Piata chineza de vehicule electrice devine aglomerata. Care este rolul Beijingului in aceasta cursa?

Sectorul auto chinez, si asa aglomerat, devine si mai competitiv decat pana acum, odata cu patrunderea pe piata a Xiaomi si Didi Chuxing, si odata cu extinderea de catre alti producatori auto a liniilor electrice si de conducere autonoma si cu ameliorarea deficitului...

Toyota isi dezvaluie primul SUV construit pe noua sa platforma EV

Toyota Motor Corp isi accelereaza trecerea catre vehicule electrice odata cu lansarea primului sau vehicul sport utilitar (SUV) construit pe o platforma noua EV, alaturandu-se astfel pariului senzational pus de Volkswagen AG pe viitorul masinilor electrice. Cel mai...

Dupa Mercedes, JLR lanseaza in India primul vehicul electric I-Pace

Producatorul de autoturisme de lux Jaguar Land Rover a anuntat recent lansarea primului sau vehicul electric cu baterie, Jaguar I-Pace pentru piata indiana, la un pret de 1.05-1.08 milioane de rupii. Jaguar I-Pace este cel de-al doilea vehicul electric lansat in India...

Robotaxiurile intra in joc. Iata companiile care conduc jocul

Masinile autonome sunt o teorie despre care tot auzim de cativa ani si desi in filme pareau niste inventii futuriste si de neatins, e posibil sa nu mai avem chiar atat de mult de asteptat pentru a testa o masina autonoma. Robotaxiurile sunt aici si sunt gata sa...

Hong Leong Finance lanseaza imprumuturile pentru EV cu cea mai mica rata a dobanzii de 1.5%

Hong Leong Finance este cel mai recent creditor care a urcat in trenul vehiculelor electrice, oferind un credit competitiv, gandit pentru firmele de inchirieri auto. Venind ca urmare a unei miscari similare recente a DBS Bank, Hong Leong Finance a anuntat la finele...

Industria auto va beneficia in mod semnificativ de dezvoltarea tehnologiei inteligente artificiale (AI), mai ales odata cu aparitia masinilor autonome.
Vehiculele vor inceta in curand sa se bazeze pe volan si pedale actionate de om pentru a se deplasa, fiind propulsate de un software conceput special.

Tehnologia masinilor autonome face condusul mai confortabil si calatoriile mai sigure

Exista deja masini partial automatizate, cu functii autonome, si in mod cert toata lumea este de acord ca aceasta tehnologie faciliteaza condusul si ofera siguranta calatoriilor.

Caracteristicile legate de parcare si detectare a coliziunilor, in mod special, nu mai depind de aportul soferilor, ceea ce face putina ordine in parcarile aglomerate. Lucrurile se imbunanatesc, iata, in sectorul auto. Si nu e tot. Vorbim in cele ce urmeaza despre alte cinci schimbari pe care masinile autonome le vor aduce in curand industriei auto.

1. Companiile tehnologice ar putea prelua industria auto de la producatorii auto traditionali

Producatorii de autoturisme au tendinta de a trage de timp atunci cand vine vorba despre adoptarea noilor tehnologii. Iar un exemplu perfect in acest sens este reticenta manifestata si timpul indelungat de care industria auto a avut nevoie pentru a trece la vehicule complet electrice.

Lucrurile sunt pe cale sa se schimbe acum, deoarece companiile de tehnologie se implica treptat in dezvoltarea si productia auto.
Google si Apple, de exemplu, testeaza deja modele de masini autonome. Prin urmare, producatorii auto traditionali ar trebui sa-si intensifice jocul, sau vor fi eliminati din propria industrie.

2. Zero incidente pe sosele

Imbunatatirea sigurantei rutiere este unul dintre principalele puncte de discutie in ceea ce priveste masinile autonome. Participantii la trafic viseaza, de multa vreme, la un moment in care vor fi zero accidente pe sosele.

