Masinile electrice fac deja California mai sanatoasa!

Dintr-un stat plin de probleme de poluare, California devine deja mai sanatoasa datorita patrunderii pe piata a masinilor electrice, care au dus la un aer mai curat in zonele in care masinile electrice sunt mai raspandite, potrivit unui studiu recent. Studiul a fost...

Uber va pune la dispozitia soferilor sai 25.000 de masini electrice prin parteneriatul cu Hertz

Uber a confirmat extinderea parteneriatului sau cu firma de inchiriere, vanzare si car sharing Hertz, care va pune la dispozitia retelei sale de soferi din intreaga Europa pana la 25.000 de masini electrice, pana in 2025. Cele doua companii au colaborat deja pe piata...

Cum vor contribui bateriile vechi la alimentarea vehiculelor electrice de maine?

Reciclarea bateriilor litiu-ion ia avant, datorita unor companii precum Redwood Materials si ar putea contribui la tranzitia catre energia regenerabila. Pentru Redwood Materials, randurile de cutii de carton din parcarea pietruita reprezinta atat trecutul, cat si...

Vanzarile de vehicule electrice accelereaza catre cifre record in Noua Zeelanda

Constientizarea problemelor de mediu si subventiile sustinute de guvernul din Noua Zeelanda au contribuit la crestere, in timp ce achizitiile australiene raman pe loc. Constientizarea tot mai mare a crizei climatice, preturile in crestere la petrol si o schema...

Elvetia ar putea interzice utilizarea vehiculelor electrice in timpul crizei energetice

Oficialii elvetieni se pregatesc pentru o criza energetica in iarna aceasta, punand la cale in acelasi timp modalitati de a preveni intreruperile in furnizarea de energie. Elvetia ar putea interzice utilizarea neesentiala a vehiculelor electrice in aceasta iarna,...

Bruce Westlake si sotia sa au decis in urma cu cativa ani sa faca trecerea la masini electrice. Westlake spune ca a realizat ca masinile electrice sunt mai benefice pentru mediu decat cele traditionale, alimentate cu combustibil solid. El si sotia sa au acum doua masini Tesla – un Model 3 si un Model X – iar acum se straduiesc sa adauge conexiuni care sa ii ajute sa reincarce cu energie solara.

Mark Seals a facut si el trecerea de la benzina la electricitate in toamna anului trecut, dupa ce a ajuns la concluzia ca un vehicul electric l-ar ajuta sa economiseasca bani. Avea sa realizeze rapid, insa, ca acel cablu de incarcare cu care a venit masina nu era destul si a adaugat un incarcator rapid la garajul sau.

Pana in acest moment, doar un mic procentaj de masini de pe drumurile publice – mai putin de 1% conform unei estimari, si 2% din toate vanzarile auto – sunt electrice, si nimeni nu stie cat de mult va dura pana cand vom ajunge la viitorul complet electric pe care pariaza toti producatorii auto.
Insa o reorientare catre electricitate va afecta in mod cert si alte segmente in afara de industria auto. Va fi nevoie de o infrastructura nationala de incarcare a vehiculelor electrice, precum si de upgrade-uri ale instalatiei electrice, mai ales pentru casele care au fost construite cu mult inainte ca cineva sa ia in calcul ca masinile ar putea merge cu electricitate.

Daca ai in plan sa iti iei un vehicul electric, trebuie sa te gandesti la un fel de strategie de incarcare acasa” spune Seals, explicand unul dintre modurile in care a fost nevoit sa se adapteze la noul sau vehicul. Nu te poti baza doar pe incarcarea publica. Ar fi foarte dificil”.

Ca argument de vanzare, GM a anuntat ca va plati pentru upgrade-ul instalatiei casnice de incarcare pentru anumiti clienti care cumpara sau inchiriaza modelele eligibile de Chevrolet Bolt prin Qmerit, o companie din Irvine, California specializata in acest sens.

GM – care viseaza ca pana in 2035 toate vehiculele sale light-duty noi, inclusiv pickup-urile full-size si SUV-urile sa fie zero emisii – a creat si un joint venture cu dezvoltatorul de baterii SolidEnergy Systems pentru a-si spori puterea bateriilor, astfel incat vehiculele sale electrice sa poata parcurge intre 800 si 900 de km cu o singura incarcare. In plus, producatorul auto promite sa mareasca si numarul de statii de incarcare publica.

