Vehiculul solar Aptera care nu are nevoie de incarcare e gata de productie

Producatorii de mașini electrice nu adauga panouri solare pe plafoanele masinilor, pentru ca nu ar genera suficienta energie, iar soferii nu ar fi scutiti de incarcarea masinilor. Cu alte cuvinte, panourile solare ar fi inutile… Pilotii de masini solare de curse nu au...

7 actiuni EV in care sa investesti in 2021

Timp de cateva decenii, vehiculele electrice au fost vazute ca masinile viitorului, dar niciodata ca masina prezentului. La intalnirile anterioare ale Simpozionului pentru Vehicule Electrice, un forum international dedicat prezentarii evolutiilor din domeniul...

Toyota produce in sfarsit un vehicul electric si anunta planuri mari

Dupa o indelunga asteptare, Toyota a anuntat la inceputul lunii decembrie lansarea primului sau model complet electric, un crossover, care urmeaza sa ajunga in curand pe piata din Europa si a lansat o promisiune in ceea ce priveste un viitor model si pentru Statele...

Aptera anunta vehiculul electric cu o autonomie de 1600 km si lanseaza pre-comenzile

Asteptarea celor care isi doreau cu orice pret sa vada Aptera readus la viata a ajuns in cele din urma la final! Startup-ul lansat in 2005 si inchis apoi in 2011 revine cu un produs incredibil: un vehicul electric cu o autonomie uluitoare, de pana la 1600 de km si...

8 motive sa cumperi un vehicul electric in 2020

Cifrele arata ca vehiculele electrice sunt si vor ramane aici! Mai mult, numarul de vehicule electrice de pe sosele creste in fiecare an. Potrivit Institutului Electric Edison, vanzarile globale de vehicule electrice s-au ridicat in total la aproximativ 1.1 milioane...

O varianta mai rapida si care se conduce mai inteligent: aceasta este cea mai mare schimbare cu care vine BMW i3 in 2018.
BMW i3 este probabil una dintre cele mai inovatoare masini aflate astazi pe sosele. Iar asta in conditiile in care este in prezent la al cincilea sau an.
BMW este un pionier al folosirii fibrei de carbon ca baza pentru structura masinii, ceea ce ii confera acesteia o greutate mai mica. Rezultatul? i3 este destul de usoara pentru o masina electrica pe baterie, ajutata si de natura sa agila si de acceleratia rapida.
Alti producatori mai au inca mult pana sa ajunga macar aproape de BMW in ceea ce priveste optiunea de materiale.

Stylingul lui i3 este polarizat, nu exista nicio indoiala in acest sens. Dar arata diferit de orice alta masina aflata in acest moment pe sosea si are o cabina extrem de frapanta si sofisticata. De asemenea, este functionala, cu o senzatie degajata si spatioasa si acces usor la scaunul din spate, datorita portierelor din spate articulate invers. Aceste usi pot deveni totusi putin incomode in locuri de parcare de dimensiuni mici.
Anul acesta ai la dispozitie si o noua varianta pentru un i3, anume i3s. Varianta are un motor electric mai puternic, o suspensie sport, si cauciucuri mai late pentru o performanta si manevrabilitate imbunatatita.
BMW ofera in continuare si versiunea Range Extender, care are un mic motor de benzina (si rezervor complet) care serveste ca generator electric. Acesta iti confera o distanta ceva mai mare odata ce bateria electrica ramane fara energie, dar principalul sau punct de atractie este linistea pe care ti-o da.
Din punct de vedere logic, BMW-ul i3 din 2018 nu se descurca atat de bine raportat la competitorii sai de pe piata. Poti avea, de pilda, o distanta mai mare de condus cu Chevrolet Bond si cu Nissan Leaf, si ambele masini sunt mai putin scumpe, in plus. Dar BMW castiga inapoi cateva puncte pe latura emotionala, fiind o masina mai atragatoare atat la condus cat si la confort.
Acelasi lucru poate fi spus si despre noul Model 3 al celor de la Tesla. Este asemanator lui i3 la capitolul design premium si performanta si partea cea mai interesanta… ofera o distanta de condus de doua sau de trei ori mai mare.
Este de remarcat ca Edmunds a ales BMW-ul i3 2018 ca una dintre cele mai bune masini electrice ale anului.

