8 motive sa cumperi un vehicul electric in 2020

Cifrele arata ca vehiculele electrice sunt si vor ramane aici! Mai mult, numarul de vehicule electrice de pe sosele creste in fiecare an. Potrivit Institutului Electric Edison, vanzarile globale de vehicule electrice s-au ridicat in total la aproximativ 1.1 milioane...

Analiza impactului COVID-19 asupra pietei de transmisii pentru vehicule electrice

Cererea tot mai mare de vehicule eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil si cu emisii reduse, precum si initiativele guvernamentale menite sa sprijine adoptarea vehiculelor electrice, au avut ca rezultat o crestere a pietei globale de transmisii...

Primul vehicul electric Hummer s-a lansat pe 20 octombrie

Hummer se alatura celorlalti jucatori din industrie, si isi face intrarea in lumea automobilelor electrice. Producatorul sustine ca vehiculul sau are zero emisii si pana la 1000 de cai putere. General Motors au  dezvaluit camioneta Hummer complet electrica pe 20...

Nissan Leaf – cea mai bine vanduta masina electrica pe Carwow

Nissan Leaf, Renault Zoe si Peugeot E-208 se afla pe primele trei pozitii in topul celor mai bine vandute vehicule electrice ale anului 2020, pana in acest moment. Aceasta este concluzia celor de la divizia de vanzari EV a site-ului britanic de comparatii si vanzari...

Trecerea la vehicule electrice poate salva vieti

In anul 2050, Houston ar putea salva 148 de vieti, ar putea evita 3333 de crize de astm si ar putea reduce costurile de sanatate cu 1,7 miliarde de dolari anual, electrizand intregul sistem de transport din oras, potrivit unui raport publicat recent de American Lung...

Jeep se pregateste pentru lansarea noii generatii a lui Grand Cherokee, ce urmeaza sa ajunga pe piata undeva spre finalul acestui an. Noul model va fi construit pe o versiune a platformei Alfa Romeo Giorgio, care se afla si la baza modelelor Giulia si Stelvio.
Ne putem astepta la patru cilindri, sisteme de propulsie V-6-, V-8 si hibrid, si probabil si la un alt model Trackhawk propulsat de Hellcat.

Jeep Grand Cherokee nu are neaparat nevoie sa fie inlocuit. Robustul SUV de lux este la fel de frumos si de placut de condus ca orice alta masina din line-up-ul celor de la Fiat Chrysler Automobiles. Insa este vorba despre o generatie care a aparut in 2010, ceea ce inseamna practic o eternitate in lumea SUV-urilor moderne. Versiunea curenta este atat de veche incat structura sa bazata pe Mercedes Benz dateaza din zilele Daimler Chrysler.

Cu toate acestea, Jeep a reusit sa vanda mai mult de 240.000 de unitati in SUA in anul 2019. Astfel, 2019 nu a fost doar cel mai bun an din cei 9 ani ai generatiei WG2, ci a reprezentat si anul cu cele mai bune vanzari ale brandului, incepand din 2000 incoace.
Exista insa un moment in care orice lucru, chiar si cele mai bune dintre acestea, are nevoie de o schimbare. Tocmai de aceea, catre finele acestui an, Jeep va lansa un Grand Cherokee complet nou, dar care probabil ca nu va ajunge in mainile cumparatorilor pana la inceputul anului viitor.
Ceea ce vor primi noii proprietari ai lui Grand Cherokee va fi un Jeep bazat pe versiunea platformei Alfa Romeo Giorgio, care se regaseste si la baza modelelor Giulia Sedan si Stelvio SUV.

Grand Cherokee va fi in mod semnificativ mai lung decat micul Stelvio, totusi. Nu numai ca ampatamentul Jeep va depasi cei 280 de cm ai modelului Alfa, dar ne asteptam sa fie chiar mai lung decat cei 291 de cm ai Grand Cherokee-ului actual. Asadar, probabil ca nu gresim prea mult daca spunem ca noul Cherokee va fi mai spatios decat modelul actual.

Noul Grand Cherokee se va lansa ca un SUV cu doua randuri de scaune, la fel ca toate Grand Cherokee-urile anterioare; la un moment dat pe parcurs, Jeep va oferi si o varianta cu trei randuri de scaune.
De asemenea, un Vagoneer cu trei randuri de scaune este in plan, insa vorbim despre un vehicul mult mai mare, care va avea o constructie body-on-frame, asa ca nu va exista probabil o suprapunere prea mare intre cele doua modele.

Din punct de vedere al motorizarii, anticipam un motor turbo de 2 litri cu patru cilindri, probabil hibridizat, care va deveni motorul de baza al Jeep. Desigur, vom vedea si un V-6 Pentastar de 3.6 litri cu asistenta eTorque in compartimentul motorului. Mai tarziu, brandul va introduce, de asemenea, si un hibrid plug-in. Va avea oare Grand Cherokee si varianta diesel oferita de Wrangler si de Ram 1500? Este destul de posibil! Ar putea sa aiba un Hemi, poate chiar un Hellcat, asa ca Trackhawk? Foarte posibil, caci e greu de crezut ca Fiat Chrysler se va departa prea curand de strategia sa Hellcat pe toata linia.

La fel ca modelul actual, noul Grand Cherokee va veni in variantele cu tractiune spate si cu tractiune 4×4 si, desigur, pentru ca vorbim despre Jeep, o varianta off-road Trailhawk va face in mod cert parte din gama. Pentru ca vehiculul va purta in continuare si denumirea “Grand”, detaliile de la interior ar trebui sa se situeze cu un pas mai sus fata de detaliile Jeep-ului mediu. Si pentru ca astfel de aspecte sunt considerate a tine de progres, ecranele digitale vor inlocui indicatoarele analogice, si un buton rotativ va inlocui schimbatorul traditional de viteze.

Actualul Grand Cherokee datoreaza atractia sa persistenta ingineriei din spatele pielii si din spatele ecranelor. Sa speram ca esenta sa se va mentine si in acest redesign complet al unui favorit al pietei, care vine intr-o arhitectura diferita.