Pe langa GM, Ford, Volkswagen si Volvo sunt implicate si ele in dezvoltarea de vehicule electrice la nivel global, si exista startup-uri – printre care Lucid, Bollinger, Rivian si Workhorse – cu planuri pentru aproape douazeci de modele de masini.

Asa cum era de asteptat, companiile electrice au inceput si ele sa ofere stimulente pentru modernizarea locuintelor si statii publice de incarcare, precum si sa monitorizeze achizitiile de masini electrice si utilizarea acestora si modul in care vor afecta generarea de energie electrica.
Iar pe masura ce un numar tot mai mare de cumparatori de masini electrice va decide sa isi imbunatateasca instalatia de energie electrica de acasa, agentii imobiliari spun ca infrastructura de incarcare a masinilor ar putea deveni chiar o caracteristica pe care cumparatorii o cauta, sau cel putin careia ii acorda mai multa atentie.

Upgradarea casei

Cand Seals si-a cumparat Model 3-ul sau alb perlat, masina de aproape 38.000 de dolari a venit cu un plug-in standard, care se potriveste unei prize obisnuite, de 110 volti. Cu alte cuvinte, ceea ce numim adesea un incarcator Level 1. Este vorba insa despre o incarcare lenta: aproximativ 5 km de autonomie pe ora.

Seals a decis asadar sa-si upgradeze sistemul de incarcare prin instalarea unei linii de 240 de volti in garaj, care ii va permite sa incarce mult mai repede, ajungand la aproximativ 50 de km de autonomie intr-o ora de incarcare.

El spune ca sursa seamana destul de mult cu ceea ce poti vedea intr-un camping pentru rulote. Industria numeste aceasta instalatie un incarcator Level 2. Seals spune ca a facut aceasta instalatie mai degraba sub forma de proiect DYI: a sapat un sant cu o lungime de aproape 15 metri, prin care a tras firul pana in garaj, ajutat de un prieten electrician. L-a costat aproximativ 400 de dolari, dar daca nu ar fi facut-o pe cont propriu pretul ar fi ajuns la aproape 3000 de dolari.

 

Dincolo de acest cost, el mai spune ca incarcarea masinii sale Tesla adauga inca 45-50 de dolari la factura de electrictate. Insa upgrade-ul retelei electrice nu este chiar gata… Tabloul electric din casa nu avea capacitatea de a suporta linia adaugata, asa ca a deconectat temporar aerul conditionat.

Calmarea anxietatii de autonomie

Spre deosebire de povestea lui Seals, casa lui Westlake era deja dotata cu linii de tensiune upgradate. El a adaugat incarcatoare Tesla Level 2, dar se gandeste acum la trecerea catre reincarcarea cu energie solara.

“Sentimentul meu este ca toti vom ajunge sa conducem masini electrice. Eu locuiesc in suburbii, unde toata lumea are un garaj, asa ca pentru mine nu este o problema, dar inteleg ca sunt oameni care traiesc in blocuri de apartamente, care pot avea o problema cu asta”, spune el. Westlake subliniaza, de asemenea, ca multi proprietari noi de masini electrice – printre care si el – au tendinta de a-si face prea multe griji cu privire la faptul ca ar putea ramane fara curent, ceea ce ii face sa isi upgradeze sistemul de incarcare de acasa.Industria masinilor electrice numeste asta anxietate de autonomie.

Un articol aparut anul trecut in Pew Research si intitulat “Ai o masina electrica? Minunat! Unde o incarci?” ilustreaza perfect de ce exista aceasta grija. Raportul arata ca aproape toti proprietarii de vehicule electrice – aproape 1.2 milioane – “au acelasi motiv important de ingrijorare: unde sa-si incarce masina”.

Westlake spune ca o parte din aceasta anxietate provine din diferentele intre modul de alimentare al masinilor traditionale si modul de alimentare al celor electrice – aproape instant versus gradat. Iar cu masinile traditionale este relativ usor sa gasesti o statie de alimentare.
Westlake spune ca in experienta sa, anxietatea de autonomie se mai domoleste dupa cateva luni. Proprietarii devin mai familiarizati cu obiceiurile de condus si mai linistiti ca trebuie sa incarce peste noapte, spune el.

Insa chiar si asa, el estimeaza ca pe masura ce tot mai multi oameni vor opta pentru vehicule electrice, proprietarii de case isi vor upgrada si imbunatati instalatiile electrice, trecand la incarcatoare Level 2, iar in unele cazuri – asa cum este si cazul sau – la sistemele de energie alternativa, precum energia solara.

