General Motors inchide serviciul de car-sharing Maven

Start-up-urile de car sharing au si ele de infruntat un viitor incert in mediul de business afectat profund de Coronavirus, in toata lumea. General Motors a declarat la finele lunii aprilie ca Maven, serviciul de car sharing pe care l-a lansat in 2016, isi va inchide...

Mercedes lucreaza la tehnologia bateriilor organice

Bateriile organice suna mai degraba ca un concept science-fiction, decat ca o realitate palpabila, insa Mercedes Benz numeste acest tip de baterie “o parte promitatoare a tehnologiei”. Nu vorbim despre bateriile in stare solida, care au fost un fel de Sfant Gral al...

Jeep Grand Cherokee 2021 se innoieste pentru prima oara in 10 ani

Jeep se pregateste pentru lansarea noii generatii a lui Grand Cherokee, ce urmeaza sa ajunga pe piata undeva spre finalul acestui an. Noul model va fi construit pe o versiune a platformei Alfa Romeo Giorgio, care se afla si la baza modelelor Giulia si Stelvio. Ne...

Top 5 Autoblog pentru Salonul Auto de la Geneva 2020

Chiar si fara asteptatul Salon Auto de la Geneva, anulat anul acesta, o serie intreaga de lansari auto au avut loc in saptamana in care ar fi trebuit sa aiba loc show-ul. Asadar, iata mai jos care sunt favoritele celor de la Autoblog, din potentialul show. Lista lor...

Cele mai ieftine masini electrice ale anului 2020

2020 parea a fi, cel putin inainte de aceasta criza provocata de izbucnirea la nivel global a pandemiei de Coronavirus, anul in care masinile electrice ar fi ajuns complet in mainstream. Ultimii ani au adus cu ei o crestere a numarului de modele electrice lansate de...

Miercuri, 1 noiembrie 2017 poate rămâne o dată cu semnificații negative în istoria Tesla sau poate să reprezinte un nou început.  Totul depinde de perspectivă. Cu siguranță însă este un moment de răscruce. Producătorul american de mașini electrice a anunțat pierderi record pentru trimestrul al treilea de 671 de milioane de dolari. Per ansamblul primelor 9 luni din 2017 pierderea depășește un miliard de dolari. Imediat după anunț, acțiunile Tesla au scăzut cu 5%, semn că piața nu se aștepta la o pierdere atât de mare.

Anul trecut, în aceeași perioadă, Tesla obținea un profit de 22 de milioane de dolari. Ce s-a schimbat între timp? Ambiția lui Elon Musk de a construi cel mai accesibil model al mărcii, Model 3, nu s-a concretizat atât de rapid sau simplu pe cât și-a fi dorit acesta. Trecerea de la producția unor automobile exclusiviste la producția unui automobil cvasi-acccesibil în volume mari continuă să reprezinte o provocare pentru Musk. Tesla a confirmat de altfel că pierderile sunt generate de problemele de producție pentru Model 3, produs până în prezent în doar 260 de exemplare din volumul planificat de 1500. În urmă cu aproximativ două săptămâni, Musk recunoștea că Model 3 suferă din cauza unor probleme de producție pe care nu le-a descris atunci în detaliu. Jurnaliștii au aflat că sursa problemei este la fabrica Tesla de baterii Gigafactory din Nevada. Kazuhiro Tsuga CEO-ul Panasonic, furnizorul de celule litiu ion pentru acumulatorii pe care Tesla îi produce la fabrica sa, a oferit mass media ceva mai multe detalii. Acesta a precizat că anumite segmente din procesul de producție a acumulatorilor nu sunt automatizate integral și, odată rezolvată problema, volumul de producție va crește exponential.

Elon Musk la lansarea Tesla Model 3

În fața evidenței, Musk a sfârșit prin a confirma că Tesla își va amâna obiectivul de a produce 5000 de unități de Model 3 pe săptămână pentru luna martie a anului viitor. Asta în condițiile în care volumul de aproximativ 20,000 de unități pe lună trebuia să fie atins deja în decembrie anul acesta. Această nouă amânare va genera cu siguranță nemulțumire în rândul celor care au plătit un avans de 1000 de dolari pentru un Model 3 încă din 2016 și care ar putea să-și aștepte mașina mai mult de doi ani. Dacă vor dori să o mai aștepte…

O problema care se acutizează odată cu întrârzierile în producția Model 3 este nevoia de capital. Reprezentanții Tesla afirmă că dispun de suficient capital pentru a acoperi aceste întârzieri, dar analiștii încep să se arate îngrijorați de rapididatea cu care producătorul consumă bani. Nevoia continuă de cash a celor de la Tesla e legată de obsesia lui Elon Musk pentru integrarea verticală materializată în producția in-house a acumulatorilor sau vânzările directe către clienți (fără intermediere prin concesionari). Conform experților din industrie, acesta este motivul pentru care Tesla este departe de obiectivul său de a produce 500,000 de mașini pe an (dintre care majoritatea ar trebui să fie Model 3).