Lipsa statiilor de incarcare poate bloca revolutia vehiculelor electrice

Lasand la o parte “iadul productiei” de la Tesla, asa cum l-a numit chiar Elon Musk, cea mai grea parte legata de vehiculele electrice este fara doar si poate incarcarea. Cumparatorii de masini adopta vehiculele electrice in numar din ce in ce mai mare, iar pentru ca,...

Numarul de vehicule eletrice descarcate – injumatatit in numai doi ani

Potentialii proprietari de vehicule electrice nu ar trebui sa se lase descurajati de probleme precum „anxietatea de autonomie”, in ciuda intregii valve care se face pe aceasta tema. Proportia de vehicule electrice salvate de AA pentru ca sunt „descarcate” s-a...

Vehiculele electrice Volkswagen isi propun sa depaseasca vanzarile Tesla in Australia

Peste cativa ani am putea vedea pe strazi mai multe Volkswagen-uri ID.4, Cupra Borns si Skoda Enyaqs decat masini electrice Tesla, daca o estimare facuta de directorul de management al Volkswagen Group Australia, Paul Sansom, se va dovedi adevarata. Sansom, numit...

Stellantis va construi vehicule electrice la fabrica din Serbia

Un nou vehicul electric va inlocui minivanul Fiat 500L si va intra in productie in 2024. De asemenea, o alta masina electrica ar putea fi adaugata la o data ulterioara. Stellantis a anuntat ca va incepe constructia unei noi masini electrice cu baterie la fabrica sa...

Investitii in vehicule electrice si in transportul ecologic in SUA

Prima companie la care multi dintre noi se gandesc atunci cand vine vorba despre vehicule electrice este Tesla. Desi Tesla si-a castigat pe merit reputatia de lider in domeniu, am asistat la evolutii rapide in materie de tehnologie, ca si la o prioritizare la nivel...

Toata lumea stie deja ca masinile autonome vor da peste cap tot ce stiam despre experienta auto, insa la ce alte inventii vom mai fi martori in viitorul apropiat in domeniul auto?

Bateria de 1.6 milioane de km a Tesla

Bineinteles, nu e vorba despre 1.6 milioane de km de autonomie, ci despre o durata de viata de 1.6 milioane de km pana cand va trebui va trebui sa fie inlocuita. Bateria anuntata de vizionarul CEO al Tesla este un mare pas inainte, avand in vedere ca bateriile EV dureaza de obicei in jur de 300.000 de km.

Cu o baterie de 1.6 milioane de km am putea spune chiar ca masina ar cadea mai repede decat bateria. Ceea ce inseamna ca proprietarul o poate vinde sau o poate transfera catre o masina noua, provocand astfel un nivel mai redus de poluare.

Cum ramane cu bataile de cap legate de incarcarea EV?

Creierele de la Huawei lucreaza la o solutie, incercand sa dezvolte un sistem de incarcare fara fir a vehiculelor electrice. Astfel, locatiile de incarcare ar putea fi amplasate oriunde, de la parcari la garaje – si poate chiar pe strazile orasului.

Vehicule fuel-cell ce transforma hidrogenul in electricitate

O masina alimentata cu hidrogen ar emite doar vapori de apa, economisind bani si reducand emisiile de gaze cu efect de sera. Marea Britanie dispune deja de statii de alimentare care isi produc propriul hidrogen la scara comerciala, folosind energia solara.

Masinile cu hidrogen parcurg distante mai mari decat EV si necesita doar cinci minute pentru a realimenta. Acestea sunt beneficii tangibile, insa hidrogenul inca mai are un drum lung inainte, iar statiile de alimentare sunt o problema. Treisprezece companii, inclusiv Toyota, BMW si Daimler, s-au angajat sa investeasca 10 miliarde de dolari pentru dezvoltarea tehnologiei si infrastructurii hidrogenului in urmatorii zece ani.

Hidrogenul nu este singurul combustibil alternativ

Pe soselele din SUA exista deja 175.000 de vehicule cu gaz natural si 1.600 de statii de alimentare. In ciuda faptului ca sunt disponibile de ceva timp, vehiculele cu gaz natural nu au luat avant din mai multe motive: sunt mai scumpe, nu parcurg kilometrajul masinilor pe benzina, modelele sunt limitate si neinspirate.

