Piata chineza de vehicule electrice devine aglomerata. Care este rolul Beijingului in aceasta cursa?

Sectorul auto chinez, si asa aglomerat, devine si mai competitiv decat pana acum, odata cu patrunderea pe piata a Xiaomi si Didi Chuxing, si odata cu extinderea de catre alti producatori auto a liniilor electrice si de conducere autonoma si cu ameliorarea deficitului...

Toyota isi dezvaluie primul SUV construit pe noua sa platforma EV

Toyota Motor Corp isi accelereaza trecerea catre vehicule electrice odata cu lansarea primului sau vehicul sport utilitar (SUV) construit pe o platforma noua EV, alaturandu-se astfel pariului senzational pus de Volkswagen AG pe viitorul masinilor electrice. Cel mai...

Dupa Mercedes, JLR lanseaza in India primul vehicul electric I-Pace

Producatorul de autoturisme de lux Jaguar Land Rover a anuntat recent lansarea primului sau vehicul electric cu baterie, Jaguar I-Pace pentru piata indiana, la un pret de 1.05-1.08 milioane de rupii. Jaguar I-Pace este cel de-al doilea vehicul electric lansat in India...

Robotaxiurile intra in joc. Iata companiile care conduc jocul

Masinile autonome sunt o teorie despre care tot auzim de cativa ani si desi in filme pareau niste inventii futuriste si de neatins, e posibil sa nu mai avem chiar atat de mult de asteptat pentru a testa o masina autonoma. Robotaxiurile sunt aici si sunt gata sa...

Hong Leong Finance lanseaza imprumuturile pentru EV cu cea mai mica rata a dobanzii de 1.5%

Hong Leong Finance este cel mai recent creditor care a urcat in trenul vehiculelor electrice, oferind un credit competitiv, gandit pentru firmele de inchirieri auto. Venind ca urmare a unei miscari similare recente a DBS Bank, Hong Leong Finance a anuntat la finele...

Kia isi va dezvalui oficial la finele lunii martie primul vehicul electric dedicat. Kia a lansat zilele trecute cateva imagini teaser proaspete pentru noul sau EV, prezentand silueta masinii si efectul dramatic al farurilor acesteia.

Desi initial a fost promovat cu numele de cod Kia CV, modelul a primit acum si nume – Kia V6 – fiind primul Kia care va adopta nomenclatura noua, de forma “EV + numar”. Cei de la Kia spun ca utilizarea particulei EV in nume va fi utila pentru ca oamenii sa recunoasca mai usor ca este vorba despre un model din lineup-ul de vehicule electrice dedicate. Numarul din denumirea modelului “indica pozitia si rolul” modelului in gama dedicata EV.

EV6 are o linie simpla dar puternica, din fata pana la spoilerul spate. Parbrizul usor inclinat este unul dintre numeroasele elemente aerodinamice de design ale crossoverului electric. Farurile LED cu modelul de lumini miscatoare sunt inspirate de pixelii care formeaza o imagine digitala. Farurile spate au si ele o animatie unica atunci cand se aprind, subliniind de asemenea caracterul futurist al vehiculului.

Intr-un update recent privitor la Kia CV, seful diviziei de Cercetare si Dezvoltare de la Hyundai si Kia, Albert Biermann, a spus ca EV6 GT va fi prima dintr-o serie mai ampla de masini electrice de inalta performanta care vor fi produse de Hyundai Motor Group in viitor. Biermann a mai spus ca grupul are capacitatea de a produce orice numar de masini electrice si a dezvaluit, in plus, planurile companiei sale de a aduce in fata publicului un EV de inalta performanta care sa poata fi condus pe pistele de curse.

Potrivit dezvaluirilor reprezentantilor Kia, CV6 va avea la baza Platforma Modulara Electrica Globala (E-GMP), pe care vor fi construite 11 modele pana in 2026 (sapte vehicule electrice dedicate si patru bazate pe arhitectura ICE existenta).

Unul dintre anunturile majore legate de Kia EV6 este ca va fi echipat cu sistemul Highway Driving Assist Level 2 si se preconizeaza ca va contribui la dezvoltarea pe viitor a tehnologiei conducerii autonome. Asa cum se intampla in cazul celor mai multe dintre vehiculele electrice actuale, Kia EV6 va fi si ea dotata cu o multime de tehnologie noua, dar va pastra asemanari cu restul gamei Kia, pentru a contribui la mentinerea identitatii de brand.

Acceleratia de la 1 la 100 km/h in numai 3 secunde confirma ca SUV-ul electric Kia, construit pe platforma E-GMP va fi mai rapid decat Porsche Taycan Turbo (3.2 secunde) si cu o fractiune de secunda mai lenta decat Porsche Taycan Turbo S (2.8 secunde). Potrivit lui Biermann, Kia EV6 GT va fi mai rapid decat Taycan 4S (250 km/h) cu o viteza maxima asemanatoare cu Taycan Turbo (260 km/h) si Taycan Turbo 4S (260 km/h).

Cat despre baterie, potrivit tuturor asteptarilor, Kia EV6 va avea probabil un pachet de baterii mai mare decat cel care echipeaza Ioniq 5, care este disponibil in variantele 58 kWh si 72.6 kWh. Pachetul de baterii cel mai mare al Kia EV6 va avea o capacitate de stocare a energiei de aroximativ 80 kWh, si spre deosebire de capacitatea lui Hyundai Ioniq 5, va permite atingerea fara probleme a unei autonomii de 500 de kilometri.

Saptamana trecuta utilizatorul de Twitter Hank Schreiber a postat o imagine a Kia EV6 incarcandu-se cu unul dintre incarcatoarele rapide Ionity in Germania, la o rata impresionanta de 156 de kW. In numai 6 minute crossoverul electric a utilizat 15.6 kWh. Ionity, principala retea de incarcare de mare putere din Europa detine unele dintre cele mai rapide incarcatoare din regiune, cu puteri de incarcare de pana la 350 kW.

In luna ianuarie, primul teaser pentru Kia EV6 a facut parte dintr-o campanie de marketing ce promova noul logo Kia. Kia EV6 va avea asadar pe capota noul logo Kia, iar in zona logo-ului vechi se va afla de data aceasta o camera, destinata in mod cert sistemului de conducere automata care echipeaza crossoverul electric.

Sursa: https://www.carwale.com/news/kia-cv-electric-vehicle-to-be-unveiled-in-march/

https://topelectricsuv.com/news/kia/kia-cv-usa-launch-details/