Masinile electrice fac deja California mai sanatoasa!

Dintr-un stat plin de probleme de poluare, California devine deja mai sanatoasa datorita patrunderii pe piata a masinilor electrice, care au dus la un aer mai curat in zonele in care masinile electrice sunt mai raspandite, potrivit unui studiu recent. Studiul a fost...

Uber va pune la dispozitia soferilor sai 25.000 de masini electrice prin parteneriatul cu Hertz

Uber a confirmat extinderea parteneriatului sau cu firma de inchiriere, vanzare si car sharing Hertz, care va pune la dispozitia retelei sale de soferi din intreaga Europa pana la 25.000 de masini electrice, pana in 2025. Cele doua companii au colaborat deja pe piata...

Cum vor contribui bateriile vechi la alimentarea vehiculelor electrice de maine?

Reciclarea bateriilor litiu-ion ia avant, datorita unor companii precum Redwood Materials si ar putea contribui la tranzitia catre energia regenerabila. Pentru Redwood Materials, randurile de cutii de carton din parcarea pietruita reprezinta atat trecutul, cat si...

Vanzarile de vehicule electrice accelereaza catre cifre record in Noua Zeelanda

Constientizarea problemelor de mediu si subventiile sustinute de guvernul din Noua Zeelanda au contribuit la crestere, in timp ce achizitiile australiene raman pe loc. Constientizarea tot mai mare a crizei climatice, preturile in crestere la petrol si o schema...

Elvetia ar putea interzice utilizarea vehiculelor electrice in timpul crizei energetice

Oficialii elvetieni se pregatesc pentru o criza energetica in iarna aceasta, punand la cale in acelasi timp modalitati de a preveni intreruperile in furnizarea de energie. Elvetia ar putea interzice utilizarea neesentiala a vehiculelor electrice in aceasta iarna,...

O baterie pentru vehicule electrice ce poate fi incarcata in cinci minute – durata necesara pentru ca o masina traditionala sa fie incarcata la pompa de benzina sau motorina – a fost produsa pentru prima oara intr-o fabrica din China.
Noile baterii litiu-ion au fost dezvoltate de compania israeliana StoreDot si produse de catre Eve Energy, in China. Compania a produs un numar de 1000 de baterii mostra ce respecta certificarile li-ion, a anuntat zilele trecute compania StoreDot.

Mostrele vor fi utilizate de catre companie pentru a prezenta tehnologia potentialilor cumparatori si investitori care isi doresc sa isi faca intrarea pe piata de vehicule electrice, printre care si BP, Daimler, Samsung Ventures si TDK.

Bateriile cu incarcare rapida vor face EV mai functionale

Pentru multi conducatori auto, masinile electrice nu sunt o alegere la indemana pentru calatoriile pe distante lungi din pricina duratei mari de timp necesare pentru incarcarea acestor vehicule. Bateriile pentru masini electrice de pe piata momentului necesita intre 30 de minute si 12 ore pentru incarcare, desi un vehicul electric tipic necesita aproximativ 8 ore pentru a fi incarcat de la gol la plin, potrivit Pod Point, un producator de incarcatoare pentru vehicule electrice.

Vehiculele electrice sunt o parte esentiala a planului in valoare de 2 miliarde de dolari al lui Biden, de abordare a schimbarii climatice, ce prevede o retea electrica total verde pana in 2035, cu masini propulsate de energie electrica, in loc de benzina.

Noua tehnologie a bateriei StoreDot ar face ca acest viitor verde sa fie mai fezabil, eliminand „ anxietatea de autonomie si de incarcare”, considerate de CEO-ul Doron Myersdorf cele mai mari bariere in calea vehiculelor electrice.
“Acest anunt marcheaza o borna importanta, ducand pentru prima data XFC dincolo de inovatia in laborator, catre un produs viabil din punct de vedere comercial, scalabil pentru productia in masa” a spus Myersdorf intr-un comunicat de presa. “Suntem pe punctul de a obtine o revolutie in experienta de incarcare a vehiculelor electrice, care va elimina bariera critica pentru adoptarea in masa a vehiculelor electrice”.

Masinile electrice au o autonomie per incarcare de aproximativ 400 de km. Cu o baterie ce s-ar putea incarca mai repede, conducatorii auto nu ar mai fi dependenti de autonomie si ar putea folosi vehiculele electrice pentru calatorii mai lungi.
Desi bateriile litiu-ion folosesc grafitul ca electrod, bateria StoreDot functioneaza mai rapid inlocuind grafitul cu nanoparticule conductoare, ce permit ionilor sa treaca mai usor si mai rapid. Compania se asteapta sa inlocuiasca acest electrod cu silicon, un component mult mai ieftin, pana la finele acestui an.
Tesla lucreaza si ea, de asemenea, la dezvoltarea de electrozi de silicon.

Elon Musk cere de mult timp viteze mai mari de incarcare pentru vehiculele electrice

CEO-ul Tesla, Elon Musk a postat recent pe Twitter ca “productia de celule pentru baterii este limitatorul principal al vitezei, si cel care incetineste un viitor energetic sustenabil. O problema foarte importanta”. Tesla a facut progrese pentru a da vehiculelor electrice o autonomie mai mare in calatorii, printr-o retea ampla Supercharger, precum si prin intermediul noii generatii de masini electrice cu autonomie mare, ce pot ajunge pana la 650 de km intre incarcari. Musk spera sa transforme masinile electrice intr-o optiune la fel de convenabila si de accesibila ca si vehiculele conventionale cu motor cu ardere.

Bateriile EV cu incarcare rapida sunt inca la ani distanta

Bateria cu incarcare in 5 minute a celor de la StoreDot nu va intra multi ani de-acum incolo in mainstream, dupa toate probabilitatile, pentru ca productia in masa nu va fi disponibila ceva timp, compania continuand sa isi perfectioneze tehnologia.
Startup-ul a testat in trecut bateriile cu incarcare rapida pentru telefoane, drone si scutere. In 2014, compania a dezvoltat un prototip de incarcator ce ar putea duce bateria telefonului de la zero pana la 100% in numai 30 de secunde.

Sursa: https://www.businessinsider.com/fast-charging-electric-car-battery-5-minutes-2021-1