5 mituri despre vehiculele electrice si de ce nu sunt reale

Vehiculele electrice cu baterie au reprezentat o raza de speranta pentru vanzarile auto in perioada pandemiei, ele ajungand la un procent de 4.7% din piata din UK. In Europa, cifrele JATO arata ca inmatricularile de vehicule electrice cu baterie, vehicule electrice...

Revolutia vehiculelor electrice: Cornwall incearca sa readuca la viata minele de litiu

Pe un deal acoperit de maracini si ferigi, ce vegheaza deasupra St. Austell, Cornwall, Jeremy Wrathall isi indreapta pasii catre un put de mica adancime, care inca mai poarta urmele activitatii umane de acum o jumatate de secol. Ia de pe jos o piatra lata de vreo 20...

eBussy – 10 vehicule electrice diferite intr-unul singur

Conceptul Volkswagen ID Buzz a reprezentat, fara doar si poate, un semn ca Microbusul clasic va deveni mai mare. Iar pentru cei care credeau ca aceasta este o directie gresita, iata ca se poate: o demonstreaza modelul eBussy, un van electric modular, originar si el...

Kandi lanseaza cele mai ieftine vehicule electrice din SUA

Producatorul auto chinez Kandi va lansa doua vehicule electrice in Statele Unite, ambele avand potentialul de a deveni cele mai ieftine masini electrice din America, la un pret pornind de la 12.000 de dolari, dupa creditele fiscale federale. Anuntul celor de la Kandi...

AEVA schimba formatul expozitiei de vehicule electrice pentru 2020

Intr-o perioada in care multe evenimente publice din anul 2020 (si poate chiar mai tarzii) sunt anulate, cel putin un eveniment din lumea vehiculelor electrice australiene a fost revizuit intr-un format nou si mai sensibil la aceasta perioada de pandemie. Evenimentul...

Automobilul electric în viziunea mioritică

Nici atunci când vine vorba despre adoptarea automobilelor electrice, Guvernul României nu face notă discordantă cu alte domenii pe care le gestionează. Una spun guvernanții și alta e realitatea din teren. Aceștia speră că voucherul de 10,000 de euro acordat pentru achiziția unui automobil electric va determina românii să se bată pe aceste automobile și să ajungem până în 2020 la aproape 100,000 de vehicule electrice. Ce mai, în București va fi plin de mașini electrice mai ceva ca în Oslo sau Amsterdam.

Despre cele 20.000 de stații de încărcare

Cifrele vehiculate de guvernanții români nu fac decât să stârnească râsul celor care sunt aproape de domeniul auto. Cum poți visa la o rețea de 20.000 de stații de încărcare atunci când doar un investitor privat sau rețelele comerciale de tip hyper market au investit în dezvoltarea stațiilor de încărcare? Germania avea la începutul lui 2017 aproximativ 18.000 de stații de încărcare. Deci, în 2020 vom fi mai tari decât nemții nu? Alt capitol la care i-am depașit. Dar stați! Câte stații de încărcare pentru mașini electrice avem în prezent în România? Păi vreo 55… dintre care jumătate sunt în București, iar unele sunt nefuncționale. Prima stație de încărcare a automobilelor electrice dintr-o benzinărie a fost inaugurată de Rompetrol în mai anul acesta pe Șoseaua Chitilei. Unde sunt cele 20.000 de stații deci? O fi vreo eroare de comunicare. Sunt mai multe și nu le vedem.

Un scenariu mult mai realist în Marea Britanie

În timp ce guvernanții români dorm în post (nimic nou aici) si setează obiective nerealiste, guvernul Marii Britanii adoptă o strategie cu adevărat coerentă și inteligentă. După ce a investit peste  1 miliard de lire sterline în proiecte de cercetare pentru popularizarea rapidă a mașinilor electrice, guvernul de la Londra prioritizează rezolvarea celui mai important obstacol în calea adoptării pe scară largă a mașinilor electrice: anxietatea legată de autonomie.

De obicei, problema este legată de absența stațiilor de încărcare de pe arterele care leagă orașele mari (autostrăzi sau drumuri express). În oraș mai mergi cum mai mergi, te mai oprești la mall la o cafea și încarci și mașina, dar când ieși din oraș tot cu un diesel ești mai liniștit pentru un parcurs de peste 250 de kilometri.

Mai întâi infrastructura sau mașini electrice?

Proiectul de lege privind mașinile electrice și autonome care va fi dezbătut în Parlament îi va obliga pe operatorii marilor benzinării din Regatul Unit să construiască peste 8.500 de noi stații de încărcare în special în benzinăriile de pe autostrăzi și drumuri naționale. În prezent, în Marea Britanie există aproape 11.500 de stații de încărcare iar cele 8.500 de puncte de încărcare suplimentare vor dubla practic rețeaua existentă asigurând mai ales conectivitatea între marile orașe.  Totodată, investiția va fi făcută de retailerii de combustibili tradiționali care pot migra astfel treptat către noile categorii de clienți (cei cu mașini electrice).

Amplasarea stațiilor va facilita deplasarea posesorilor de mașini electrice și în afara marilor orașe, astfel automobilul electric devenind o alegere practică și pentru traseele extra-urbane nu doar pentru traseele scurte din oraș. Conform lui John Hayes, Ministrul britanic al Transporturilor, “această lege va ajuta la dezvoltarea infrastructurii pentru a răspunde cererii tot mai mari pentru mașinile electrice și autonome”. Interesant! Deci e nevoie de infrastructură mai întâi. Dacă legea va intra în vigoare, Marea Britanie va dispune în total de aproape 20.000 de stații de încărcare pentru mașinile electrice inclusiv stațiile aferente spațiilor de servicii de pe drumuri express și autostrăzi.

Ca să vezi, englezii vor avea aproape la fel de multe stații de încărcare ca noi.