Cum mai merge Revolutia EV?

Daca asculti bine, poti sa auzi mai degraba un bazait decat un muget de motor… Iar daca privesti in jur, vei vedea statii de incarcare in parcarile supermarketurilor sau pe langa biblioteci... De ani buni auzim ca vehiculele electrice sunt chiar dupa colt. Ei bine,...

Ascensiunea pietei EV din China poate fi de durata?

Daca vrem sa intelegem modul in care guvernele pot alimenta dezvoltarea noilor tehnologii, nu trebuie decat sa privim catre flotele de taxiuri din Beijing. In urma cu cinci ani, orasul si-a facut publice planurile de a interzice introducerea taxiurilor alimentate cu...

De ce masinile electrice sunt in continuare un lux in zonele cu clima rece?

Exista motive intemeiate pentru care California este mult in fata statelor din Vestul Mijlociu Superior in ceea ce priveste eliminarea treptata a consumatorilor de gaz. Pretul vehiculelor electrice vandute in Statele Unite in luna iunie a atins o medie de 66.000 de...

Vehiculele electrice deschid drumul solutiilor eficiente pentru baterii la nivel global

Producatorii de vehicule electrice vor adopta tipuri de chimii ale viitorului in urmatorii 5-7 ani pentru a depasi anxietatea si problemele legate de costuri, spune Frost&Sullivan. Adoptarea la nivel din ce in ce mai amplu a vehiculelor electrice (EV) a determinat...

Daca vehiculele electrice sunt viitorul, hai sa le producem responsabil!

Stransi deja cu usa de preturile record la gaze, consumatorii din America ar putea avea in curand un nou stimulent pentru a renunta complet la pompa. Printre numeroasele prevederi climatice din proiectul Legii Reconcilierii, care isi vede de drum prin Congres, se...

China continua sa fie lider global in productia si adoptarea vehiculelor electrice, cu o piata in plina dezvoltare si o cerere constanta din partea consumatorilor, sustinuta de reglementari.
Una dintre companiile esentiale in incurajarea si contributia la realizarea tranzitiei este State Power Investment Corporation din China. Xiabing Su, analist cultural la KraneShares, si Anthony Sassine, CFA si strateg senior de investitii la KraneShares, au avut ocazia de a sta de vorba despre tranzitie si despre sectorul vehiculelor electrice din China cu Yolanda Zhang – director general la State Power Investment Corporation Yuetong Qiyuan New Energy Technology si director pentru dezvoltare regionala in cadrul companiei China State Power International Development Limited.

State Power este o companie de electricitate, insa este si mult mai mult de atat. Compania este prezenta in industria financiara, logistica, a tehnologiei informatiei si protectiei mediului, ceea ce ii ofera o pozitie extrem de avantajoasa in tranzitia energetica din China.
Prima schimbare de baterii pentru camioane grele din lume a fost realizata de o echipa condusa anterior de Zhang, ea fiind si una dintre primele persoane responsabile pentru crearea statiilor de uz comercial de schimbare de baterii.
State Power este unul dintre cele mai mari cinci grupuri de generare a energiei din China si contribuie la dezvoltarea energiilor regenerabile mai mult decat orice alta companie producatoare de energie.
„Proportia investitiilor SPIC in dezvoltarea de energii noi este cea mai mare dintre cele cinci mari grupuri de energie, energia fotovoltaica ocupand primul loc in lume, iar energia eoliana ocupand locul al doilea in lume”, a explicat Zhang.

State Power Investment Corporation determina tranzitia emisiilor

State Power este prima companie dintre companiile energetice de stat centrale care s-a angajat la un parcurs neutru al Chinei in ceea ce priveste emisiile pana in 2030 si un nivel zero net de emisii pana in 2060.
„In procesul de reducere a emisiilor de carbon, am observat ca, in China, in domeniul transporturilor se pierde adesea o mare cantitate de carbon, asa ca speram sa-l inlocuim cu electricitate”, a spus Zhang.

Pentru a atinge aceste obiective, State Power s-a alaturat unor parteneri strategici avand ca scop reducerea emisiilor intr-o serie de industrii, inclusiv minerit, porturi, fabrici de otel si vehicule electrice, cu accent pe extinderea infrastructurii de incarcare necesara vehiculelor electrice.
“Trebuie, de asemenea, sa promovam sistemele de dispatching, inclusiv vehiculele fara sofer gestionate inteligent, sa permitem vehiculelor cu energie noua sa fie mai inteligente, mai tehnologice si mai sigure decat vehiculele traditionale si sa reducem cu adevarat costul procesului de utilizare si transport” a spus Zhang.
Suportul legislativ pe zona de vehicule electrice din China ultimului deceniu a contribuit la dezvoltarea industriei, atat prin sprijinul acordat prin intermediul subventiilor mari, cat si prin orientarea politicilor. Dezvoltarea este vizibila in cresterea in ultimii doi ani a numarului de camioane electrice grele. In 2020, in China erau putin peste 1.000 de unitati, insa pana la finele anului 2021 cifra a crescut la peste 10.000.

Acesta este rezultatul orientarii politicilor si al vocilor care sustin astfel de inlocuiri, in special pentru otelarii si mine, care au la randul lor emisii mari si scenarii de poluare ridicata”, a explicat Zhang.
State Power anticipeaza ca in timp orientarea politicilor va inceta sa mai fie un motor in spatiul EV, iar consumatorii vor incepe sa ceara din ce in ce mai mult vehicule electrice in locul masinilor traditionale cu motor cu ardere interna.
Zhang a mai discutat si despre unele initiative ecologice si proiecte de energie verde la care lucreaza in prezent State Power, precum si despre diferentele dintre statiile de schimb de baterii si statiile de incarcare rapida pentru vehicule electrice, dar si despre companiile de vehicule electrice din China.

Investitii in industria vehiculelor electrice din China

KraneShares Electric Vehicles and Future Mobility ETF (NYSE: KARS) ofera o solutie buna pentru investitorii care doresc sa surprinda cresterea potentiala a marilor producatori de vehicule electrice la nivel global.
KARS investeste in multe companii de automobile cunoscute, precum GM, Tesla, Ford, Mercedes-Benz, BMW si in marii producatori chinezi de vehicule electrice precum Li Auto, Nio si BYD, unele dintre cele mai mari companii din industria globala EV.

KARS masoara performanta Indicelui Bloomberg pentru Vehicule Electrice, ce urmareste industria in mod holistic, inclusiv expunerea la producatorii de vehicule electrice, componente pentru vehicule electrice, baterii, pile de combustibil cu hidrogen si materii prime utilizate in sinteza producerii de piese pentru vehicule electrice.
Indicele are criterii stricte: companiile trebuie sa faca parte din Bloomberg World Equity Aggregate Index, sa aiba o capitalizare de piata minima de 500 milioane de dolari si o valoare medie zilnica tranzactionata de 5 milioane USD, pe o perioada de 90 de zile.

Sursa: https://www.etftrends.com/climate-insights-channel/an-inside-look-at-the-electric-vehicle-transformation-in-china/