Cum mai merge Revolutia EV?

Daca asculti bine, poti sa auzi mai degraba un bazait decat un muget de motor… Iar daca privesti in jur, vei vedea statii de incarcare in parcarile supermarketurilor sau pe langa biblioteci... De ani buni auzim ca vehiculele electrice sunt chiar dupa colt. Ei bine,...

Ascensiunea pietei EV din China poate fi de durata?

Daca vrem sa intelegem modul in care guvernele pot alimenta dezvoltarea noilor tehnologii, nu trebuie decat sa privim catre flotele de taxiuri din Beijing. In urma cu cinci ani, orasul si-a facut publice planurile de a interzice introducerea taxiurilor alimentate cu...

De ce masinile electrice sunt in continuare un lux in zonele cu clima rece?

Exista motive intemeiate pentru care California este mult in fata statelor din Vestul Mijlociu Superior in ceea ce priveste eliminarea treptata a consumatorilor de gaz. Pretul vehiculelor electrice vandute in Statele Unite in luna iunie a atins o medie de 66.000 de...

Vehiculele electrice deschid drumul solutiilor eficiente pentru baterii la nivel global

Producatorii de vehicule electrice vor adopta tipuri de chimii ale viitorului in urmatorii 5-7 ani pentru a depasi anxietatea si problemele legate de costuri, spune Frost&Sullivan. Adoptarea la nivel din ce in ce mai amplu a vehiculelor electrice (EV) a determinat...

O perspectiva din interior vis-a-vis de transformarea vehiculelor electrice in China

China continua sa fie lider global in productia si adoptarea vehiculelor electrice, cu o piata in plina dezvoltare si o cerere constanta din partea consumatorilor, sustinuta de reglementari. Una dintre companiile esentiale in incurajarea si contributia la realizarea...

Jeep se pregateste pentru lansarea noii generatii a lui Grand Cherokee, ce urmeaza sa ajunga pe piata undeva spre finalul acestui an. Noul model va fi construit pe o versiune a platformei Alfa Romeo Giorgio, care se afla si la baza modelelor Giulia si Stelvio.
Ne putem astepta la patru cilindri, sisteme de propulsie V-6-, V-8 si hibrid, si probabil si la un alt model Trackhawk propulsat de Hellcat.

Jeep Grand Cherokee nu are neaparat nevoie sa fie inlocuit. Robustul SUV de lux este la fel de frumos si de placut de condus ca orice alta masina din line-up-ul celor de la Fiat Chrysler Automobiles. Insa este vorba despre o generatie care a aparut in 2010, ceea ce inseamna practic o eternitate in lumea SUV-urilor moderne. Versiunea curenta este atat de veche incat structura sa bazata pe Mercedes Benz dateaza din zilele Daimler Chrysler.

Cu toate acestea, Jeep a reusit sa vanda mai mult de 240.000 de unitati in SUA in anul 2019. Astfel, 2019 nu a fost doar cel mai bun an din cei 9 ani ai generatiei WG2, ci a reprezentat si anul cu cele mai bune vanzari ale brandului, incepand din 2000 incoace.
Exista insa un moment in care orice lucru, chiar si cele mai bune dintre acestea, are nevoie de o schimbare. Tocmai de aceea, catre finele acestui an, Jeep va lansa un Grand Cherokee complet nou, dar care probabil ca nu va ajunge in mainile cumparatorilor pana la inceputul anului viitor.
Ceea ce vor primi noii proprietari ai lui Grand Cherokee va fi un Jeep bazat pe versiunea platformei Alfa Romeo Giorgio, care se regaseste si la baza modelelor Giulia Sedan si Stelvio SUV.

Grand Cherokee va fi in mod semnificativ mai lung decat micul Stelvio, totusi. Nu numai ca ampatamentul Jeep va depasi cei 280 de cm ai modelului Alfa, dar ne asteptam sa fie chiar mai lung decat cei 291 de cm ai Grand Cherokee-ului actual. Asadar, probabil ca nu gresim prea mult daca spunem ca noul Cherokee va fi mai spatios decat modelul actual.

Noul Grand Cherokee se va lansa ca un SUV cu doua randuri de scaune, la fel ca toate Grand Cherokee-urile anterioare; la un moment dat pe parcurs, Jeep va oferi si o varianta cu trei randuri de scaune.
De asemenea, un Vagoneer cu trei randuri de scaune este in plan, insa vorbim despre un vehicul mult mai mare, care va avea o constructie body-on-frame, asa ca nu va exista probabil o suprapunere prea mare intre cele doua modele.

Din punct de vedere al motorizarii, anticipam un motor turbo de 2 litri cu patru cilindri, probabil hibridizat, care va deveni motorul de baza al Jeep. Desigur, vom vedea si un V-6 Pentastar de 3.6 litri cu asistenta eTorque in compartimentul motorului. Mai tarziu, brandul va introduce, de asemenea, si un hibrid plug-in. Va avea oare Grand Cherokee si varianta diesel oferita de Wrangler si de Ram 1500? Este destul de posibil! Ar putea sa aiba un Hemi, poate chiar un Hellcat, asa ca Trackhawk? Foarte posibil, caci e greu de crezut ca Fiat Chrysler se va departa prea curand de strategia sa Hellcat pe toata linia.

La fel ca modelul actual, noul Grand Cherokee va veni in variantele cu tractiune spate si cu tractiune 4×4 si, desigur, pentru ca vorbim despre Jeep, o varianta off-road Trailhawk va face in mod cert parte din gama. Pentru ca vehiculul va purta in continuare si denumirea “Grand”, detaliile de la interior ar trebui sa se situeze cu un pas mai sus fata de detaliile Jeep-ului mediu. Si pentru ca astfel de aspecte sunt considerate a tine de progres, ecranele digitale vor inlocui indicatoarele analogice, si un buton rotativ va inlocui schimbatorul traditional de viteze.

Actualul Grand Cherokee datoreaza atractia sa persistenta ingineriei din spatele pielii si din spatele ecranelor. Sa speram ca esenta sa se va mentine si in acest redesign complet al unui favorit al pietei, care vine intr-o arhitectura diferita.