Primul vehicul electric Volkswagen – la prima vedere

Noul Volkswagen ID.4 stabileste un standard mult mai inalt pentru vehiculele electrice In cursa pentru electrificare, aproape fiecare producator auto are planuri legate de lansarea in scurt timp a unor vehicule complet electrice (EV). Datorita acestei concurente,...

Autoturismele care se conduc singure ar putea schimba industria auto

Industria auto va beneficia in mod semnificativ de dezvoltarea tehnologiei inteligente artificiale (AI), mai ales odata cu aparitia masinilor autonome. Vehiculele vor inceta in curand sa se bazeze pe volan si pedale actionate de om pentru a se deplasa, fiind...

5 amenintari care ar putea stopa boom-ul vehiculelor electrice Tesla si Nio

Desi vehiculele electrice continua sa reprezinte un procent mic din piata auto globala, preturile actiunilor companiilor producatoare de vehicule electrice au luat avant in 2020. Preturile actiunilor Tesla au crescut cu peste 70% de-a lungul anului trecut, in timp ce...

Kia CV se lanseaza la finele lunii martie

Kia isi va dezvalui oficial la finele lunii martie primul vehicul electric dedicat. Kia a lansat zilele trecute cateva imagini teaser proaspete pentru noul sau EV, prezentand silueta masinii si efectul dramatic al farurilor acesteia. Desi initial a fost promovat cu...

Bateria pentru EV ce poate fi incarcata in 5 minute

O baterie pentru vehicule electrice ce poate fi incarcata in cinci minute - durata necesara pentru ca o masina traditionala sa fie incarcata la pompa de benzina sau motorina – a fost produsa pentru prima oara intr-o fabrica din China. Noile baterii litiu-ion au fost...

La fabrica sa din Spartanburg, SUA, BMW tocmai a facut primul pas în tranziția către procesul robotizat de producție. BMW a decis să-și echipeze 66 de lucrători de pe linia de asamblare cu exoscheleți robotici.

Exoscheletul este un dispozitiv robotic care, purtat de oameni, le sporește capacitățile fizice prin utilizarea unor structuri motorizate reducând asftel efortul necesar îndeplinirii unor sarcini cu peste 30%. Totodată, aceste dispozitive le permit muncitorilor care le poartă să ridice obiecte mult mai grele, să lucreze mai mult timp și cu precizie de…robot.

BMW devine astfel un pionier în utilizarea vestelor de tip exoschelet robotic în procesul de producție. Producătorul german a mai testat în premieră în fabricile sale tehnici inovative cum ar fi dispozitivele cu laser pentru măsurarea caroseriei sau stivuitoarele alimentate cu hidrogen.

Frank Pochiro, inginer în cadrul departamentului de inovație în producție al fabricii din Spartanburg se așteaptă ca utilizarea exoscheletului robotic să fie tot mai răspândită aici, dar și în alte fabrici BMW. Pochiro a declarat că a fost inspirat să testeze această tehnologie după o prezentare pe această temă la o conferință TED Talk. El compară în glumă exoscheletul cu un costum de Iron Man și crede în potențialul uriaș al tehnologiei în procesul de producție. Pochiro afirmă că oamenii nu înțeleg pe deplin efortul pe care trebuie să-l depună muncitorii pe linia de producție, efort care le afectează musculatura, coloana și le reduce capacitatea de efort. Utilizând vestele care nu cântăresc nici 2 kilograme, lucrătorii pot lucra mai mult, mai precis și mai eficient mai ales în poziții dificile (de exemplu cei care fixează panourile termorezistente sub caroserie). Deși este clar faptul că în industrie roboții vor lua treptat locul oamenilor, utilizarea exoscheleților le-ar permite muncitorilor să aibă o precizie și o productivitate comparabile cu ale roboților. Cei ajunși la o vârstă înaintată ar putea continua să muncească deoarece incidența problemelor fizice sau gradul de epuizare ar fi semnificativ reduse. În mod paradoxal, datorită tehnologiei robotice, oamenii și-ar putea păstra joburile pe linia de asamblare pentru mai mult timp.

Deși cei de la BMW nu dispun încă de date clare care să confirme creșterea gradului de productivitate la cei care utilizează vestele, Pochiro a primit doar feedback pozitiv de la lucrători. BMW va continua să adune date timp de mai multe luni și apoi, în funcție de rezultate, este posibil să adopte aceste dispozitive robotice pe scară largă pe toată linia de producție.

Echipa BMW din Spartanburg colaborează cu mai mulți furnizori de dispozitive robotice și cu departamentul specializat în domeniu de la Universitatea Harvard pentru a analiza potențialul real al acestei tehnologii. Este posibil ca, într-o bună zi, exhoscheletul robotic să devină o simplă piesă vestimentară, nu mai grea decât o haină, dar care va îmbunătăți exponențial capacitățile fizice ale oamenilor. Un pas mic pentru BMW, dar un pas uriaș pentru industria exoscheleților robotici tocmai a fost făcut.