 2018

O varianta mai rapida si care se conduce mai inteligent: aceasta este cea mai mare schimbare cu care a venit BMW i3 in 2018. BMW i3 este probabil una dintre cele mai inovatoare masini aflate astazi pe sosele. Iar asta in conditiile in care este in prezent la al...

Sacrifică Tesla calitatea în schimbul vitezei în producție?

Sub protecția anonimatului, 9 foști și actuali angajați Tesla susțin că modelele produse de Tesla au mari probleme de calitate atunci când părăsesc linia de asamblare. Conform Reuters, 90% dintre unitățile Model S și Model X au nevoie de remedierea unor defecțiuni la...

Oliver Schmidt, fost manager general of Biroului pentru Protecția Mediului și Inginerie al Volkswagen America, a primit pedeapsa maximă de 7 ani de închisoare și o amendă de 400,000 de dolari pentru rolul său în mușamalizarea scandalului legat de emisiile modelelor diesel din SUA. Schmidt devine al doilea angajat al VW America, după inginerul James Liang, care este condamnat de o instanță din SUA pentru rolul său în scandal.

Oliver Schmidt

Dacă Liang era inginerul care cunoștea foarte bine detaliile tehnice ale dispozitivului software care păcălea testele de emisii efectuate de autoritățile americane încă din 2008, Schmidt pare să fi fost cel care a încercat să mușamalizeze rezultatele primelor anchete care indicau nereguli privind emisiile mașinilor diesel ale VW din SUA. Spre deosebire de James Liang, care și-a recunoscut imediat faptele și a cooperat cu procurorii americani, Schmidt a refuzat initial să coopereze cu autoritățile americane. El a susținut că a fost obligat de oficiali și avocați de rang înalt ai Volkswagen să mintă autoritățile americane și că i-a fost dată chiar o listă de răspunsuri pregătite de șefii ierarhici din Germania pentru întrebările Agenției Americane de Protecție a Mediului.

Conform Automotive News Europe, procurorii americani au găsit documente și e-mailuri care dovedesc faptul că Oliver Schmidt era la curent cu metoda utilizată de VW pentru a trișa la testele de emisii încă din 2014, acest trimițând e-mailuri incriminatoare către colegi și manageri ai VW pe aceasta temă. Printre acestea se numără și un e-mail transmis șefului VW SUA în care îl avertiza pe acesta din urmă în legătură cu implicațiile scandalului aflat la vremea respectivă în stadiu incipient. Schmidt îi scria șefului său: “Trebuie să decidem mai întâi dacă suntem sinceri. Dacă nu suntem sinceri, lucrurile rămân așa cum sunt.” Acest mesaje de avertizare confirmă implicarea lui Schmidt, faptul că șeful VW America cunoștea problema dar, mai important, faptul că în cadrul VW America se discuta o strategie de inducere în eroare a autoritălor americane. Întrebarea lui Schmidt către managerul său era de fapt: mințim sau nu?

Judecătorul Sean Cox care a decis sentința lui Schimdt a declarat că, în opinia sa, acesta a fost un conspirator cheie în dosar, direct responsabil pentru fraudarea testelor de emisii și păcălirea consumatorului american. În motivare sentinței, Cox a precizat că, bazându-se pe dovezile de bun simț, este convins că Oliver Schmidt a văzut în mușamalizarea scandalului Dieselgate o oportunitate de a fi promovat în ierharhia grupului Volkswagen și a dorit să-și impresioneze managementul prin rezolvarea acestei probleme. La rândul său, cu o voce tremurândă, Schmidt a recunoscut în cele din urmă că a jucat un rol activ în conspirația din jurul Dieselgate și că a urmat instrucțiunile managementului executiv al VW. Schimdt a admis că și-a folosit relațiile personale dezvoltate în SUA pentru a încerca să ascundă adevărul în fața oficialilor americani care investigau cazul dintr-o obligație față de managementul companiei.

Se pare că există dovezi clare privind faptul că fostul CEO al VW, Martin Winterkorn, a participat la o întâlnire unde Schmidt a primit instrucțiuni despre modul în care trebuie să mintă în fața autorităților americane. Așadar, Winterkorn ar fi mințit atunci când a declarat că nu știa nimic despre problemă înainte de izbucnirea scandalului în media. Cotidianul Bild susține că VW se pregătește să-i rezilieze contractul de muncă lui Oliver Schmidt în urma condamnării, acesta urmând să-și piardă și pensia. VW încearcă să se disocieze cu totul de Schmidt, deși acesta a stabilit alături de managementul executiv VW strategia de mușamalizare a scandalului. Este interesant acum care va fi următorul pas al autorităților americane și dacă ancheta se va extinde către fostul CEO Martin Winterkorn sau către fostul șef la VW America, Michael Horn.