Istoria pierduta a masinii electrice – si ce ne spune despre viitorul transporturilor

Pentru fiecare epoca marcata de poluare, accidente si aglomeratie, solutia pentru generatia urmatoare in ceea ce priveste transporturile a parut evidenta – si totusi, aceleasi probleme au continuat sa revina. Vehiculul tras de cai- primul mijloc de transport urban In...

Aproape 4 din 10 vehicule comerciale pot trece la electricitate

Aproape 4 din 10 vehicule comerciale, alimentate cu benzina si motorina, pot trece la electricitate, potrivit unei noi cercetari a Geotab. Studiul a descoperit ca dat fiind costul total al investitiei (TCO) care tine cont atat de costurile pentru mentenanta...

Bateriile reciclate si cautarea unei economii circulare

Explozia cererii de vehicule electrice a dat nastere unei cereri de surse alternative de metale esentiale, precum cobaltul si nichelul. Putini oameni au beneficiat de sansa lui JB Straubel de a avea un loc in primul rand pentru a asista la ascensiunea vehiculelor...

De ce condusul unui vehicul electric nu e chiar laudabil din perspectiva morala

In contextul ecologic actual, poate ca o placuta de inmatriculare cu numarul “4THEFUTR” pe un vehicul electric poate parea cool si mai ales un manifest pentru decizia de a nu polua planeta si de a oferi o viata mai buna pe Pamant generatiilor viitoare. Aplaudarea...

Unde se afla SUA pe drumul catre vehiculele electrice?

Au ajuns oare Stale Unite ajuns acolo unde isi doreau sa fie pe drumul catre adoptarea vehiculelor electrice? Nu, insa in mod cert sunt in curs de a schimba aceasta situatie. Dupa decenii intregi de indoieli, producatorii de autoturisme din lume s-au hotarat cu...

La fabrica sa din Spartanburg, SUA, BMW tocmai a facut primul pas în tranziția către procesul robotizat de producție. BMW a decis să-și echipeze 66 de lucrători de pe linia de asamblare cu exoscheleți robotici.

Exoscheletul este un dispozitiv robotic care, purtat de oameni, le sporește capacitățile fizice prin utilizarea unor structuri motorizate reducând asftel efortul necesar îndeplinirii unor sarcini cu peste 30%. Totodată, aceste dispozitive le permit muncitorilor care le poartă să ridice obiecte mult mai grele, să lucreze mai mult timp și cu precizie de…robot.

BMW devine astfel un pionier în utilizarea vestelor de tip exoschelet robotic în procesul de producție. Producătorul german a mai testat în premieră în fabricile sale tehnici inovative cum ar fi dispozitivele cu laser pentru măsurarea caroseriei sau stivuitoarele alimentate cu hidrogen.

Frank Pochiro, inginer în cadrul departamentului de inovație în producție al fabricii din Spartanburg se așteaptă ca utilizarea exoscheletului robotic să fie tot mai răspândită aici, dar și în alte fabrici BMW. Pochiro a declarat că a fost inspirat să testeze această tehnologie după o prezentare pe această temă la o conferință TED Talk. El compară în glumă exoscheletul cu un costum de Iron Man și crede în potențialul uriaș al tehnologiei în procesul de producție. Pochiro afirmă că oamenii nu înțeleg pe deplin efortul pe care trebuie să-l depună muncitorii pe linia de producție, efort care le afectează musculatura, coloana și le reduce capacitatea de efort. Utilizând vestele care nu cântăresc nici 2 kilograme, lucrătorii pot lucra mai mult, mai precis și mai eficient mai ales în poziții dificile (de exemplu cei care fixează panourile termorezistente sub caroserie). Deși este clar faptul că în industrie roboții vor lua treptat locul oamenilor, utilizarea exoscheleților le-ar permite muncitorilor să aibă o precizie și o productivitate comparabile cu ale roboților. Cei ajunși la o vârstă înaintată ar putea continua să muncească deoarece incidența problemelor fizice sau gradul de epuizare ar fi semnificativ reduse. În mod paradoxal, datorită tehnologiei robotice, oamenii și-ar putea păstra joburile pe linia de asamblare pentru mai mult timp.

Deși cei de la BMW nu dispun încă de date clare care să confirme creșterea gradului de productivitate la cei care utilizează vestele, Pochiro a primit doar feedback pozitiv de la lucrători. BMW va continua să adune date timp de mai multe luni și apoi, în funcție de rezultate, este posibil să adopte aceste dispozitive robotice pe scară largă pe toată linia de producție.

Echipa BMW din Spartanburg colaborează cu mai mulți furnizori de dispozitive robotice și cu departamentul specializat în domeniu de la Universitatea Harvard pentru a analiza potențialul real al acestei tehnologii. Este posibil ca, într-o bună zi, exhoscheletul robotic să devină o simplă piesă vestimentară, nu mai grea decât o haină, dar care va îmbunătăți exponențial capacitățile fizice ale oamenilor. Un pas mic pentru BMW, dar un pas uriaș pentru industria exoscheleților robotici tocmai a fost făcut.