Lipsa statiilor de incarcare poate bloca revolutia vehiculelor electrice

Lasand la o parte “iadul productiei” de la Tesla, asa cum l-a numit chiar Elon Musk, cea mai grea parte legata de vehiculele electrice este fara doar si poate incarcarea. Cumparatorii de masini adopta vehiculele electrice in numar din ce in ce mai mare, iar pentru ca,...

Numarul de vehicule eletrice descarcate – injumatatit in numai doi ani

Potentialii proprietari de vehicule electrice nu ar trebui sa se lase descurajati de probleme precum „anxietatea de autonomie”, in ciuda intregii valve care se face pe aceasta tema. Proportia de vehicule electrice salvate de AA pentru ca sunt „descarcate” s-a...

Vehiculele electrice Volkswagen isi propun sa depaseasca vanzarile Tesla in Australia

Peste cativa ani am putea vedea pe strazi mai multe Volkswagen-uri ID.4, Cupra Borns si Skoda Enyaqs decat masini electrice Tesla, daca o estimare facuta de directorul de management al Volkswagen Group Australia, Paul Sansom, se va dovedi adevarata. Sansom, numit...

Stellantis va construi vehicule electrice la fabrica din Serbia

Un nou vehicul electric va inlocui minivanul Fiat 500L si va intra in productie in 2024. De asemenea, o alta masina electrica ar putea fi adaugata la o data ulterioara. Stellantis a anuntat ca va incepe constructia unei noi masini electrice cu baterie la fabrica sa...

Investitii in vehicule electrice si in transportul ecologic in SUA

Prima companie la care multi dintre noi se gandesc atunci cand vine vorba despre vehicule electrice este Tesla. Desi Tesla si-a castigat pe merit reputatia de lider in domeniu, am asistat la evolutii rapide in materie de tehnologie, ca si la o prioritizare la nivel...

Renault se pregateste sa dubleze productia pentru modelul sau complet electric Zoe, la fabrica sa din Flins, in apropiere de Paris. Cresterea productiei este parte a unei investitii in valoare de 1 miliard de euro pe care producatorul francez de masini o face pe segmentul de vehicule electrice.
O noua versiune a Zoe va aparea anul viitor, aceasta fiind de altfel prima schimbare importanta pe care Renault o aduce micutului hatchback pe baterie, de la lansarea sa la finele anului 2012.
Zoe a fost cea mai bine vanduta masina electrica din Europa intre anii 2015-2017, insa anul acesta, cel putin in primele luni, vanzarile sale au fost depasite de cele ale noului concept Nissan Leaf, un produs al partenerului japonez al Renault.


Anul trecut, aproximativ 30.000 de unitati Zoe au fost produse la fabrica din Flins, Zoe ajungand astfel la un numar total de 100.000 de unitati produse de la lansare.
Oficialii Renault vor sa creasca rata de productie la aproximativ 440 de masini/zi, de la aproximativ 220/zi.
Fabrica va utiliza revizia sa traditionala din luna august pentru a se pregati de cresterea productiei. Aceasta va include si modernizarea zonei de asamblare a bateriilor, potrivit declaratiilor facute luna aceasta de oficialii de la Renault, in cadrul unui eveniment care a inclus si un tur al fabricii.
Fabrica din Flins, care s-a deschis in 1952, produce pe aceeasi linie hatchback-urile Renault Clio si Nissan Micra, dar si Zoe. Anul trecut, pe portile sale au iesti 63.000 de Clio si 94.000 de Micra.
Dincolo de modelul reproiectat Zoe, planul strategic “Drive the Future” al celor de la Renault, include un numar total de 8 vehicule electrice, ce urmeaza a fi lansate pana in 2022. Unele dintre acestea vor fi facute pe noua platforma CMF-EV, ce urmeaza a fi lansata in 2020. Vehiculele de pe aceasta platforma vor fi construite la fabrica Renault din Douai, in nordul Frantei.


Cresterea productiei pentru Zoe la fabrica din Flins va insemna ca aproape toata productia Clio de la Flins se va muta la fabricile existente din Bursa, Turcia, si Novo Mesto, Slovenia, potrivit oficialilor Renault. Cu toate acestea, un procentaj mic va fi inca produs in Flins, pentru a recupera eventuale decalaje in furnizare. Lansarea celei de-a cincea generatii de Clio este asteptata pentru finele acestui an sau inceputul anului 2019.
Alianta Renault Nissan a fost una dintre primele care au trecut la vehicule electrice, CEO-ul Carlos Ghosn investind 4 milioane de euro in 2011 si promitand ca alianta va produce 500.000 de unitati anual pana in 2013. Desi aceste cifre nu s-au materializat – Renault-Nissan vanzand de atunci aproximativ 600.000 de vehicule electrice – executivii de la Renault sunt convinsi ca piata este pregatita pentru o crestere semnificativa. “Este din ce in ce mai putin o piata de nisa”, spune Gilles Normand, directorul diviziei de vehicule electrice de la Renault. Normand citeaza studii recente potrivit carora 19% dintre cumparatorii francezi si 25% din cei germani se asteapta ca urmatoarea lor masina sa fie una electrica”.