5 mituri despre vehiculele electrice si de ce nu sunt reale

Vehiculele electrice cu baterie au reprezentat o raza de speranta pentru vanzarile auto in perioada pandemiei, ele ajungand la un procent de 4.7% din piata din UK. In Europa, cifrele JATO arata ca inmatricularile de vehicule electrice cu baterie, vehicule electrice...

Revolutia vehiculelor electrice: Cornwall incearca sa readuca la viata minele de litiu

Pe un deal acoperit de maracini si ferigi, ce vegheaza deasupra St. Austell, Cornwall, Jeremy Wrathall isi indreapta pasii catre un put de mica adancime, care inca mai poarta urmele activitatii umane de acum o jumatate de secol. Ia de pe jos o piatra lata de vreo 20...

eBussy – 10 vehicule electrice diferite intr-unul singur

Conceptul Volkswagen ID Buzz a reprezentat, fara doar si poate, un semn ca Microbusul clasic va deveni mai mare. Iar pentru cei care credeau ca aceasta este o directie gresita, iata ca se poate: o demonstreaza modelul eBussy, un van electric modular, originar si el...

Kandi lanseaza cele mai ieftine vehicule electrice din SUA

Producatorul auto chinez Kandi va lansa doua vehicule electrice in Statele Unite, ambele avand potentialul de a deveni cele mai ieftine masini electrice din America, la un pret pornind de la 12.000 de dolari, dupa creditele fiscale federale. Anuntul celor de la Kandi...

AEVA schimba formatul expozitiei de vehicule electrice pentru 2020

Intr-o perioada in care multe evenimente publice din anul 2020 (si poate chiar mai tarzii) sunt anulate, cel putin un eveniment din lumea vehiculelor electrice australiene a fost revizuit intr-un format nou si mai sensibil la aceasta perioada de pandemie. Evenimentul...

Renault se pregateste sa dubleze productia pentru modelul sau complet electric Zoe, la fabrica sa din Flins, in apropiere de Paris. Cresterea productiei este parte a unei investitii in valoare de 1 miliard de euro pe care producatorul francez de masini o face pe segmentul de vehicule electrice.
O noua versiune a Zoe va aparea anul viitor, aceasta fiind de altfel prima schimbare importanta pe care Renault o aduce micutului hatchback pe baterie, de la lansarea sa la finele anului 2012.
Zoe a fost cea mai bine vanduta masina electrica din Europa intre anii 2015-2017, insa anul acesta, cel putin in primele luni, vanzarile sale au fost depasite de cele ale noului concept Nissan Leaf, un produs al partenerului japonez al Renault.


Anul trecut, aproximativ 30.000 de unitati Zoe au fost produse la fabrica din Flins, Zoe ajungand astfel la un numar total de 100.000 de unitati produse de la lansare.
Oficialii Renault vor sa creasca rata de productie la aproximativ 440 de masini/zi, de la aproximativ 220/zi.
Fabrica va utiliza revizia sa traditionala din luna august pentru a se pregati de cresterea productiei. Aceasta va include si modernizarea zonei de asamblare a bateriilor, potrivit declaratiilor facute luna aceasta de oficialii de la Renault, in cadrul unui eveniment care a inclus si un tur al fabricii.
Fabrica din Flins, care s-a deschis in 1952, produce pe aceeasi linie hatchback-urile Renault Clio si Nissan Micra, dar si Zoe. Anul trecut, pe portile sale au iesti 63.000 de Clio si 94.000 de Micra.
Dincolo de modelul reproiectat Zoe, planul strategic “Drive the Future” al celor de la Renault, include un numar total de 8 vehicule electrice, ce urmeaza a fi lansate pana in 2022. Unele dintre acestea vor fi facute pe noua platforma CMF-EV, ce urmeaza a fi lansata in 2020. Vehiculele de pe aceasta platforma vor fi construite la fabrica Renault din Douai, in nordul Frantei.


Cresterea productiei pentru Zoe la fabrica din Flins va insemna ca aproape toata productia Clio de la Flins se va muta la fabricile existente din Bursa, Turcia, si Novo Mesto, Slovenia, potrivit oficialilor Renault. Cu toate acestea, un procentaj mic va fi inca produs in Flins, pentru a recupera eventuale decalaje in furnizare. Lansarea celei de-a cincea generatii de Clio este asteptata pentru finele acestui an sau inceputul anului 2019.
Alianta Renault Nissan a fost una dintre primele care au trecut la vehicule electrice, CEO-ul Carlos Ghosn investind 4 milioane de euro in 2011 si promitand ca alianta va produce 500.000 de unitati anual pana in 2013. Desi aceste cifre nu s-au materializat – Renault-Nissan vanzand de atunci aproximativ 600.000 de vehicule electrice – executivii de la Renault sunt convinsi ca piata este pregatita pentru o crestere semnificativa. “Este din ce in ce mai putin o piata de nisa”, spune Gilles Normand, directorul diviziei de vehicule electrice de la Renault. Normand citeaza studii recente potrivit carora 19% dintre cumparatorii francezi si 25% din cei germani se asteapta ca urmatoarea lor masina sa fie una electrica”.