Cum mai merge Revolutia EV?

Daca asculti bine, poti sa auzi mai degraba un bazait decat un muget de motor… Iar daca privesti in jur, vei vedea statii de incarcare in parcarile supermarketurilor sau pe langa biblioteci... De ani buni auzim ca vehiculele electrice sunt chiar dupa colt. Ei bine,...

Ascensiunea pietei EV din China poate fi de durata?

Daca vrem sa intelegem modul in care guvernele pot alimenta dezvoltarea noilor tehnologii, nu trebuie decat sa privim catre flotele de taxiuri din Beijing. In urma cu cinci ani, orasul si-a facut publice planurile de a interzice introducerea taxiurilor alimentate cu...

De ce masinile electrice sunt in continuare un lux in zonele cu clima rece?

Exista motive intemeiate pentru care California este mult in fata statelor din Vestul Mijlociu Superior in ceea ce priveste eliminarea treptata a consumatorilor de gaz. Pretul vehiculelor electrice vandute in Statele Unite in luna iunie a atins o medie de 66.000 de...

Vehiculele electrice deschid drumul solutiilor eficiente pentru baterii la nivel global

Producatorii de vehicule electrice vor adopta tipuri de chimii ale viitorului in urmatorii 5-7 ani pentru a depasi anxietatea si problemele legate de costuri, spune Frost&Sullivan. Adoptarea la nivel din ce in ce mai amplu a vehiculelor electrice (EV) a determinat...

O perspectiva din interior vis-a-vis de transformarea vehiculelor electrice in China

China continua sa fie lider global in productia si adoptarea vehiculelor electrice, cu o piata in plina dezvoltare si o cerere constanta din partea consumatorilor, sustinuta de reglementari. Una dintre companiile esentiale in incurajarea si contributia la realizarea...

La fabrica sa din Spartanburg, SUA, BMW tocmai a facut primul pas în tranziția către procesul robotizat de producție. BMW a decis să-și echipeze 66 de lucrători de pe linia de asamblare cu exoscheleți robotici.

Exoscheletul este un dispozitiv robotic care, purtat de oameni, le sporește capacitățile fizice prin utilizarea unor structuri motorizate reducând asftel efortul necesar îndeplinirii unor sarcini cu peste 30%. Totodată, aceste dispozitive le permit muncitorilor care le poartă să ridice obiecte mult mai grele, să lucreze mai mult timp și cu precizie de…robot.

BMW devine astfel un pionier în utilizarea vestelor de tip exoschelet robotic în procesul de producție. Producătorul german a mai testat în premieră în fabricile sale tehnici inovative cum ar fi dispozitivele cu laser pentru măsurarea caroseriei sau stivuitoarele alimentate cu hidrogen.

Frank Pochiro, inginer în cadrul departamentului de inovație în producție al fabricii din Spartanburg se așteaptă ca utilizarea exoscheletului robotic să fie tot mai răspândită aici, dar și în alte fabrici BMW. Pochiro a declarat că a fost inspirat să testeze această tehnologie după o prezentare pe această temă la o conferință TED Talk. El compară în glumă exoscheletul cu un costum de Iron Man și crede în potențialul uriaș al tehnologiei în procesul de producție. Pochiro afirmă că oamenii nu înțeleg pe deplin efortul pe care trebuie să-l depună muncitorii pe linia de producție, efort care le afectează musculatura, coloana și le reduce capacitatea de efort. Utilizând vestele care nu cântăresc nici 2 kilograme, lucrătorii pot lucra mai mult, mai precis și mai eficient mai ales în poziții dificile (de exemplu cei care fixează panourile termorezistente sub caroserie). Deși este clar faptul că în industrie roboții vor lua treptat locul oamenilor, utilizarea exoscheleților le-ar permite muncitorilor să aibă o precizie și o productivitate comparabile cu ale roboților. Cei ajunși la o vârstă înaintată ar putea continua să muncească deoarece incidența problemelor fizice sau gradul de epuizare ar fi semnificativ reduse. În mod paradoxal, datorită tehnologiei robotice, oamenii și-ar putea păstra joburile pe linia de asamblare pentru mai mult timp.

Deși cei de la BMW nu dispun încă de date clare care să confirme creșterea gradului de productivitate la cei care utilizează vestele, Pochiro a primit doar feedback pozitiv de la lucrători. BMW va continua să adune date timp de mai multe luni și apoi, în funcție de rezultate, este posibil să adopte aceste dispozitive robotice pe scară largă pe toată linia de producție.

Echipa BMW din Spartanburg colaborează cu mai mulți furnizori de dispozitive robotice și cu departamentul specializat în domeniu de la Universitatea Harvard pentru a analiza potențialul real al acestei tehnologii. Este posibil ca, într-o bună zi, exhoscheletul robotic să devină o simplă piesă vestimentară, nu mai grea decât o haină, dar care va îmbunătăți exponențial capacitățile fizice ale oamenilor. Un pas mic pentru BMW, dar un pas uriaș pentru industria exoscheleților robotici tocmai a fost făcut.