Toyota isi dezvaluie primul SUV construit pe noua sa platforma EV

Toyota Motor Corp isi accelereaza trecerea catre vehicule electrice odata cu lansarea primului sau vehicul sport utilitar (SUV) construit pe o platforma noua EV, alaturandu-se astfel pariului senzational pus de Volkswagen AG pe viitorul masinilor electrice. Cel mai...

Dupa Mercedes, JLR lanseaza in India primul vehicul electric I-Pace

Producatorul de autoturisme de lux Jaguar Land Rover a anuntat recent lansarea primului sau vehicul electric cu baterie, Jaguar I-Pace pentru piata indiana, la un pret de 1.05-1.08 milioane de rupii. Jaguar I-Pace este cel de-al doilea vehicul electric lansat in India...

Robotaxiurile intra in joc. Iata companiile care conduc jocul

Masinile autonome sunt o teorie despre care tot auzim de cativa ani si desi in filme pareau niste inventii futuriste si de neatins, e posibil sa nu mai avem chiar atat de mult de asteptat pentru a testa o masina autonoma. Robotaxiurile sunt aici si sunt gata sa...

Hong Leong Finance lanseaza imprumuturile pentru EV cu cea mai mica rata a dobanzii de 1.5%

Hong Leong Finance este cel mai recent creditor care a urcat in trenul vehiculelor electrice, oferind un credit competitiv, gandit pentru firmele de inchirieri auto. Venind ca urmare a unei miscari similare recente a DBS Bank, Hong Leong Finance a anuntat la finele...

Viitorul industriei auto si masinile viitorului

Toata lumea stie deja ca masinile autonome vor da peste cap tot ce stiam despre experienta auto, insa la ce alte inventii vom mai fi martori in viitorul apropiat in domeniul auto? Bateria de 1.6 milioane de km a Tesla Bineinteles, nu e vorba despre 1.6 milioane de km...

Desi vehiculele electrice continua sa reprezinte un procent mic din piata auto globala, preturile actiunilor companiilor producatoare de vehicule electrice au luat avant in 2020.

Preturile actiunilor Tesla au crescut cu peste 70% de-a lungul anului trecut, in timp ce Nio a sarit de 1000%. Pe de alta parte, cateva startup-uri din domeniul vehiculelor electrice au fost listate la bursa – multe dintre ele printr-un val de SPAC, in legatura cu care multe voci se tem ca ar putea produce urmatoarea bula dot-com – si au inceput sa tranzactioneze rapid peste competitori cu state vechi din piata, asa cum sunt Ford sau Nissan.

Investitorii nu si-au pierdut optimismul pana in momentul de fata, insa atitudinile se pot schimba rapid.
Site-ul Insider a stat de vorba cu David Whiston, analist la Morningstar pe segmentul industrie auto, si cu Joseph Fath, manager de portofoliu la T Rowe Price, pentru a afla care ar putea fi, din perspectiva specialistilor, cele mai mari amenintari pentru preturile actiunilor companiilor producatoare de vehicule electrice anul acesta. Iata care au fost acestea.

Disparitia ratelor scazute ale dobanzii

Rezerva Federala americana controleaza rata dobanzii, pe care bancile o platesc atunci cand contracteaza imprumuturi overnight de la alte banci.

O rata minima a dobanzii mai mare va duce in general la rate ale dobanzii mai mari pentru toti cei care vor sa imprumute bani, ceea ce va face ca obligatiunile si conturile de economii sa fie mai atragatoare pentru investitori. Daca oamenii pot castiga mai mult facand imprumuturi sau investind in acestea, actiunile vor deveni relativ mai putin atragatoare.

Autoritatile americane au mentinut o rata minima a dobanzii scazuta in ultimul deceniu si nu au dat vreun semn ca ar ridica-o prea curand. Insa daca situatia se va schimba in cursul acestui an, preturile actiunilor companiilor producatoare de masini electrice ar putea cadea.

Preturi mai mari ale actiunilor producatorilor auto traditionali

Investitiile mai mari in actiuni pentru vehicule electrice au indicat ca investitorii percep producatorii auto tineri si priceputi la tehnologie ca pe niste competitori seriosi pentru puterile traditionale din industria auto. Insa General Motors a avut parte de cresterea actiunilor in cursul acestui an, ca urmare a doua anunturi majore: lansarea unui nou business de livrari si logistica, axat pe vehicule electrice si un obiectiv de a vinde numai vehicule electrice pana in 2035.

Investitorii incep sa inteleaga cat de seriosi sunt cei de la General Motors cu privire la tehnologie. Daca alti producatori auto vor putea face astfel de mutari de succes, preturile actiunilor lor ar putea avea parte de o crestere fantastica, in detrimentul competitorilor mai tineri, care se axeaza numai pe vehicule electrice.

Mai multa munca, mai putine tranzactii de zi

Pandemia COVID-19 i-a trimis pe multi dintre agajati acasa, cu prea putine lucruri de facut si cu destul de mult timp sa tranzactioneze actiuni. Daca anul acesta oamenii se vor intoarce la serviciu, am putea asista la o scadere a genului de tranzactii retail de zi, care au urcat pretul actiunilor companiilor de vehicule electrice.

Executia defectuoasa

Unele companii tranzactionate public, precum Nicola, Lordtown Motors si Arrival au in plan sa inceapa anul acesta productia primelor lor vehicule electrice in cursul acestui an. Start-up-urile din domeniul vehiculelor electrice – inclusiv Tesla – s-au straduit de ani buni sa lanseze modele noi. Daca acest trend continua anul acesta, investitorii pot deveni mai putin increzatori in start-up-urile din domeniul EV.

Investitorii incep sa favorizeze actiunile de valoare (value stocks)

Investitorii au fost atrasi in ultimul deceniu de companiile cu actiuni scumpe, in detrimentul companiilor constante, dar neatragatoare, cu actiuni mai ieftine. Companiile de vehicule electrice se incadreaza in prima categorie, astfel ca daca investitorii incep sa prefere stabilitatea in locul potentialului, actiunile vehiculelor electrice ar putea avea parte de o lovitura.

Sursa: https://www.businessinsider.com/biggest-threats-ev-stocks-tesla-nio-2021-2021-2