Masinile electrice fac deja California mai sanatoasa!

Dintr-un stat plin de probleme de poluare, California devine deja mai sanatoasa datorita patrunderii pe piata a masinilor electrice, care au dus la un aer mai curat in zonele in care masinile electrice sunt mai raspandite, potrivit unui studiu recent. Studiul a fost...

Uber va pune la dispozitia soferilor sai 25.000 de masini electrice prin parteneriatul cu Hertz

Uber a confirmat extinderea parteneriatului sau cu firma de inchiriere, vanzare si car sharing Hertz, care va pune la dispozitia retelei sale de soferi din intreaga Europa pana la 25.000 de masini electrice, pana in 2025. Cele doua companii au colaborat deja pe piata...

Cum vor contribui bateriile vechi la alimentarea vehiculelor electrice de maine?

Reciclarea bateriilor litiu-ion ia avant, datorita unor companii precum Redwood Materials si ar putea contribui la tranzitia catre energia regenerabila. Pentru Redwood Materials, randurile de cutii de carton din parcarea pietruita reprezinta atat trecutul, cat si...

Vanzarile de vehicule electrice accelereaza catre cifre record in Noua Zeelanda

Constientizarea problemelor de mediu si subventiile sustinute de guvernul din Noua Zeelanda au contribuit la crestere, in timp ce achizitiile australiene raman pe loc. Constientizarea tot mai mare a crizei climatice, preturile in crestere la petrol si o schema...

Elvetia ar putea interzice utilizarea vehiculelor electrice in timpul crizei energetice

Oficialii elvetieni se pregatesc pentru o criza energetica in iarna aceasta, punand la cale in acelasi timp modalitati de a preveni intreruperile in furnizarea de energie. Elvetia ar putea interzice utilizarea neesentiala a vehiculelor electrice in aceasta iarna,...

Viitorul industriei auto e foarte probabil unul electric. Iar daca aceasta predictie se va dovedi corecta, China pare hotarata sa fie o parte importanta a peisajului auto al viitorului.

Cresterea pietei vehiculelor electrice a fost nici mai mult nici mai putin decat electrizanta! In 2010, pe drumurile din intreaga lume erau numai 17.000 de masini electrice. Pana in 2019, acest numar a crescut la 7.2 milioane, potrivit organizatiei autonome interguvernamentale IEA.

Dintre toate masinile electrice din lume, 47% au fost intr-o singura tara – China. China gazduieste, de asemenea, si 99% din autobuzele electrice din intreaga lume. China este si un producator major de vehicule electrice, insa urmaritorii industriei atrag atentia ca pionierii de pe piata chineza nu au fost nume autohtone.

 

Evolutia pietei vehiculelor electrice

Piata vehiculelor electrice a evoluat de-a lungul anilor. Primii care au patruns pe piata au fost producatorii locali de masini traditionale al caror focus nu a fost sectorul premium.

Urmaritorii industriei spun ca intrarea Tesla in 2013 in China a declansat o schimbare. “In ultimii ani, am avut parte de un numar mare de startup-uri chinezesti pe piata de vehicule electrice, care isi compara produsele cu Tesla, astfel ca au inceput de la varful de gama”, spune Jing Yang, director de cercetare corporate la Fitch Ratings, Shanghai.

Producatorii de vehicule electrice din China accelereaza acum planurile de dezvoltare internationala. Toti cei trei leaderi ai sectorului intern de vehicule electrice au fost listati cu succes in Statele Unite.
Leaderul de piata Nio a fost listat la Bursa de Schimb din New York in 2018. Actiunile sale au crescut de atunci mai mult de 300%.

In luna iulie a acestui an startup-ul chinez din domeniul vehiculelor electrice Li Auto a debutat la Nasdaq, crescand la 1.1 miliarde de dolari.
Urmatorul nume a fost blockbusterul Xpeng, listat in august la Bursa de Schimb din New York.
Potrivit directorului de management al Urban Science, Lim Chee-Kiang, astfel de companii gasesc piata americana atractiva pentru ca este extrem de lichida si are o transparenta mare a preturilor.

 

Concurenta in crestere

Aceste startup-uri chinezesti de pe piata de vehicule electrice au cautat, de asemenea, sa intre in concurenta cu preturi atragatoare de vanzare. Un SUV compact de la NIO are astfel un pret cu 25% mai mic decat al rivalului sau, Model Y de la Tesla.

Jing Yang spune ca producatorii de vehicule electrice pot oferi preturi mici pentru ca prioritizeaza volumul in favoarea profitabilitatii.
In plus, companiile chineze de pe segmentul de vehicule electrice se concentreaza pe construirea unui nume de brand – o sarcina deloc usoara pe o piata cu peste 400 de branduri.

In cele din urma, insa, dezvoltarea acestor companii trebuie sa se traduca in profituri. Tesla a avut nevoie de un deceniu pentru a avea un profit anual.

Lim de la Urban Sience subliniaza ca este foarte greu sa faci o marja buna din vanzarea unei masini noi, iar asta inseamna ca producatorii trebuie sa gaseasca alte moduri de a monetiza produsul. Poate fi prin servicii cu taxa, prin furnizarea de servicii cu plus valoare sau prin monetizarea datelor.

Acest drum provocator catre profitabilitate inseamna ca va fi nevoie de mai multe runde de finantare.
Producatorii de vehicule electrice din China se confrunta, de asemenea, si cu concurenta din ce in ce mai mare. Tesla a devenit primul producator strain de masini care detine in proportie de 100% o fabrica in China.

Iar in afara Chinei, multi producatori traditionali de masini intra pe piata de vehicule electrice. Volkswagen, cel mai mare productor auto din lume, investeste 86 de miliarde de dolari in tehnologii digitale si pentru masini electrice.
Va fi foarte dificil sa faci profit, motiv pentru care va fi nevoie de minim una, doua, sau trei runde de finantare”.

Sursa: https://www.channelnewsasia.com/news/business/china-electric-vehicle-start-ups-race-for-leading-position-13822952