8 motive sa cumperi un vehicul electric in 2020

Cifrele arata ca vehiculele electrice sunt si vor ramane aici! Mai mult, numarul de vehicule electrice de pe sosele creste in fiecare an. Potrivit Institutului Electric Edison, vanzarile globale de vehicule electrice s-au ridicat in total la aproximativ 1.1 milioane...

Analiza impactului COVID-19 asupra pietei de transmisii pentru vehicule electrice

Cererea tot mai mare de vehicule eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil si cu emisii reduse, precum si initiativele guvernamentale menite sa sprijine adoptarea vehiculelor electrice, au avut ca rezultat o crestere a pietei globale de transmisii...

Primul vehicul electric Hummer s-a lansat pe 20 octombrie

Hummer se alatura celorlalti jucatori din industrie, si isi face intrarea in lumea automobilelor electrice. Producatorul sustine ca vehiculul sau are zero emisii si pana la 1000 de cai putere. General Motors au  dezvaluit camioneta Hummer complet electrica pe 20...

Nissan Leaf – cea mai bine vanduta masina electrica pe Carwow

Nissan Leaf, Renault Zoe si Peugeot E-208 se afla pe primele trei pozitii in topul celor mai bine vandute vehicule electrice ale anului 2020, pana in acest moment. Aceasta este concluzia celor de la divizia de vanzari EV a site-ului britanic de comparatii si vanzari...

Trecerea la vehicule electrice poate salva vieti

In anul 2050, Houston ar putea salva 148 de vieti, ar putea evita 3333 de crize de astm si ar putea reduce costurile de sanatate cu 1,7 miliarde de dolari anual, electrizand intregul sistem de transport din oras, potrivit unui raport publicat recent de American Lung...

Daimler schimba managementul de varf al producatorului micutei masini Smart, ca parte a celui mai recent sau plan de a restructura un brand care mereu a fost putin ciudat pentru cel mai mare producator de vehicule de lux din lume.

Lansat in urma cu 20 de ani ca un pariu extrem de curajos potrivit caruia clientii din mediul urban ar cumpara o masina in mod deosebit pentru avantajele sale legate de parcare, Smart a adunat pierderi de aproape 4 miliarde de euro (4.6 miliarde de dolari), potrivit estimarilor Bankhaus Metzler.
Pentru a gasi o noua ratiune de a fi a brandului, producatorul “piticului” ForTwo este acum transformat intr-o versiune urbana a Tesla Inc, abandonand motoarele cu combustie pentru modele electrice, incepand de anul acesta.
“Smart nu a fost niciodata un succes”, este de parere Juergen Piper, analist la Metzler Frankfurt, care estimeaza pierderile anuale curente la aproximativ 200 de milioane de euro. “Dar inseamna ceva sa devii primul dintre brandurile cu adevarat electrice”, mai spune el.

Incercarile de extindere

Desi Smart a oferit Daimler ocazia de a atrage o clientela mai tanara, urbana, iar masina a devenit o prezenta obisnuita pe strazile din Berlin, Paris si Roma, brandul s-a straduit sa se extinda dincolo de micutul vehicul cu doua locuri, lansat initial in 1998. Eforturile de a adauga un roadster in 2003 si un model compact nepotrivit in 2004, au esuat.

Modelul principal a fost reproiectat in 2014, pentru a-i da un aspect mai apropiat de o masina si care sa se potriveasca unui vehicul de patru locuri – pe buna dreptate numit ForFour – o colaborare cu Renault. Aceasta resetare nu a atras, insa, o cerere constanta si pe termen lung. Livrarile au scazut cu 6% anul trecut, ajungand la 136.000 de vehicule.

Daimler nu a dat publicitatii detaliile financiare pentru Smart, parte a diviziei de masini Mercedes Benz.
Principala contributie pe care Smart a adus-o celor de la Daimler a fost aceea de a contribui la compensarea emisiilor extrem de putin economicelor modele Mercedes S-Class sedan si AMG GT. Off roaderrul G Class produce aproape de trei ori mai mult dioxid de carbon decat Smart ForTwo, ceea ce inseamna ca vanzarile micutului model ofera o importanta contributie la respectarea normelor cu privire la emisiile flotei per ansamblu.

A detine un brand precum Smart le permite, pe de alta parte, celor de la Daimler sa experimenteze in ceea ce priveste servicii neconventionale precum utilizarea masinii ca loc de predare pentru livrari de colete si car sharing prin smartphone. “Iti poti asuma mai multe riscuri cand numele masinii este Smart, si nu Mercedes” este de parere Daniel Schwarz, un analist al Credit Suisse din Frankfurt.