Piata imobiliara se va adapta

Si totusi, in timp ce producatori auto ca General Motors pariaza pe vehiculele electrice si gandesc in avans ca proprietari precum Wetslake sau Seals cred ca viitorul este al electricitatii, piata locuintelor va avea nevoie de mai mult timp pentru a se adapta.

Conexiunile electrice pentru masini nu sunt deocamdata o caracteristica standard in majoritatea caselor, spune Nathan Boji, broker asociat si vice presedinte al Re/Max Classic. Dar daca tot mai multi oameni cumpara masini electrice probabil ca vor deveni.
Cei care detin o masina electrica si isi cauta o casa sunt foarte interesati de instalatia electrica a casei si vor sa stie daca tensiunea este suficienta pentru a adauga o statie de incarcare rapida, mergand chiar pana acolo incat daca o casa nu are o instalatie satisfacatoare, renunta la ea. Iar constructorii de case realizeaza din ce in ce mai clar acest lucru!

PulteGroup – care a inceput sa construiasca in Bloomfield Hills iar acum este unul dintre cei mai mari constructori din tara – spune ca a inceput sa ofere statii de incarcare pentru vehicule electrice si ca a inceput conectarea caselor noi la acestea in unele comunitati.
Statiile sunt montate pe zidurile garajelor si necesita adesea un upgrade de tensiune, care este mai usor de instalat in faza de constructie si prezentat ca optiune, dar poate deveni o oferta standard cand cererea de masini electrice va creste.

Paralela cu aerul conditionat

Intr-o oarecare masura trecerea de la benzina si motorina la masini electrice poate fi similara momentului in care o casa incepe sa adauge sisteme de aer conditionat.
Upgrade-urile electrice nu sunt atat de importante incat sa impiedice pe majoritatea oamenilor sa cumpere masini electrice, insa vor schimba modul in care sunt construite casele si vor deveni, cel mai probabil, o functie anticipata si normala.

Nu exista incarcare instant a masinii, spune Marc Geller, purtator de cuvant al Electric Auto Association din California, la randul sau proprietar de vehicul electric. Ceea ce primesti este comoditatea faptului ca nu trebuie sa mai mergi niciodata la benzinarie si ca platesti pe jumatate costul benzinei” spune el.

Geller mai spune ca, in timp, statiile de incarcare rapida vor deveni – la fel ca aerul conditionat – o dotare standard in case si in multe state din America legislatia in materie de constructii va anticipa aceasta schimbare.
“Nu este cu nimic diferit de schimbarea uriasa care a avut loc cand am trecut de la o societate cu ventilatoare la o societate cu aer conditionat” spune el. In prima instanta, oamenii isi puneau aparatele de aer conditionat la fereastra, urmand ca odata cu noile constructii, instalatia de aer conditionat sa fie incorporata.

In Michigan, atat DTE cat si Consumers Energy ofera stimulente pentru adaugarea de incarcatoare. DTE ofera reduceri de 500 de dolari clientilor care instaleaza incarcatoare Level 2 prin programul Charging Forward, insa rata de adoptie a vehiculelor electrice nu este inca suficient de mare pentru ca oamenii sa-si faca griji pentru asta.
Compania de utilitati spune ca investeste aproape 1 miliard de dolari anual pentru a upgrada reteaua si a-i creste stabilitatea, ceea ce ar trebui sa contribuie la favorizarea trecerii la si mai multe vehicule electrice – un scenariu mai bun pentru mediu.

Consumers Energy, prin prograul PowerMIDrive, ofera de asemenea stimulente de pana la 500 de dolari pentru proprietarii de case care instaleaza Level 2. Compania ofera si reduceri de pana la 70.000 de dolari pentru statii de incarcare rapide publice si municipale.
“In esenta, acesta este punctul spre care se indreapta transporturile” a spus purtatorul de cuvant al Consumers Energy, Brian Wheeler. “Stiam ca producatorii auto mari isi asuma angajamente – iar asta este excelent pentru economia si statul nostru”.“Fara indoiala pot vedea o tendinta. Daca vehiculele electrice explodeaza la modul pe care il anticipez, vom vedea ca piata va determina cererea de instalare in case a infrastructurii necesare pentru incarcarea acestor vehicule” conchide Mark Seals.

Sursa: https://eu.freep.com/story/news/local/michigan/2021/03/17/electric-vehicle-car-houses-wired/4641896001/