8 motive sa cumperi un vehicul electric in 2020

Cifrele arata ca vehiculele electrice sunt si vor ramane aici! Mai mult, numarul de vehicule electrice de pe sosele creste in fiecare an. Potrivit Institutului Electric Edison, vanzarile globale de vehicule electrice s-au ridicat in total la aproximativ 1.1 milioane...

Analiza impactului COVID-19 asupra pietei de transmisii pentru vehicule electrice

Cererea tot mai mare de vehicule eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil si cu emisii reduse, precum si initiativele guvernamentale menite sa sprijine adoptarea vehiculelor electrice, au avut ca rezultat o crestere a pietei globale de transmisii...

Primul vehicul electric Hummer s-a lansat pe 20 octombrie

Hummer se alatura celorlalti jucatori din industrie, si isi face intrarea in lumea automobilelor electrice. Producatorul sustine ca vehiculul sau are zero emisii si pana la 1000 de cai putere. General Motors au  dezvaluit camioneta Hummer complet electrica pe 20...

Nissan Leaf – cea mai bine vanduta masina electrica pe Carwow

Nissan Leaf, Renault Zoe si Peugeot E-208 se afla pe primele trei pozitii in topul celor mai bine vandute vehicule electrice ale anului 2020, pana in acest moment. Aceasta este concluzia celor de la divizia de vanzari EV a site-ului britanic de comparatii si vanzari...

Trecerea la vehicule electrice poate salva vieti

In anul 2050, Houston ar putea salva 148 de vieti, ar putea evita 3333 de crize de astm si ar putea reduce costurile de sanatate cu 1,7 miliarde de dolari anual, electrizand intregul sistem de transport din oras, potrivit unui raport publicat recent de American Lung...

In anul 2050, Houston ar putea salva 148 de vieti, ar putea evita 3333 de crize de astm si ar putea reduce costurile de sanatate cu 1,7 miliarde de dolari anual, electrizand intregul sistem de transport din oras, potrivit unui raport publicat recent de American Lung Association (Asociatia Americana pentru Boli de Plamani).

Analiza, care a concluzionat de asemenea ca in fiecare an in Texas ar putea fi salvate 582 de vieti, are la baza alte rapoarte in care se arata ca una dintre cele mai agresive actiuni pe care le poate intreprinde natiunea pentru a imbunatati calitatea aerului este schimbarea a ceea ce se afla sub capota masinilor si camioanelor americane.
Pur si simplu nu putem rezolva problema aerului curat pentru toti americanii fara sa lucram la transport”, a spus William Barrett, autorul principal al lucrarii “Drumul catre aer curat” si director de promovare pe problema aerului curat in cadrul American Lung Association.

Pe baza diferitelor criterii comparate de cercetatorii asociatiei pentru boli pulmonare – printre care si numarul total de mile parcurse, populatia si modul de generare a energiei electrice in regiune – Houston ocupa locul al optulea in SUA in topul zonele metropolitane care ar putea beneficia de vehicule electrice. Dallas ocupa locul cinci, dupa Los Angeles, New York, San Francisco si Chicago.

Cercetatorii au facut aceste estimari pornind de la ideea electrificarii complete a tuturor automobilelor private pana in anul 2040 si a tuturor camioanelor grele pana in 2045, si folisind apoi estimarile privind calitatea aerului in 2050 ca parametru.

Impactul vehiculelor electrice

Conform noii analize a American Lung Association, o trecere completa la vehiculele electrice ar produce anual urmatoarele efecte:

Houston
  • 148 de vieti salvate
  • 3.333 de atacuri de astm evitate
  • 1,7 miliarde de dolari in beneficii pentru sanatate
Texas
  • 582 de vieti salvate
  • 11.554 de atacuri de astm evitate
  • 6,7 miliarde de dolari in beneficii pentru sanatate
Statele Unite per ansamblu
  • 6.293 de vieti salvate
  • 93.337 atacuri de astm evitate
  • 72,1 miliarde de dolari in beneficii pentru sanatate

Sursa: American Lung Association

Raportul se aliniaza cu alte studii privitoare la efectele utilizarii vehiculelor electrice. Un raport realizat anul trecut de o echipa din care au facut parte si cercetatori de la Universitatea din Houston a descoperit ca trecerea completa la vehicule electrice ar putea evita moartea a pana la 240 de persoane anual si ar putea elimina pana la 5.500 de zile de scoala ratate pentru copiii din Houston care sufera de astm si alte probleme respiratorii.

