Ford C-Max Hibrid 2018 – Intre SUV compact si wagon

Ford C Max Hybrid este o masina versatila si placuta la condus, desi economia la combustibil este cea cu adevarat coplesitoare. O plamadeala a pietei europene, extrem de sensibila la dimensiune, unde pana si compactele trebuie sa poata oferi spatiu pentru familii si...

BMW i3 – Performerul de top din 2018

O varianta mai rapida si care se conduce mai inteligent: aceasta este cea mai mare schimbare cu care vine BMW i3 in 2018. BMW i3 este probabil una dintre cele mai inovatoare masini aflate astazi pe sosele. Iar asta in conditiile in care este in prezent la al cincilea...

Renault pregateste dublarea productiei pentru Zoe EV

Renault se pregateste sa dubleze productia pentru modelul sau complet electric Zoe, la fabrica sa din Flins, in apropiere de Paris. Cresterea productiei este parte a unei investitii in valoare de 1 miliard de euro pe care producatorul francez de masini o face pe...

BMW i3 – Performerul de top din 2018

O varianta mai rapida si care se conduce mai inteligent: aceasta este cea mai mare schimbare cu care a venit BMW i3 in 2018. BMW i3 este probabil una dintre cele mai inovatoare masini aflate astazi pe sosele. Iar asta in conditiile in care este in prezent la al...

Sacrifică Tesla calitatea în schimbul vitezei în producție?

Sub protecția anonimatului, 9 foști și actuali angajați Tesla susțin că modelele produse de Tesla au mari probleme de calitate atunci când părăsesc linia de asamblare. Conform Reuters, 90% dintre unitățile Model S și Model X au nevoie de remedierea unor defecțiuni la...

La fabrica sa din Spartanburg, SUA, BMW tocmai a facut primul pas în tranziția către procesul robotizat de producție. BMW a decis să-și echipeze 66 de lucrători de pe linia de asamblare cu exoscheleți robotici.

Exoscheletul este un dispozitiv robotic care, purtat de oameni, le sporește capacitățile fizice prin utilizarea unor structuri motorizate reducând asftel efortul necesar îndeplinirii unor sarcini cu peste 30%. Totodată, aceste dispozitive le permit muncitorilor care le poartă să ridice obiecte mult mai grele, să lucreze mai mult timp și cu precizie de…robot.

BMW devine astfel un pionier în utilizarea vestelor de tip exoschelet robotic în procesul de producție. Producătorul german a mai testat în premieră în fabricile sale tehnici inovative cum ar fi dispozitivele cu laser pentru măsurarea caroseriei sau stivuitoarele alimentate cu hidrogen.

Frank Pochiro, inginer în cadrul departamentului de inovație în producție al fabricii din Spartanburg se așteaptă ca utilizarea exoscheletului robotic să fie tot mai răspândită aici, dar și în alte fabrici BMW. Pochiro a declarat că a fost inspirat să testeze această tehnologie după o prezentare pe această temă la o conferință TED Talk. El compară în glumă exoscheletul cu un costum de Iron Man și crede în potențialul uriaș al tehnologiei în procesul de producție. Pochiro afirmă că oamenii nu înțeleg pe deplin efortul pe care trebuie să-l depună muncitorii pe linia de producție, efort care le afectează musculatura, coloana și le reduce capacitatea de efort. Utilizând vestele care nu cântăresc nici 2 kilograme, lucrătorii pot lucra mai mult, mai precis și mai eficient mai ales în poziții dificile (de exemplu cei care fixează panourile termorezistente sub caroserie). Deși este clar faptul că în industrie roboții vor lua treptat locul oamenilor, utilizarea exoscheleților le-ar permite muncitorilor să aibă o precizie și o productivitate comparabile cu ale roboților. Cei ajunși la o vârstă înaintată ar putea continua să muncească deoarece incidența problemelor fizice sau gradul de epuizare ar fi semnificativ reduse. În mod paradoxal, datorită tehnologiei robotice, oamenii și-ar putea păstra joburile pe linia de asamblare pentru mai mult timp.

Deși cei de la BMW nu dispun încă de date clare care să confirme creșterea gradului de productivitate la cei care utilizează vestele, Pochiro a primit doar feedback pozitiv de la lucrători. BMW va continua să adune date timp de mai multe luni și apoi, în funcție de rezultate, este posibil să adopte aceste dispozitive robotice pe scară largă pe toată linia de producție.

Echipa BMW din Spartanburg colaborează cu mai mulți furnizori de dispozitive robotice și cu departamentul specializat în domeniu de la Universitatea Harvard pentru a analiza potențialul real al acestei tehnologii. Este posibil ca, într-o bună zi, exhoscheletul robotic să devină o simplă piesă vestimentară, nu mai grea decât o haină, dar care va îmbunătăți exponențial capacitățile fizice ale oamenilor. Un pas mic pentru BMW, dar un pas uriaș pentru industria exoscheleților robotici tocmai a fost făcut.