Datorita tehnologiei IoT, masinile vor putea comunica intre ele pe drum – pare un vis, insa acest vis nu este deloc departe de a deveni realitate.
Limitarile impuse de natura umana – asa cum sunt problemele de vedere sau oboseala – nu vor mai fi responsabile pentru accidente. De asemenea, masinile fara sofer vor respecta intotdeauna regulile de circulatie, spre deosebire de soferii umani, care sunt adesea imprudenti.

3. Garantii mai bune pentru masini si conditii de asigurare superioare

Masinile autonome ne vor ajuta, de asemenea, sa platim mai putin pentru garantia masinii si prima de asigurare, datorita acestui viitor zero-accident promis. Cand aceste masini vor deveni accesibile pentru clasa mijlocie, masinile conduse de oameni vor iesi de pe drumurile publice, iar autoritatile oraselor vor trebui sa proiecteze drumuri mai inteligente.

Drumurile si masinile vor comunica prin tehnologia camerei si prin senzori, ceea ce va face ca drumurile sa fie line, iar accidentele inexistente.
Comerciantii de masini nu vor avea, in acest caz, niciun motiv sa nu prelungeasca garantiile masinilor. Ba chiar exista sanse mari ca nicio masina sa nu aiba nevoie de reparatii costisitoare in perioada de garantie.

Singurele practici de intretinere a masinii pe care vor trebui sa le asigure proprietarii tin de updatarea softului masinilor.

4. Factorul de securitate cibernetica

Fluxul de trafic si siguranta rutiera vor fi imbunatatite semnificativ atunci cand masinile autonome vor fi pe deplin integrate in sistemul nostru de transport, insa asta nu inseamna ca lucrurile vor fi perfecte pe toata linia. Softurile auto invechite, de pilda, vor fi vulnerabile la infractionalitatea cibernetica, ceea ce va face ca expertii in securitate cibernetica sa fie extrem de importanti in industria auto.

Interfetele de comunicatii de pe drumuri vor fi, de asemenea, vulnerabile la hacking, caz in care drumurile cu zero accidente vor fi doar o himera! E ingrozitor sa ne imaginam o situatie in care un atacator cibernetic rau intentionat obtine acces la serverele utilizate pentru directionarea vehiculelor autonome si le perturba functionarea.

Confuziile sau directiile gresite pot provoca accidente fatale si panica peste tot. De asemenea, compromiterea retelei rutiere ar putea insemna expunerea datelor privitoare la utilizatorii privati.
Iar lucrurile s-ar putea inrautati. Gandeste-te la situatia in care cineva patrunde in infrastructura smart a orasului si instruieste toate vehiculele autonome care ajung in apropierea unei intersectii sa intre in acelasi timp in intersectie. Aceasta situatie ar insemna o coliziune de neimaginat.

Iata deci cat de important este ca toate partile interesate din industria auto si a transporturilor sa utilizeze solutii robuste, adecvate si infailibile de securitate a datelor. Cat despre proprietarii de masini, acestia vor trebui sa achzitioneze un VPN pentru masina autonoma, pentru a fi complet feriti de amenintarile cibernetice mentionate.
Un VPN va impiedica atacatorii malitiosi sa-ti spioneze datele sau sa compromita software-ul masinii.

5. Afacerile ridesharing vor cunoaste un boom

Afacerea ridesharing se va dezvolta extraordinar de mult, odata cu adoptarea masinilor autonome. Uber si Lyft fac deja pasi notabili in sectorul transporturilor, in primul rand pentru ca oamenii au incredere in eficienta lor mai mult decat in restul transportului public.

Aceasta eficienta este pe cale sa se imbunatateasca datorita tehnologiei masinilor fara sofer. Acestea vor necesita costuri de intretinere scazute, astfel ca serviciile de transport in comun vor fi mai ieftine pentru consumatori si extrem de profitabile pentru furnizorii de servicii ridesharing.

Sursa: https://readwrite.com/2020/02/04/self-driving-cars-could-change-the-auto-industry/