Investitorii fac valuri pe piata de actiuni ale companiilor de vehicule electrice

Actiunile Lucid Motors si Rivian cresc. Poate dura acest trend? In cadrul unei vizite recente la o uzina General Motors din Detroit, ce urmeaza sa inceapa productia in cursul anului urmator, presedintele american Joe Biden a sustinut un discurs in care a tinut sa puna...

Problemele majore care blocheaza viitorul masinilor electrice in America

Viitorul electric vine. Ceea ce nu stim, insa, este cat de rapid... Cu numai un deceniu si jumatate in urma, CEO-ul de pe atunci al General Motors Co., Rick Wagoner, facea o remarca intr-o discutie cu Larry Burns, directorul de Cercetare si Strategie de pe atunci al...

Vehiculele electrice sunt cool. Dar asigurarea lor?

Expertii din industrie cred ca cererea de vehicule electrice va continua sa creasca in anii urmatori. Multe companii de automobile fac trecerea catre lansarea de vehicule electrice (EV), iar unele dintre ele chiar au iesit cu primele vehicule de acest gen pe piata....

Istoria pierduta a masinii electrice – si ce ne spune despre viitorul transporturilor

Pentru fiecare epoca marcata de poluare, accidente si aglomeratie, solutia pentru generatia urmatoare in ceea ce priveste transporturile a parut evidenta – si totusi, aceleasi probleme au continuat sa revina. Vehiculul tras de cai- primul mijloc de transport urban In...

Aproape 4 din 10 vehicule comerciale pot trece la electricitate

Aproape 4 din 10 vehicule comerciale, alimentate cu benzina si motorina, pot trece la electricitate, potrivit unei noi cercetari a Geotab. Studiul a descoperit ca dat fiind costul total al investitiei (TCO) care tine cont atat de costurile pentru mentenanta...

Kia isi va dezvalui oficial la finele lunii martie primul vehicul electric dedicat. Kia a lansat zilele trecute cateva imagini teaser proaspete pentru noul sau EV, prezentand silueta masinii si efectul dramatic al farurilor acesteia.

Desi initial a fost promovat cu numele de cod Kia CV, modelul a primit acum si nume – Kia V6 – fiind primul Kia care va adopta nomenclatura noua, de forma “EV + numar”. Cei de la Kia spun ca utilizarea particulei EV in nume va fi utila pentru ca oamenii sa recunoasca mai usor ca este vorba despre un model din lineup-ul de vehicule electrice dedicate. Numarul din denumirea modelului “indica pozitia si rolul” modelului in gama dedicata EV.

EV6 are o linie simpla dar puternica, din fata pana la spoilerul spate. Parbrizul usor inclinat este unul dintre numeroasele elemente aerodinamice de design ale crossoverului electric. Farurile LED cu modelul de lumini miscatoare sunt inspirate de pixelii care formeaza o imagine digitala. Farurile spate au si ele o animatie unica atunci cand se aprind, subliniind de asemenea caracterul futurist al vehiculului.

Intr-un update recent privitor la Kia CV, seful diviziei de Cercetare si Dezvoltare de la Hyundai si Kia, Albert Biermann, a spus ca EV6 GT va fi prima dintr-o serie mai ampla de masini electrice de inalta performanta care vor fi produse de Hyundai Motor Group in viitor. Biermann a mai spus ca grupul are capacitatea de a produce orice numar de masini electrice si a dezvaluit, in plus, planurile companiei sale de a aduce in fata publicului un EV de inalta performanta care sa poata fi condus pe pistele de curse.

Potrivit dezvaluirilor reprezentantilor Kia, CV6 va avea la baza Platforma Modulara Electrica Globala (E-GMP), pe care vor fi construite 11 modele pana in 2026 (sapte vehicule electrice dedicate si patru bazate pe arhitectura ICE existenta).

Unul dintre anunturile majore legate de Kia EV6 este ca va fi echipat cu sistemul Highway Driving Assist Level 2 si se preconizeaza ca va contribui la dezvoltarea pe viitor a tehnologiei conducerii autonome. Asa cum se intampla in cazul celor mai multe dintre vehiculele electrice actuale, Kia EV6 va fi si ea dotata cu o multime de tehnologie noua, dar va pastra asemanari cu restul gamei Kia, pentru a contribui la mentinerea identitatii de brand.

Acceleratia de la 1 la 100 km/h in numai 3 secunde confirma ca SUV-ul electric Kia, construit pe platforma E-GMP va fi mai rapid decat Porsche Taycan Turbo (3.2 secunde) si cu o fractiune de secunda mai lenta decat Porsche Taycan Turbo S (2.8 secunde). Potrivit lui Biermann, Kia EV6 GT va fi mai rapid decat Taycan 4S (250 km/h) cu o viteza maxima asemanatoare cu Taycan Turbo (260 km/h) si Taycan Turbo 4S (260 km/h).

Cat despre baterie, potrivit tuturor asteptarilor, Kia EV6 va avea probabil un pachet de baterii mai mare decat cel care echipeaza Ioniq 5, care este disponibil in variantele 58 kWh si 72.6 kWh. Pachetul de baterii cel mai mare al Kia EV6 va avea o capacitate de stocare a energiei de aroximativ 80 kWh, si spre deosebire de capacitatea lui Hyundai Ioniq 5, va permite atingerea fara probleme a unei autonomii de 500 de kilometri.

Saptamana trecuta utilizatorul de Twitter Hank Schreiber a postat o imagine a Kia EV6 incarcandu-se cu unul dintre incarcatoarele rapide Ionity in Germania, la o rata impresionanta de 156 de kW. In numai 6 minute crossoverul electric a utilizat 15.6 kWh. Ionity, principala retea de incarcare de mare putere din Europa detine unele dintre cele mai rapide incarcatoare din regiune, cu puteri de incarcare de pana la 350 kW.

In luna ianuarie, primul teaser pentru Kia EV6 a facut parte dintr-o campanie de marketing ce promova noul logo Kia. Kia EV6 va avea asadar pe capota noul logo Kia, iar in zona logo-ului vechi se va afla de data aceasta o camera, destinata in mod cert sistemului de conducere automata care echipeaza crossoverul electric.

Sursa: https://www.carwale.com/news/kia-cv-electric-vehicle-to-be-unveiled-in-march/

https://topelectricsuv.com/news/kia/kia-cv-usa-launch-details/