Elvetia ar putea interzice utilizarea vehiculelor electrice in timpul crizei energetice

Oficialii elvetieni se pregatesc pentru o criza energetica in iarna aceasta, punand la cale in acelasi timp modalitati de a preveni intreruperile in furnizarea de energie. Elvetia ar putea interzice utilizarea neesentiala a vehiculelor electrice in aceasta iarna,...

Vehiculele electrice: cei 3 factori principali care tin pe loc vanzarile

 Vehiculele electrice (EV) sunt o parte importanta a eforturilor de decarbonizare a sectorului transporturilor.  Vanzarile de EV sunt in crestere, dar tranzitia la un transport mai curat e posibil sa nu se intample destul de rapid pentru a repecta targeturile...

De ce trebuie sa acorzi atentie vehiculelor hibrid-electric plug-in in acest moment?

Situate undeva intre vehiculele conventionale si vehiculele electrice pure, vehiculele hibrid electric plug-in (PHEV) rezolva mai multe probleme. Sustinatorii vehiculelor electrice asteapta de zeci de ani ca tehnologia sa se maturizeze intr-atat incat autonomia,...

Necesitatea determina ingeniozitate: in Venezuela se creaza vehicule electrice ieftine

Antreprenorii din statul producator de petrol, afectati acum de deficit, au trecut la reciclarea de piese provenite de la carturi de golf si motociclete, pentru a produce masini alimentate cu baterii si cu energie solara. Departe de megafabricile Tesla din SUA si de...

Cum mai merge Revolutia EV?

Daca asculti bine, poti sa auzi mai degraba un bazait decat un muget de motor… Iar daca privesti in jur, vei vedea statii de incarcare in parcarile supermarketurilor sau pe langa biblioteci... De ani buni auzim ca vehiculele electrice sunt chiar dupa colt. Ei bine,...

Miercuri, 1 noiembrie 2017 poate rămâne o dată cu semnificații negative în istoria Tesla sau poate să reprezinte un nou început.  Totul depinde de perspectivă. Cu siguranță însă este un moment de răscruce. Producătorul american de mașini electrice a anunțat pierderi record pentru trimestrul al treilea de 671 de milioane de dolari. Per ansamblul primelor 9 luni din 2017 pierderea depășește un miliard de dolari. Imediat după anunț, acțiunile Tesla au scăzut cu 5%, semn că piața nu se aștepta la o pierdere atât de mare.

Anul trecut, în aceeași perioadă, Tesla obținea un profit de 22 de milioane de dolari. Ce s-a schimbat între timp? Ambiția lui Elon Musk de a construi cel mai accesibil model al mărcii, Model 3, nu s-a concretizat atât de rapid sau simplu pe cât și-a fi dorit acesta. Trecerea de la producția unor automobile exclusiviste la producția unui automobil cvasi-acccesibil în volume mari continuă să reprezinte o provocare pentru Musk. Tesla a confirmat de altfel că pierderile sunt generate de problemele de producție pentru Model 3, produs până în prezent în doar 260 de exemplare din volumul planificat de 1500. În urmă cu aproximativ două săptămâni, Musk recunoștea că Model 3 suferă din cauza unor probleme de producție pe care nu le-a descris atunci în detaliu. Jurnaliștii au aflat că sursa problemei este la fabrica Tesla de baterii Gigafactory din Nevada. Kazuhiro Tsuga CEO-ul Panasonic, furnizorul de celule litiu ion pentru acumulatorii pe care Tesla îi produce la fabrica sa, a oferit mass media ceva mai multe detalii. Acesta a precizat că anumite segmente din procesul de producție a acumulatorilor nu sunt automatizate integral și, odată rezolvată problema, volumul de producție va crește exponential.

Elon Musk la lansarea Tesla Model 3

În fața evidenței, Musk a sfârșit prin a confirma că Tesla își va amâna obiectivul de a produce 5000 de unități de Model 3 pe săptămână pentru luna martie a anului viitor. Asta în condițiile în care volumul de aproximativ 20,000 de unități pe lună trebuia să fie atins deja în decembrie anul acesta. Această nouă amânare va genera cu siguranță nemulțumire în rândul celor care au plătit un avans de 1000 de dolari pentru un Model 3 încă din 2016 și care ar putea să-și aștepte mașina mai mult de doi ani. Dacă vor dori să o mai aștepte…

O problema care se acutizează odată cu întrârzierile în producția Model 3 este nevoia de capital. Reprezentanții Tesla afirmă că dispun de suficient capital pentru a acoperi aceste întârzieri, dar analiștii încep să se arate îngrijorați de rapididatea cu care producătorul consumă bani. Nevoia continuă de cash a celor de la Tesla e legată de obsesia lui Elon Musk pentru integrarea verticală materializată în producția in-house a acumulatorilor sau vânzările directe către clienți (fără intermediere prin concesionari). Conform experților din industrie, acesta este motivul pentru care Tesla este departe de obiectivul său de a produce 500,000 de mașini pe an (dintre care majoritatea ar trebui să fie Model 3).