Hong Leong Finance lanseaza imprumuturile pentru EV cu cea mai mica rata a dobanzii de 1.5%

Hong Leong Finance este cel mai recent creditor care a urcat in trenul vehiculelor electrice, oferind un credit competitiv, gandit pentru firmele de inchirieri auto. Venind ca urmare a unei miscari similare recente a DBS Bank, Hong Leong Finance a anuntat la finele...

Viitorul industriei auto si masinile viitorului

Toata lumea stie deja ca masinile autonome vor da peste cap tot ce stiam despre experienta auto, insa la ce alte inventii vom mai fi martori in viitorul apropiat in domeniul auto? Bateria de 1.6 milioane de km a Tesla Bineinteles, nu e vorba despre 1.6 milioane de km...

Cumpararea unui EV poate insemna upgrade-uri scumpe pentru casa

Bruce Westlake si sotia sa au decis in urma cu cativa ani sa faca trecerea la masini electrice. Westlake spune ca a realizat ca masinile electrice sunt mai benefice pentru mediu decat cele traditionale, alimentate cu combustibil solid. El si sotia sa au acum doua...

Primul vehicul electric Volkswagen – la prima vedere

Noul Volkswagen ID.4 stabileste un standard mult mai inalt pentru vehiculele electrice In cursa pentru electrificare, aproape fiecare producator auto are planuri legate de lansarea in scurt timp a unor vehicule complet electrice (EV). Datorita acestei concurente,...

Autoturismele care se conduc singure ar putea schimba industria auto

Industria auto va beneficia in mod semnificativ de dezvoltarea tehnologiei inteligente artificiale (AI), mai ales odata cu aparitia masinilor autonome. Vehiculele vor inceta in curand sa se bazeze pe volan si pedale actionate de om pentru a se deplasa, fiind...

Miercuri, 1 noiembrie 2017 poate rămâne o dată cu semnificații negative în istoria Tesla sau poate să reprezinte un nou început.  Totul depinde de perspectivă. Cu siguranță însă este un moment de răscruce. Producătorul american de mașini electrice a anunțat pierderi record pentru trimestrul al treilea de 671 de milioane de dolari. Per ansamblul primelor 9 luni din 2017 pierderea depășește un miliard de dolari. Imediat după anunț, acțiunile Tesla au scăzut cu 5%, semn că piața nu se aștepta la o pierdere atât de mare.

Anul trecut, în aceeași perioadă, Tesla obținea un profit de 22 de milioane de dolari. Ce s-a schimbat între timp? Ambiția lui Elon Musk de a construi cel mai accesibil model al mărcii, Model 3, nu s-a concretizat atât de rapid sau simplu pe cât și-a fi dorit acesta. Trecerea de la producția unor automobile exclusiviste la producția unui automobil cvasi-acccesibil în volume mari continuă să reprezinte o provocare pentru Musk. Tesla a confirmat de altfel că pierderile sunt generate de problemele de producție pentru Model 3, produs până în prezent în doar 260 de exemplare din volumul planificat de 1500. În urmă cu aproximativ două săptămâni, Musk recunoștea că Model 3 suferă din cauza unor probleme de producție pe care nu le-a descris atunci în detaliu. Jurnaliștii au aflat că sursa problemei este la fabrica Tesla de baterii Gigafactory din Nevada. Kazuhiro Tsuga CEO-ul Panasonic, furnizorul de celule litiu ion pentru acumulatorii pe care Tesla îi produce la fabrica sa, a oferit mass media ceva mai multe detalii. Acesta a precizat că anumite segmente din procesul de producție a acumulatorilor nu sunt automatizate integral și, odată rezolvată problema, volumul de producție va crește exponential.

Elon Musk la lansarea Tesla Model 3

În fața evidenței, Musk a sfârșit prin a confirma că Tesla își va amâna obiectivul de a produce 5000 de unități de Model 3 pe săptămână pentru luna martie a anului viitor. Asta în condițiile în care volumul de aproximativ 20,000 de unități pe lună trebuia să fie atins deja în decembrie anul acesta. Această nouă amânare va genera cu siguranță nemulțumire în rândul celor care au plătit un avans de 1000 de dolari pentru un Model 3 încă din 2016 și care ar putea să-și aștepte mașina mai mult de doi ani. Dacă vor dori să o mai aștepte…

O problema care se acutizează odată cu întrârzierile în producția Model 3 este nevoia de capital. Reprezentanții Tesla afirmă că dispun de suficient capital pentru a acoperi aceste întârzieri, dar analiștii încep să se arate îngrijorați de rapididatea cu care producătorul consumă bani. Nevoia continuă de cash a celor de la Tesla e legată de obsesia lui Elon Musk pentru integrarea verticală materializată în producția in-house a acumulatorilor sau vânzările directe către clienți (fără intermediere prin concesionari). Conform experților din industrie, acesta este motivul pentru care Tesla este departe de obiectivul său de a produce 500,000 de mașini pe an (dintre care majoritatea ar trebui să fie Model 3).