Metanul este o alta posibilitate

In Statele Unite, industria petroliera trimite anual 13 milioane de tone de metan in atmosfera. Daca am recolta acest gaz, ar fi suficient sa alimentam milioane de vehicule si case. Si nu este produs doar in industria petroliera!
Bovinele contribuie in proportie de 37% la totalul emisiilor industriale de metan. O singura vaca produce intre 70 si 120 kg de metan pe an. Cu 1,5 miliarde de vite raspandite pe tot globul, iata cat metan avem la dispozitie…

Parcarea

Daca ti se intampla sa uiti frecvent unde parchezi masina intr-un loc aglomerat, Huawei poate veni cu solutia – un sistem AI ce va ghida proprietarul catre locul de parcare cu ajutorul smartphone-ului.
Adormitul la volan este, de asemenea, o problema reala, iar Huawei lucreaza si la rezolvarea sa.

Folosind retelele neuronale, masina analizeaza expresiile faciale ale soferului si trimite o alerta atunci cand riscul de a atipi este crescut. Aceeasi tehnologie ar putea fi folosita, practic, si pentru a detecta mimica soferilor in stare de ebrietate.
Daca solutia AI determina ca soferul a consumat alcool, poate trimite o alerta sau chiar sa dezactiveze contactul.

Masina devine platforma de divertisment si productivitate

Cand masinile vor deveni autonome, soferii vor fi liberi sa faca orice vor – sa se relaxeze, sa se uite la filme, sa joace diverse jocuri, sa lucreze si chiar sa intre in experiente virtuale. Poate deveni ceva obisnuit sa participi la o intalnire, in timp ce te indrepti catre alta.
Interiorul masinilor se va schimba si el, iar oamenii vor putea sta chiar fata in fata. De asemenea, masinile ar putea deveni si dormitoare mobile, mai ales in timpul calatoriilor lungi.

Masinile vor fi in aer in curand?

Sky Drive, un startup sustinut de Toyota, a testat deja o masina zburatoare si se asteapta sa lanseze un zbor cu pilot peste 2 ani. Startupul Xpeng, sustinut de Alibaba, si-a dezvaluit si el, de asemenea, vehiculul zburator, care seamana mai degraba cu o drona uriasa. Hyundai are si ea planuri pentru modele de 6 pasageri si anticipeaza intrarea pe piata pana in 2028.

Vehiculul hibrid autonom aer-sol

O masina pe sosea, cu aripi care se deschid pentru distante mari. Unii futuristi prezic chiar ca vehiculele de acest tip vor deveni modulare, cu capsule mici pentru drumuri scurte si module suplimentare pentru drumuri mai lungi.
Noile materiale usoare, precum fibra de carbon, biomaterialele si grafenul, pot inlocui otelul si plasticul in vehiculele viitorului.

AI si viitorul masinilor

Pe masura ce inteligenta artificiala va prelua fraiele domeniului auto, condusul va deveni mai sigur si nu va mai fi nevoie de caroserii rigide. Masinile ar putea fi construite din nanomateriale flexibile, cauciucate, care nu exista inca. Nanotehnologia ar putea modifica in intregime si modul in care functioneaza masinile.
Intr-o zi, in viitorul indepartat, masinile ar putea sa se transforme in aproape orice forma si configuratie dorita de sofer.

Masinile, AI si orasele

Odata cu masinile se va modifica si impactul lor asupra modului in care traim. Zonele metropolitane de astazi sunt proiectate in jurul masinilor, strazile fiind pavate si pline de locuri de parcare. In viitor, asfaltul ar putea fi inlocuit cu spatiu verde, lucru permis si de aparitia masinilor zburatoare.

Masinile zburatoare ale viitorului vor fi, de asemenea, si silentioase, iar la Universitatea din Rochester oamenii de stiinta au dezvoltat deja o tehnologie care indoaie lumina astfel incat sa faca un obiect invizibil. Daca aplicam aceasta tehnologie masinilor, este posibil sa nu stim nici macar ca sunt acolo. Am putea fi in mijlocul unui oras plin de viata, locuibil, curat si fara poluare fonica. Sa fie oare acesta viitorul masinilor?

Sursa: https://readwrite.com/2021/02/19/cars-of-tomorrow-the-future-of-automobiles/