Elvetia ar putea interzice utilizarea vehiculelor electrice in timpul crizei energetice

Oficialii elvetieni se pregatesc pentru o criza energetica in iarna aceasta, punand la cale in acelasi timp modalitati de a preveni intreruperile in furnizarea de energie. Elvetia ar putea interzice utilizarea neesentiala a vehiculelor electrice in aceasta iarna,...

Vehiculele electrice: cei 3 factori principali care tin pe loc vanzarile

 Vehiculele electrice (EV) sunt o parte importanta a eforturilor de decarbonizare a sectorului transporturilor.  Vanzarile de EV sunt in crestere, dar tranzitia la un transport mai curat e posibil sa nu se intample destul de rapid pentru a repecta targeturile...

De ce trebuie sa acorzi atentie vehiculelor hibrid-electric plug-in in acest moment?

Situate undeva intre vehiculele conventionale si vehiculele electrice pure, vehiculele hibrid electric plug-in (PHEV) rezolva mai multe probleme. Sustinatorii vehiculelor electrice asteapta de zeci de ani ca tehnologia sa se maturizeze intr-atat incat autonomia,...

Necesitatea determina ingeniozitate: in Venezuela se creaza vehicule electrice ieftine

Antreprenorii din statul producator de petrol, afectati acum de deficit, au trecut la reciclarea de piese provenite de la carturi de golf si motociclete, pentru a produce masini alimentate cu baterii si cu energie solara. Departe de megafabricile Tesla din SUA si de...

Cum mai merge Revolutia EV?

Daca asculti bine, poti sa auzi mai degraba un bazait decat un muget de motor… Iar daca privesti in jur, vei vedea statii de incarcare in parcarile supermarketurilor sau pe langa biblioteci... De ani buni auzim ca vehiculele electrice sunt chiar dupa colt. Ei bine,...

Start-up-urile de car sharing au si ele de infruntat un viitor incert in mediul de business afectat profund de Coronavirus, in toata lumea.
General Motors a declarat la finele lunii aprilie ca Maven, serviciul de car sharing pe care l-a lansat in 2016, isi va inchide complet portile dupa reducerile din ultimile 12 luni.

Gandita initial sa fie un competitor pentru proiecte precum ZipCars – care ofera inchirieri de vehicule precum Chevrolet Bolt EV sau Spark, pentru cateva ore sau pe durata unei zile intregi – sau Cars2Go, General Motors a decis sa extinda compania Maven in 2018, pentru a permite proprietarilor de masini sa isi share-uiasca si masinile personale in cadrul serviciului, asemeni unor branduri precum Turo sau Getaround.

La apogeul sau, Maven a fost disponibil in 17 orase din Statele Unite, dar si in Canada si Australia, dezvoltand si lansand in acest timp o aplicatie de smartphone care era folosita de clienti pentru a cauta si rezerva un vehicul, pentru a avea acces in masina si pentru a porni, incalzi sau raci masina.
Dupa ce primul CEO al Maven a renuntat la post la inceputul anului 2019, pana la jumatatea anului trecut General Motors a decis sa retraga serviciul din aproximativ o jumatate dintre orasele in care functiona, inclusiv piete majore precum Boston, Chicago si New York City. Maven a continuat sa functioneze din mai 2019 in orase precum Detroit, Los Angeles, Washington DC si Toronto, pana in luna martie 2020, cand serviciul a fost suspendat, ca urmare a extinderii pandemiei COVID-19.

“Dupa ce am analizat cu atentie afacerea noastra, industria si tot ce se intampla cu COVID-19, am luat decizia dura, dar necesara, de a inchide afacerea”, a explicat compania intr-un email trimis clientilor sai la finele lunii aprilie. De asemenea, intr-un email trimis catre CNBC se arata ca “decizia dificila vizeaza trecerea resurselor, capacitatilor si tehnologiei catre alte afaceri ale General Motors, unde exista un potential mai mare de profit si de crestere”.
“Am castigat o experienta extrem de valoroasa in urma operarii afacerii noastre de car sharing” a spus Pamela Fletcher, vice-presedinte al General Motors pentru inovatie globala, intr-o declaratie de presa. “Ceea ce am invatat de la Maven si ce am dezvoltat aici ne va fi extrem de util pentru accelerarea dezvoltarii altor zone ale afacerilor General Motors”, a a mai adaugat Fletcher.

Maven Gigs, o parte a serviciului lansat de General Motors, care punea masini la dispozitia exclusiva a soferilor de Uber sau Lyft, va fi si ea inchisa, dar “probabil va fi partea care va necesita cel mai mult timp pentru finalizare” se arata in declaratia General Motors. “Vom cere clientilor nostri sa returneze vehiculele Maven Gigs doar atunci cand va fi sigur si permis sa facem asta. De asemenea, nu ne dorim sa intrerupem livrarile importante de alimente si echipamente, pe care e posibil ca soferii sa le faca in aceasta perioada”, a mai declarat compania.

Intreaga piata de car sharing resimte socul COVID-19

Desi pandemia cauzata de noul Coronavirus a fost citata ca fiind cauza cea mai probabila a inchiderii permanente a servicului Maven, e posibil ca pandemia doar sa fi accelerat declinul start-up-ului General Motors in mijlocul unor presiuni la nivelul industriei.

Inchiderea Maven vine ca urmare a unei retrageri recente la scara mai mare a producatorilor auto din proiectele lor de car sharing. In urma cu cateva luni, in decembrie 2019, Daimler – compania mama a BMW si Mercedes Benz – a renuntat si ea la proiectul de car sharing numit Share Now, inchizand operatiunile pana la finele lunii februarie a acestui an. Serviciul – pe care producatorii auto l-au cuplat intr-o singura companie desi fusese lansat sub forma a doua entitati separate, a functionat in New York, Washington D.C., Seattle si Montreal, printre altele.
Inchiderea Maven vine, de asemenea, dupa inchiderea temporara de catre General Motors a unui nou model de business: serviciul cu taxa Book by Cadillac, care a operat din 2017 pana in decembrie 2018. Serviciul pe baza de subscriptie oferea un line-up complet de vehicule Cadillac pe care uilizatorii le puteau schimba de mai multe ori in decursul unui an, in schimbul unei rate lunare fixe, care includea intretinerea, asigurarea si livrarea masinii.

La finele lui 2018, General Motors a anuntat ca serviciul cu taxa va intra intr-o “pauza temporara”.
Inchiderea serviciului de car sharing Maven reflecta realitatea potrivit careia in acest noment perspectivele pe termen lung al serviciilor de car sharing arata sumbru, nu numai ca urmare a carantinei actuale, dar si din punctul de vedere al folosirii masinilor folosite frecvent de alte persoane care nu sunt membri ai aceleiasi familii. Se vor simti oare utilizatorii serviciilor de car sharing in siguranta? In acelasi timp, se vor simti utilizatorii Uber sau Lyft in siguranta sa se deplaseze in masini cu care au mai mers si alti pasageri in aceeasi zi?

Logistica dezinfectarii masinilor pentru start-up-urile de car sharing care inca mai functioneaza arata desul de descurajant, chiar daca restrictiile privind statul acasa vor fi ridicate in curand in multe zone in care opereaza companii de car sharing.