Ford C-Max Hibrid 2018 – Intre SUV compact si wagon

Ford C Max Hybrid este o masina versatila si placuta la condus, desi economia la combustibil este cea cu adevarat coplesitoare. O plamadeala a pietei europene, extrem de sensibila la dimensiune, unde pana si compactele trebuie sa poata oferi spatiu pentru familii si...

BMW i3 – Performerul de top din 2018

O varianta mai rapida si care se conduce mai inteligent: aceasta este cea mai mare schimbare cu care vine BMW i3 in 2018. BMW i3 este probabil una dintre cele mai inovatoare masini aflate astazi pe sosele. Iar asta in conditiile in care este in prezent la al cincilea...

Renault pregateste dublarea productiei pentru Zoe EV

Renault se pregateste sa dubleze productia pentru modelul sau complet electric Zoe, la fabrica sa din Flins, in apropiere de Paris. Cresterea productiei este parte a unei investitii in valoare de 1 miliard de euro pe care producatorul francez de masini o face pe...

BMW i3 – Performerul de top din 2018

O varianta mai rapida si care se conduce mai inteligent: aceasta este cea mai mare schimbare cu care a venit BMW i3 in 2018. BMW i3 este probabil una dintre cele mai inovatoare masini aflate astazi pe sosele. Iar asta in conditiile in care este in prezent la al...

Sacrifică Tesla calitatea în schimbul vitezei în producție?

Sub protecția anonimatului, 9 foști și actuali angajați Tesla susțin că modelele produse de Tesla au mari probleme de calitate atunci când părăsesc linia de asamblare. Conform Reuters, 90% dintre unitățile Model S și Model X au nevoie de remedierea unor defecțiuni la...

Miercuri, 1 noiembrie 2017 poate rămâne o dată cu semnificații negative în istoria Tesla sau poate să reprezinte un nou început.  Totul depinde de perspectivă. Cu siguranță însă este un moment de răscruce. Producătorul american de mașini electrice a anunțat pierderi record pentru trimestrul al treilea de 671 de milioane de dolari. Per ansamblul primelor 9 luni din 2017 pierderea depășește un miliard de dolari. Imediat după anunț, acțiunile Tesla au scăzut cu 5%, semn că piața nu se aștepta la o pierdere atât de mare.

Anul trecut, în aceeași perioadă, Tesla obținea un profit de 22 de milioane de dolari. Ce s-a schimbat între timp? Ambiția lui Elon Musk de a construi cel mai accesibil model al mărcii, Model 3, nu s-a concretizat atât de rapid sau simplu pe cât și-a fi dorit acesta. Trecerea de la producția unor automobile exclusiviste la producția unui automobil cvasi-acccesibil în volume mari continuă să reprezinte o provocare pentru Musk. Tesla a confirmat de altfel că pierderile sunt generate de problemele de producție pentru Model 3, produs până în prezent în doar 260 de exemplare din volumul planificat de 1500. În urmă cu aproximativ două săptămâni, Musk recunoștea că Model 3 suferă din cauza unor probleme de producție pe care nu le-a descris atunci în detaliu. Jurnaliștii au aflat că sursa problemei este la fabrica Tesla de baterii Gigafactory din Nevada. Kazuhiro Tsuga CEO-ul Panasonic, furnizorul de celule litiu ion pentru acumulatorii pe care Tesla îi produce la fabrica sa, a oferit mass media ceva mai multe detalii. Acesta a precizat că anumite segmente din procesul de producție a acumulatorilor nu sunt automatizate integral și, odată rezolvată problema, volumul de producție va crește exponential.

Elon Musk la lansarea Tesla Model 3

În fața evidenței, Musk a sfârșit prin a confirma că Tesla își va amâna obiectivul de a produce 5000 de unități de Model 3 pe săptămână pentru luna martie a anului viitor. Asta în condițiile în care volumul de aproximativ 20,000 de unități pe lună trebuia să fie atins deja în decembrie anul acesta. Această nouă amânare va genera cu siguranță nemulțumire în rândul celor care au plătit un avans de 1000 de dolari pentru un Model 3 încă din 2016 și care ar putea să-și aștepte mașina mai mult de doi ani. Dacă vor dori să o mai aștepte…

O problema care se acutizează odată cu întrârzierile în producția Model 3 este nevoia de capital. Reprezentanții Tesla afirmă că dispun de suficient capital pentru a acoperi aceste întârzieri, dar analiștii încep să se arate îngrijorați de rapididatea cu care producătorul consumă bani. Nevoia continuă de cash a celor de la Tesla e legată de obsesia lui Elon Musk pentru integrarea verticală materializată în producția in-house a acumulatorilor sau vânzările directe către clienți (fără intermediere prin concesionari). Conform experților din industrie, acesta este motivul pentru care Tesla este departe de obiectivul său de a produce 500,000 de mașini pe an (dintre care majoritatea ar trebui să fie Model 3).