Elvetia ar putea interzice utilizarea vehiculelor electrice in timpul crizei energetice

Oficialii elvetieni se pregatesc pentru o criza energetica in iarna aceasta, punand la cale in acelasi timp modalitati de a preveni intreruperile in furnizarea de energie. Elvetia ar putea interzice utilizarea neesentiala a vehiculelor electrice in aceasta iarna,...

Vehiculele electrice: cei 3 factori principali care tin pe loc vanzarile

 Vehiculele electrice (EV) sunt o parte importanta a eforturilor de decarbonizare a sectorului transporturilor.  Vanzarile de EV sunt in crestere, dar tranzitia la un transport mai curat e posibil sa nu se intample destul de rapid pentru a repecta targeturile...

De ce trebuie sa acorzi atentie vehiculelor hibrid-electric plug-in in acest moment?

Situate undeva intre vehiculele conventionale si vehiculele electrice pure, vehiculele hibrid electric plug-in (PHEV) rezolva mai multe probleme. Sustinatorii vehiculelor electrice asteapta de zeci de ani ca tehnologia sa se maturizeze intr-atat incat autonomia,...

Necesitatea determina ingeniozitate: in Venezuela se creaza vehicule electrice ieftine

Antreprenorii din statul producator de petrol, afectati acum de deficit, au trecut la reciclarea de piese provenite de la carturi de golf si motociclete, pentru a produce masini alimentate cu baterii si cu energie solara. Departe de megafabricile Tesla din SUA si de...

Cum mai merge Revolutia EV?

Daca asculti bine, poti sa auzi mai degraba un bazait decat un muget de motor… Iar daca privesti in jur, vei vedea statii de incarcare in parcarile supermarketurilor sau pe langa biblioteci... De ani buni auzim ca vehiculele electrice sunt chiar dupa colt. Ei bine,...

Audi va colabora cu cel mai vechi producator auto din China, FAW, pentru a produce vehicule electrice de lux.
FAW este al treilea cel mai mare producator auto din China, printre produsele sale numarandu-se limuzinele Hongqi – sau Red Flag – folosite de leaderii Partidului Comunist. Compania a incercat sa castige teren pe cea mai mare piata de masini electrice din lume, impotriva competitorilor sai interni precum Geely si SAIC.

Noua fabrica a joint venture-ului va construi modele Audi complet electrice. Centrul in valoare de 4.6 miliarde de dolari urmeaza sa isi deschida portile in regiunea Chungchun din NE Chinei, potrivit celor de la Audi.

Acest parteneriat extins intre Audi si FAW anunta ca noua era a electrificarii va fi urmatoarea decada de aur pentru Audi pe piata chinezeasca foarte importanta”, a spus presedintele Audi China, Werner Eichhorn, intr-un comunicat de presa.

China este cea mai mare piata din lume pentru Audi, peste 700.000 de vehicule Audi fiind vandute in 2020 in aceasta tara.
Brandul german de lux si-a propus ca vehiculele electrice sa reprezinte pana in 2025 o treime din vanzarile sale din China. Audi si compania detinatoare, Volkswagen, vor avea o cota de 60% din joint venture-ul cu FAW, in timp ce aceasta din urma va detine o cota de 40%.

FAW produce deja modelele Audi la nivel local si are o relatie indelungata cu Audi si cu compania mama, Volkswagen.
Compania chineza a fost creata ca parte a unui efort de industrializare a presedintelui Partidului Comunist Chinez, Mao Zedong, in anii 1950.

Modelele sale premium Hongqi, care au fost concepute initial pentru a transporta diplomatii si oficialii partidului comunist au cazut in dizgratie in anii 1980, urmand ca apoi sa fie revigorate in cadrul unui efort national de a promova brandurile chineze. Presedintele chinez, Xi Jinping, a mers intr-o limuzina Hongqi in timpul unei parade militare ocazionate de comemorarea celei de-a 70-a aniversari a incheierii celui de-al II-lea Razboi Mondial, in anul 2015.

FAW a vandut peste 3 milioane de unitati in 2020, printre care 200.000 din brandul premium Hongqi. Compania are ca obiectiv electrificarea celei mai mari parti a modelelor Hongqi pana in 2025.

Reforma masinilor electrice

Cea mai recenta miscare a Audi vine pe fondul amplificarii concurentei pe piata chineza a masinilor electrice. Potrivit Agentiei Internationale pentru Energie, pana in 2019 existau 7,2 milioane de masini electrice la nivel global, 47% dintre acestea fiind in China.

Vanzarile de vehicule electrice in China ar putea ajunge la 1,8 milioane de unitati in acest an, potrivit Asociatiei Producatorilor de Automobile din China.
Parteneriatul FAW-Audi va concura, cel mai probabil cu BMW, care are propriul joint venture pentru vehicule electrice cu producatorul de vehicule utilitare sport Great Wall Motors.

Tesla este, de asemenea, un jucator important pe piata din China, primele sale vehicule electrice fabricate in aceasta tara iesind de pe linia de asamblare a giga-fabricii Tesla din Shanghai anul trecut.
O serie de start-up-uri locale, precum Nio, Aiways, XPeng, Li Auto si WM Motor concureaza, si ele, pentru o felie din piata chineza.

Producatorii locali de masini electrice au incercat, din ce in ce mai mult, sa doteze masinile produse cu caracteristici de inalta tehnologie, intr-un efort de a deveni mai competitivi. Multi dintre acestia s-au asociat chiar cu marile companii tehnologice din China pentru a produce vehicule electrice mai inteligente.

Mass-media din China a anuntat ca Alibaba si SAIC vor colabora sub un brand nou de vehicule electrice premium, Zhiji, care va dispune de o noua tehnologie a bateriilor ce va extinde autonomia masinii.
Motorul de cautare chinez Baidu si producatorul telefoanelor iPhone, Foxconn, au anuntat si ele parteneriate cu Geely, cel mai mare producator auto privat din China.

Aplicatia de ride-hailing Didi Chuxing a anuntat si ea recent ca va produce vehicule electrice concepute pentru serviciile sale, impreuna cu producatorul de automobile BYD.

Sursa: https://www.bbc.com/news/business-55728337