Primul vehicul electric Volkswagen – la prima vedere

Noul Volkswagen ID.4 stabileste un standard mult mai inalt pentru vehiculele electrice In cursa pentru electrificare, aproape fiecare producator auto are planuri legate de lansarea in scurt timp a unor vehicule complet electrice (EV). Datorita acestei concurente,...

Autoturismele care se conduc singure ar putea schimba industria auto

Industria auto va beneficia in mod semnificativ de dezvoltarea tehnologiei inteligente artificiale (AI), mai ales odata cu aparitia masinilor autonome. Vehiculele vor inceta in curand sa se bazeze pe volan si pedale actionate de om pentru a se deplasa, fiind...

5 amenintari care ar putea stopa boom-ul vehiculelor electrice Tesla si Nio

Desi vehiculele electrice continua sa reprezinte un procent mic din piata auto globala, preturile actiunilor companiilor producatoare de vehicule electrice au luat avant in 2020. Preturile actiunilor Tesla au crescut cu peste 70% de-a lungul anului trecut, in timp ce...

Kia CV se lanseaza la finele lunii martie

Kia isi va dezvalui oficial la finele lunii martie primul vehicul electric dedicat. Kia a lansat zilele trecute cateva imagini teaser proaspete pentru noul sau EV, prezentand silueta masinii si efectul dramatic al farurilor acesteia. Desi initial a fost promovat cu...

Bateria pentru EV ce poate fi incarcata in 5 minute

O baterie pentru vehicule electrice ce poate fi incarcata in cinci minute - durata necesara pentru ca o masina traditionala sa fie incarcata la pompa de benzina sau motorina – a fost produsa pentru prima oara intr-o fabrica din China. Noile baterii litiu-ion au fost...

O baterie pentru vehicule electrice ce poate fi incarcata in cinci minute – durata necesara pentru ca o masina traditionala sa fie incarcata la pompa de benzina sau motorina – a fost produsa pentru prima oara intr-o fabrica din China.
Noile baterii litiu-ion au fost dezvoltate de compania israeliana StoreDot si produse de catre Eve Energy, in China. Compania a produs un numar de 1000 de baterii mostra ce respecta certificarile li-ion, a anuntat zilele trecute compania StoreDot.

Mostrele vor fi utilizate de catre companie pentru a prezenta tehnologia potentialilor cumparatori si investitori care isi doresc sa isi faca intrarea pe piata de vehicule electrice, printre care si BP, Daimler, Samsung Ventures si TDK.

Bateriile cu incarcare rapida vor face EV mai functionale

Pentru multi conducatori auto, masinile electrice nu sunt o alegere la indemana pentru calatoriile pe distante lungi din pricina duratei mari de timp necesare pentru incarcarea acestor vehicule. Bateriile pentru masini electrice de pe piata momentului necesita intre 30 de minute si 12 ore pentru incarcare, desi un vehicul electric tipic necesita aproximativ 8 ore pentru a fi incarcat de la gol la plin, potrivit Pod Point, un producator de incarcatoare pentru vehicule electrice.

Vehiculele electrice sunt o parte esentiala a planului in valoare de 2 miliarde de dolari al lui Biden, de abordare a schimbarii climatice, ce prevede o retea electrica total verde pana in 2035, cu masini propulsate de energie electrica, in loc de benzina.

Noua tehnologie a bateriei StoreDot ar face ca acest viitor verde sa fie mai fezabil, eliminand „ anxietatea de autonomie si de incarcare”, considerate de CEO-ul Doron Myersdorf cele mai mari bariere in calea vehiculelor electrice.
“Acest anunt marcheaza o borna importanta, ducand pentru prima data XFC dincolo de inovatia in laborator, catre un produs viabil din punct de vedere comercial, scalabil pentru productia in masa” a spus Myersdorf intr-un comunicat de presa. “Suntem pe punctul de a obtine o revolutie in experienta de incarcare a vehiculelor electrice, care va elimina bariera critica pentru adoptarea in masa a vehiculelor electrice”.

Masinile electrice au o autonomie per incarcare de aproximativ 400 de km. Cu o baterie ce s-ar putea incarca mai repede, conducatorii auto nu ar mai fi dependenti de autonomie si ar putea folosi vehiculele electrice pentru calatorii mai lungi.
Desi bateriile litiu-ion folosesc grafitul ca electrod, bateria StoreDot functioneaza mai rapid inlocuind grafitul cu nanoparticule conductoare, ce permit ionilor sa treaca mai usor si mai rapid. Compania se asteapta sa inlocuiasca acest electrod cu silicon, un component mult mai ieftin, pana la finele acestui an.
Tesla lucreaza si ea, de asemenea, la dezvoltarea de electrozi de silicon.

Elon Musk cere de mult timp viteze mai mari de incarcare pentru vehiculele electrice

CEO-ul Tesla, Elon Musk a postat recent pe Twitter ca “productia de celule pentru baterii este limitatorul principal al vitezei, si cel care incetineste un viitor energetic sustenabil. O problema foarte importanta”. Tesla a facut progrese pentru a da vehiculelor electrice o autonomie mai mare in calatorii, printr-o retea ampla Supercharger, precum si prin intermediul noii generatii de masini electrice cu autonomie mare, ce pot ajunge pana la 650 de km intre incarcari. Musk spera sa transforme masinile electrice intr-o optiune la fel de convenabila si de accesibila ca si vehiculele conventionale cu motor cu ardere.

Bateriile EV cu incarcare rapida sunt inca la ani distanta

Bateria cu incarcare in 5 minute a celor de la StoreDot nu va intra multi ani de-acum incolo in mainstream, dupa toate probabilitatile, pentru ca productia in masa nu va fi disponibila ceva timp, compania continuand sa isi perfectioneze tehnologia.
Startup-ul a testat in trecut bateriile cu incarcare rapida pentru telefoane, drone si scutere. In 2014, compania a dezvoltat un prototip de incarcator ce ar putea duce bateria telefonului de la zero pana la 100% in numai 30 de secunde.

Sursa: https://www.businessinsider.com/fast-charging-electric-car-battery-5-minutes-2021-1