Cum mai merge Revolutia EV?

Daca asculti bine, poti sa auzi mai degraba un bazait decat un muget de motor… Iar daca privesti in jur, vei vedea statii de incarcare in parcarile supermarketurilor sau pe langa biblioteci... De ani buni auzim ca vehiculele electrice sunt chiar dupa colt. Ei bine,...

Ascensiunea pietei EV din China poate fi de durata?

Daca vrem sa intelegem modul in care guvernele pot alimenta dezvoltarea noilor tehnologii, nu trebuie decat sa privim catre flotele de taxiuri din Beijing. In urma cu cinci ani, orasul si-a facut publice planurile de a interzice introducerea taxiurilor alimentate cu...

De ce masinile electrice sunt in continuare un lux in zonele cu clima rece?

Exista motive intemeiate pentru care California este mult in fata statelor din Vestul Mijlociu Superior in ceea ce priveste eliminarea treptata a consumatorilor de gaz. Pretul vehiculelor electrice vandute in Statele Unite in luna iunie a atins o medie de 66.000 de...

Vehiculele electrice deschid drumul solutiilor eficiente pentru baterii la nivel global

Producatorii de vehicule electrice vor adopta tipuri de chimii ale viitorului in urmatorii 5-7 ani pentru a depasi anxietatea si problemele legate de costuri, spune Frost&Sullivan. Adoptarea la nivel din ce in ce mai amplu a vehiculelor electrice (EV) a determinat...

O perspectiva din interior vis-a-vis de transformarea vehiculelor electrice in China

China continua sa fie lider global in productia si adoptarea vehiculelor electrice, cu o piata in plina dezvoltare si o cerere constanta din partea consumatorilor, sustinuta de reglementari. Una dintre companiile esentiale in incurajarea si contributia la realizarea...

Potrivit surselor, Apple Inc. (APPL) ar dezvolta un vehicul electric cu o baterie avansata, care ar oferi un boost semnificativ de autonomie la un cost mult mai mic decat permite tehnologia actuala a bateriilor, oferind in acelasi timp si capacitate de autonomie.

Asa numitul Project Titan de la Apple ar avea in plan demararea productiei in 2024, desi intarzierile cauzate de pandemie pot impinge productia in 2025, sau chiar mai tarziu. Daca Apple reuseste, aceasta va reprezenta o provocare pentru Tesla Inc. (TSLA) pe piata de vehicule electrice avansate.

 

Functii cheie ale vehiculului electric planificat de Apple

Proiectul Titan a fost invaluit in mister inca din momentul lansarii sale, in 2014, iar semnificatia sa strategica se pare ca a fost in declin in 2019, cand 190 de membri ai echipei ar fi fost concediati. In 2018, Doug Field, un angajat veteran al Apple, care plecase sa lucreze la Tesla, s-a intors sa supervizeze activitatea in cadrul Proiectului Titan.

Potrivit unor surse apropiate proiectului, care au dorit sa isi pastreze anonimatul, vehiculul electric Apple ar trebui sa fie un produs mass-market destinat folosirii de catre publicul general ca masina de zi cu zi. In schimb, Alphabet, Inc. s-a concentrat pe dezvoltarea taxiurilor fara sofer prin divizia sa Waymo.

Caracteristica esentiala a vehiculului electric Apple ar trebui sa fie un progres semnificativ in ceea ce priveste proiectarea bateriei, care ofera simultan un cost redus „radical” si o autonomie crescuta. In plus, senzorii LiDAR, asa cum sunt cei care apar la modelele iPhone 12 Pro si iPad Pro lansate in 2020, vor fi probabil componente cheie ale sistemelor de conducere automata, oferind vederi tridimensionale ale drumului si ale altor imprejurimi.

Legat de aceste baterii, se pare ca Apple analizeaza utilizarea chimiei litiu – fosfat de fier (LFP). Acestea nu sunt la fel de dense ca alte tipuri de baterii, insa celulele LFP sunt mai putin predispuse la supraincalzire si nu contin cobalt. Lipsa de cobalt este importanta in lumina faptului ca peste 60% din productia mondiala provine din Republica Democrata Congo, iar minele din aceasta tara au devenit faimoase pentru faptul ca exploateaza copiii pentru munca.

 

Provocari pentru Apple

Productia si vanzarea de masini in profit va fi o provocare majora pentru Apple. Ca punct de referinta, a fost nevoie de 17 ani pentru ca Tesla sa poata genera profituri sustinute. In loc sa construiasca operatiuni de productie de la zero, este mai probabil ca Apple sa caute un partener de productie. Altfel, este posibil ca Apple sa-si reduca ambitiile si sa dezvolte, in schimb, un sistem de conducere autonoma pe care sa il vanda producatorilor auto consacrati.

Trip Miller, partener executiv la Gullane Capital Partners, investitor al Apple, vede lucrurile in acelasi mod: „Daca Apple dezvolta un sistem de operare avansat sau o tehnologie a bateriei, cel mai bun mod de a-l folosi ar fi intr-un parteneriat cu un producator existent, sub licenta. Asa cum vedem si in cazul Tesla si al companiilor auto de traditie, o retea de productie foarte complexa raspandita in intreaga lume, nu se construieste peste noapte”.

 

Importanta pentru investitori

Hal Eddins, economistul sef al Capital Investment Counsel, unul dintre investitorii Apple, pune la indoiala rationamentul pe care Apple l-ar putea avea pentru intrarea pe piata vehiculelor. El subliniaza in mod special ca Apple are un istoric al marjelor de profit mai mari decat majoritatea producatorilor de automobile. „Nu prea vad farmecul industriei auto, dar Apple ar putea vedea lucrurile dintr-un alt unghi decat cel din care privesc eu”, a remarcat el.

Potrivit analistilor de la Morgan Stanley, insa, companiile de tehnologie, asa cum este si Apple, reprezinta „o concurenta cu mult mai redutabila decat OEM-urile consacrate (din industria auto)” pentru Tesla. De asemenea, ei scriu ca piata vehiculelor electrice reprezinta o „industrie mare, cu evolutie rapida” in care Apple poate „imbunatati in mod spectaculos experienta utilizatorului” prin „integrarea verticala a hardware-ului, software-ului si serviciilor”.

Morgan Stanley subliniaza ca „Apple detine ingrediente cheie despre care noi credem ca sunt esentiale pentru a avea succes in viitoarea industrie auto: acces la capital, o capacitate de a atrage si retine talente de top, design hardware dovedit – de la HMI (interfata om-masina) pana la baterie – precum si un ecosistem bogat, pentru a valorifica veniturile recurente din abonamente/servicii”.

Sursa: https://www.investopedia.com/apple-aapl-reportedly-developing-electric-car-5093420