Ce e nou?

 

In 2018 i3 are o varianta aditionala, i3s, care este mai rapida si mai usor de condus decat versiunea de baza i3. Varianta din 2017 entry level a i3-ului, de 60 Ah, a fost retrasa. Pentru fiecare i3 din 2018, BMW a restilizat usor barele de protectie din fata si din spate, iar stalpii parbrizului sunt acum negri in loc de varianta colorata. Farurile full LED echipeaza acum varianta standard. La interior, exista o versiune updatata a sistemului de infotainment iDrive, cu un monitor optional de 10.3 inch disponibil. Un cablu de incarce dual-voltage (120/140 V) este disponibil la versiunea de anul acesta, de asemenea.

Recomandari

Desi manevrabilitatea este mai buna, la fel ca si acceleratia lui i3s, recomandarea celor de la Edmunds este sa ramanem la varianta de baza i3, datorita pretului mai redus si distantei progresive mai mari. Poti folosi banii pe care ii economisesti ca sa iti iei pachetul Technology Driving Assistant si optiunea Aplle CarPlay.
Vei avea astfel un sistem de infotainment mult mai bun. Range Extender-ul te poate atrage prin relaxarea pe care ti-o ofera, dar adauga o greutate substantiala si costa in plus.
BMW i3 2018 este un hatchback cu spatiu pentru patru pasageri, care este disponibila si in variantele i3 si i3s, ambele electrice, sau poti avea o varianta echipata aditional cu un range extender pe benzina. Toate variantele sunt echipate cu baterii de 33 kWh.

Ratingurile Edmunds pentru i3 2018

Din partea celor de la Edmunds, i3 varianta 2018 primeste un punctaj de 5/5 pentru experienta de condus, fiind un performer surprinzator de bun per ansamblu. Noua masina castiga aproximativ 55 de kg, care, insa, nu afecteaza manevrabilitatea si directia. Cu o baterie mai mare, i3 este putin mai lent decat varianta anterioara, dar sistemul de franare s-a imbunatatit fata de oricum impresionantul model precedent.
La capitolul confort, Edmunds ii da lui i3 un punctaj de 4/5, cu scaune surprinzator de confortabile, iar calatoria intr-un i3 are un nivel de calitate la care nu te-ai astepta de la o masina atat de mica. Sistemul climatic de baza functioneaza bine si este usor de folosit.
Cabina este remarcabil de silentiosa, pana cand bacteria ajunge la 0, iar generatorul de benzina in doi cilindri incepe sa functioneze.

Pentru interior, i3 primeste de la Edmunds 4 puncte din 5, cu o cabina functionala si prietenoasa, un loc atragator pentru curse mai lungi sau mai scurte, si un spatiu foarte eficient. Are multe particularitati practice interesante, dar are din abundenta si stil si design inovativ.
Pentru utilitate, punctajul este tot de 4 din 5, cu un spatiu suficient de depozitare in cabina, dar portbagajul de 15,1 este mic si putin inalt din cauza motorului de desesubt. Usile care se deschid spre spate sunt in mare parte un avantaj cand vrei sa ai acces mai usor la copiii de pe scaunele de copii din spate. Ele sunt extrem de bune pentru scaune orientate catre in fata, dar mai putin ideale pentru unele scaune mai mari orientate catre spate.
Cat despre tehnologie, BMW i3 primeste un 4/4, cu un sistem iDrive updatat in 2018, desi sistemul anterior nu era defectuos in ceea ce priveste utilizarea si optiunile. Noul sistem iDrive ofera si Apple CarPlay, de asemenea.