Sustinatorii la nivel regional ai ideii de trecere la vehicule electrice estimeaza ca astazi exista aproximativ 12.000 de vehicule electrice in zona Houston – din aproape 5,6 milioane de vehicule inregistrate in zona cu opt orase – ceea ce inseamna ca regiunea are un drum lung de parcurs pentru a ajunge sa se bucure de vreunul dintre beneficiile prezentate in raport.
Trecerea la vehicule electrice nu ar trebui sa ii deranjeze pe locuitorii din Houston care se bazeaza pe industria petrochimica”, este de parere Deborah Gordon, cercetator senior la Institutul Watson pentru Afaceri Internationae si Publice, de la Universitatea Brown. Gordon a mai spus ca si Houston, care este un centru al industriei petrochimice, are o oportunitate si ar trebui sa vada masinile electrice ca pe o sansa de inovatie, mai degraba decat ca pe o amenintare. „Nu trebuie neaparat sa arzi combustibil”, a mai adaugat Gordon.

Faptul ca nu arzi benzina pentru a te deplasa ar putea imbunatati calitatea vietii pentru cei cu probleme grave de sanatate, sunt de parere cercetatorii. Dr. Karen Jakpor, unul dintre medicii din sudul Californiei, care a stat de vorba cu oficialii Lung Association in cadrul discutiilor pe marginea concluziilor raportului, are la randul sau probleme grave de sanatate legate de astm. „Prietenii mei ma numesc adesea barometru sau un canar intr-o mina de carbune”, a spus Jakpor, referindu-se la modul in care verifica in mod constant informatiile privind calitatea aerului pentru zona Riverside, California. „In acest fel stiu daca pot iesi sau nu din casa”.
In Houston si in orice alta zona, efectele poluarii aerului asupra sanatatii sunt deosebit de daunatoare in comunitatile minoritare si cu venituri mici.

Potrivit unui studiu din 2017, realizat de Departamentul pentru Sanatate din Houston si de Universitarea Rice, copiii care traiesc in zone in care emisiile provenite de la transporturi sunt mai mari, s-au confruntat cu mai multe atacuri de astm care au necesitat interventia unei ambulante.
Trebuie sa ne gandim la solutii de care sa beneficieze toate comunitatile si toti oamenii”, a spus Barrett, autorul lucrarii “Drumul catre aer curat”.

Demersuri concertate

Pentru a obtine rezultatele estimate in raport, cercetatorii asociatiei pentru boli pulmonare au declarat ca oficialii din cadrul autoritatilor federale, de stat si locale trebuie sa lucreze in colaborare, abordand provocarile la fiecare nivel al guvernului. Oficialii federali si de stat trebuie sa stabileasca obiective rezonabile dar agresive privind emisiile si sa isi valorifice puterea economica prin subventii sau stimulente fiscale menite sa incurajeze schimbarea. La nivel local, oficialii ar trebui sa reprezinte un exemplu si sa contracteze flote mai curate, recomanda cercetatorii.

Exista deja unele eforturi la nivel local. Evolve Houston, un demers public-privat avand ca obiectiv cresterea investitiilor si implementarea unor optiuni de transport mai curate, include si producatori de benzina, in special Shell, in timp ce BP a colaborat cu oficialii alesi din Houston la planul de actiune climatica al orasului.
In cadrul planului, lansat in luna aprilie, oficialii din Houston s-au angajat sa transforme toate vehiculele municipale, cu exceptia serviciilor de urgenta, in alternative electrice sau cu emisii reduse pana in 2030, oferind in acelasi timp stimulente companiilor private pentru a trece la un transport electric.

Sursa: https://www.houstonchronicle.com/news/transportation/article/Switching-to-electric-vehicles-could-save-lives-15566857.php