Primul vehicul electric Volkswagen – la prima vedere

Noul Volkswagen ID.4 stabileste un standard mult mai inalt pentru vehiculele electrice In cursa pentru electrificare, aproape fiecare producator auto are planuri legate de lansarea in scurt timp a unor vehicule complet electrice (EV). Datorita acestei concurente,...

Autoturismele care se conduc singure ar putea schimba industria auto

Industria auto va beneficia in mod semnificativ de dezvoltarea tehnologiei inteligente artificiale (AI), mai ales odata cu aparitia masinilor autonome. Vehiculele vor inceta in curand sa se bazeze pe volan si pedale actionate de om pentru a se deplasa, fiind...

5 amenintari care ar putea stopa boom-ul vehiculelor electrice Tesla si Nio

Desi vehiculele electrice continua sa reprezinte un procent mic din piata auto globala, preturile actiunilor companiilor producatoare de vehicule electrice au luat avant in 2020. Preturile actiunilor Tesla au crescut cu peste 70% de-a lungul anului trecut, in timp ce...

Kia CV se lanseaza la finele lunii martie

Kia isi va dezvalui oficial la finele lunii martie primul vehicul electric dedicat. Kia a lansat zilele trecute cateva imagini teaser proaspete pentru noul sau EV, prezentand silueta masinii si efectul dramatic al farurilor acesteia. Desi initial a fost promovat cu...

Bateria pentru EV ce poate fi incarcata in 5 minute

O baterie pentru vehicule electrice ce poate fi incarcata in cinci minute - durata necesara pentru ca o masina traditionala sa fie incarcata la pompa de benzina sau motorina – a fost produsa pentru prima oara intr-o fabrica din China. Noile baterii litiu-ion au fost...

Desi vehiculele electrice continua sa reprezinte un procent mic din piata auto globala, preturile actiunilor companiilor producatoare de vehicule electrice au luat avant in 2020.

Preturile actiunilor Tesla au crescut cu peste 70% de-a lungul anului trecut, in timp ce Nio a sarit de 1000%. Pe de alta parte, cateva startup-uri din domeniul vehiculelor electrice au fost listate la bursa – multe dintre ele printr-un val de SPAC, in legatura cu care multe voci se tem ca ar putea produce urmatoarea bula dot-com – si au inceput sa tranzactioneze rapid peste competitori cu state vechi din piata, asa cum sunt Ford sau Nissan.

Investitorii nu si-au pierdut optimismul pana in momentul de fata, insa atitudinile se pot schimba rapid.
Site-ul Insider a stat de vorba cu David Whiston, analist la Morningstar pe segmentul industrie auto, si cu Joseph Fath, manager de portofoliu la T Rowe Price, pentru a afla care ar putea fi, din perspectiva specialistilor, cele mai mari amenintari pentru preturile actiunilor companiilor producatoare de vehicule electrice anul acesta. Iata care au fost acestea.

Disparitia ratelor scazute ale dobanzii

Rezerva Federala americana controleaza rata dobanzii, pe care bancile o platesc atunci cand contracteaza imprumuturi overnight de la alte banci.

O rata minima a dobanzii mai mare va duce in general la rate ale dobanzii mai mari pentru toti cei care vor sa imprumute bani, ceea ce va face ca obligatiunile si conturile de economii sa fie mai atragatoare pentru investitori. Daca oamenii pot castiga mai mult facand imprumuturi sau investind in acestea, actiunile vor deveni relativ mai putin atragatoare.

Autoritatile americane au mentinut o rata minima a dobanzii scazuta in ultimul deceniu si nu au dat vreun semn ca ar ridica-o prea curand. Insa daca situatia se va schimba in cursul acestui an, preturile actiunilor companiilor producatoare de masini electrice ar putea cadea.

Preturi mai mari ale actiunilor producatorilor auto traditionali

Investitiile mai mari in actiuni pentru vehicule electrice au indicat ca investitorii percep producatorii auto tineri si priceputi la tehnologie ca pe niste competitori seriosi pentru puterile traditionale din industria auto. Insa General Motors a avut parte de cresterea actiunilor in cursul acestui an, ca urmare a doua anunturi majore: lansarea unui nou business de livrari si logistica, axat pe vehicule electrice si un obiectiv de a vinde numai vehicule electrice pana in 2035.

Investitorii incep sa inteleaga cat de seriosi sunt cei de la General Motors cu privire la tehnologie. Daca alti producatori auto vor putea face astfel de mutari de succes, preturile actiunilor lor ar putea avea parte de o crestere fantastica, in detrimentul competitorilor mai tineri, care se axeaza numai pe vehicule electrice.

Mai multa munca, mai putine tranzactii de zi

Pandemia COVID-19 i-a trimis pe multi dintre agajati acasa, cu prea putine lucruri de facut si cu destul de mult timp sa tranzactioneze actiuni. Daca anul acesta oamenii se vor intoarce la serviciu, am putea asista la o scadere a genului de tranzactii retail de zi, care au urcat pretul actiunilor companiilor de vehicule electrice.

Executia defectuoasa

Unele companii tranzactionate public, precum Nicola, Lordtown Motors si Arrival au in plan sa inceapa anul acesta productia primelor lor vehicule electrice in cursul acestui an. Start-up-urile din domeniul vehiculelor electrice – inclusiv Tesla – s-au straduit de ani buni sa lanseze modele noi. Daca acest trend continua anul acesta, investitorii pot deveni mai putin increzatori in start-up-urile din domeniul EV.

Investitorii incep sa favorizeze actiunile de valoare (value stocks)

Investitorii au fost atrasi in ultimul deceniu de companiile cu actiuni scumpe, in detrimentul companiilor constante, dar neatragatoare, cu actiuni mai ieftine. Companiile de vehicule electrice se incadreaza in prima categorie, astfel ca daca investitorii incep sa prefere stabilitatea in locul potentialului, actiunile vehiculelor electrice ar putea avea parte de o lovitura.

Sursa: https://www.businessinsider.com/biggest-threats-ev-stocks-tesla-nio-2021-2021-2