Toyota isi dezvaluie primul SUV construit pe noua sa platforma EV

Toyota Motor Corp isi accelereaza trecerea catre vehicule electrice odata cu lansarea primului sau vehicul sport utilitar (SUV) construit pe o platforma noua EV, alaturandu-se astfel pariului senzational pus de Volkswagen AG pe viitorul masinilor electrice. Cel mai...

Dupa Mercedes, JLR lanseaza in India primul vehicul electric I-Pace

Producatorul de autoturisme de lux Jaguar Land Rover a anuntat recent lansarea primului sau vehicul electric cu baterie, Jaguar I-Pace pentru piata indiana, la un pret de 1.05-1.08 milioane de rupii. Jaguar I-Pace este cel de-al doilea vehicul electric lansat in India...

Robotaxiurile intra in joc. Iata companiile care conduc jocul

Masinile autonome sunt o teorie despre care tot auzim de cativa ani si desi in filme pareau niste inventii futuriste si de neatins, e posibil sa nu mai avem chiar atat de mult de asteptat pentru a testa o masina autonoma. Robotaxiurile sunt aici si sunt gata sa...

Hong Leong Finance lanseaza imprumuturile pentru EV cu cea mai mica rata a dobanzii de 1.5%

Hong Leong Finance este cel mai recent creditor care a urcat in trenul vehiculelor electrice, oferind un credit competitiv, gandit pentru firmele de inchirieri auto. Venind ca urmare a unei miscari similare recente a DBS Bank, Hong Leong Finance a anuntat la finele...

Viitorul industriei auto si masinile viitorului

Toata lumea stie deja ca masinile autonome vor da peste cap tot ce stiam despre experienta auto, insa la ce alte inventii vom mai fi martori in viitorul apropiat in domeniul auto? Bateria de 1.6 milioane de km a Tesla Bineinteles, nu e vorba despre 1.6 milioane de km...

O baterie pentru vehicule electrice ce poate fi incarcata in cinci minute – durata necesara pentru ca o masina traditionala sa fie incarcata la pompa de benzina sau motorina – a fost produsa pentru prima oara intr-o fabrica din China.
Noile baterii litiu-ion au fost dezvoltate de compania israeliana StoreDot si produse de catre Eve Energy, in China. Compania a produs un numar de 1000 de baterii mostra ce respecta certificarile li-ion, a anuntat zilele trecute compania StoreDot.

Mostrele vor fi utilizate de catre companie pentru a prezenta tehnologia potentialilor cumparatori si investitori care isi doresc sa isi faca intrarea pe piata de vehicule electrice, printre care si BP, Daimler, Samsung Ventures si TDK.

Bateriile cu incarcare rapida vor face EV mai functionale

Pentru multi conducatori auto, masinile electrice nu sunt o alegere la indemana pentru calatoriile pe distante lungi din pricina duratei mari de timp necesare pentru incarcarea acestor vehicule. Bateriile pentru masini electrice de pe piata momentului necesita intre 30 de minute si 12 ore pentru incarcare, desi un vehicul electric tipic necesita aproximativ 8 ore pentru a fi incarcat de la gol la plin, potrivit Pod Point, un producator de incarcatoare pentru vehicule electrice.

Vehiculele electrice sunt o parte esentiala a planului in valoare de 2 miliarde de dolari al lui Biden, de abordare a schimbarii climatice, ce prevede o retea electrica total verde pana in 2035, cu masini propulsate de energie electrica, in loc de benzina.

Noua tehnologie a bateriei StoreDot ar face ca acest viitor verde sa fie mai fezabil, eliminand „ anxietatea de autonomie si de incarcare”, considerate de CEO-ul Doron Myersdorf cele mai mari bariere in calea vehiculelor electrice.
“Acest anunt marcheaza o borna importanta, ducand pentru prima data XFC dincolo de inovatia in laborator, catre un produs viabil din punct de vedere comercial, scalabil pentru productia in masa” a spus Myersdorf intr-un comunicat de presa. “Suntem pe punctul de a obtine o revolutie in experienta de incarcare a vehiculelor electrice, care va elimina bariera critica pentru adoptarea in masa a vehiculelor electrice”.

Masinile electrice au o autonomie per incarcare de aproximativ 400 de km. Cu o baterie ce s-ar putea incarca mai repede, conducatorii auto nu ar mai fi dependenti de autonomie si ar putea folosi vehiculele electrice pentru calatorii mai lungi.
Desi bateriile litiu-ion folosesc grafitul ca electrod, bateria StoreDot functioneaza mai rapid inlocuind grafitul cu nanoparticule conductoare, ce permit ionilor sa treaca mai usor si mai rapid. Compania se asteapta sa inlocuiasca acest electrod cu silicon, un component mult mai ieftin, pana la finele acestui an.
Tesla lucreaza si ea, de asemenea, la dezvoltarea de electrozi de silicon.

Elon Musk cere de mult timp viteze mai mari de incarcare pentru vehiculele electrice

CEO-ul Tesla, Elon Musk a postat recent pe Twitter ca “productia de celule pentru baterii este limitatorul principal al vitezei, si cel care incetineste un viitor energetic sustenabil. O problema foarte importanta”. Tesla a facut progrese pentru a da vehiculelor electrice o autonomie mai mare in calatorii, printr-o retea ampla Supercharger, precum si prin intermediul noii generatii de masini electrice cu autonomie mare, ce pot ajunge pana la 650 de km intre incarcari. Musk spera sa transforme masinile electrice intr-o optiune la fel de convenabila si de accesibila ca si vehiculele conventionale cu motor cu ardere.

Bateriile EV cu incarcare rapida sunt inca la ani distanta

Bateria cu incarcare in 5 minute a celor de la StoreDot nu va intra multi ani de-acum incolo in mainstream, dupa toate probabilitatile, pentru ca productia in masa nu va fi disponibila ceva timp, compania continuand sa isi perfectioneze tehnologia.
Startup-ul a testat in trecut bateriile cu incarcare rapida pentru telefoane, drone si scutere. In 2014, compania a dezvoltat un prototip de incarcator ce ar putea duce bateria telefonului de la zero pana la 100% in numai 30 de secunde.

Sursa: https://www.businessinsider.com/fast-charging-electric-car-battery-5-minutes-2021-1