Istoria pierduta a masinii electrice – si ce ne spune despre viitorul transporturilor

Pentru fiecare epoca marcata de poluare, accidente si aglomeratie, solutia pentru generatia urmatoare in ceea ce priveste transporturile a parut evidenta – si totusi, aceleasi probleme au continuat sa revina. Vehiculul tras de cai- primul mijloc de transport urban In...

Bateriile reciclate si cautarea unei economii circulare

Explozia cererii de vehicule electrice a dat nastere unei cereri de surse alternative de metale esentiale, precum cobaltul si nichelul. Putini oameni au beneficiat de sansa lui JB Straubel de a avea un loc in primul rand pentru a asista la ascensiunea vehiculelor...

De ce condusul unui vehicul electric nu e chiar laudabil din perspectiva morala

In contextul ecologic actual, poate ca o placuta de inmatriculare cu numarul “4THEFUTR” pe un vehicul electric poate parea cool si mai ales un manifest pentru decizia de a nu polua planeta si de a oferi o viata mai buna pe Pamant generatiilor viitoare. Aplaudarea...

Unde se afla SUA pe drumul catre vehiculele electrice?

Au ajuns oare Stale Unite ajuns acolo unde isi doreau sa fie pe drumul catre adoptarea vehiculelor electrice? Nu, insa in mod cert sunt in curs de a schimba aceasta situatie. Dupa decenii intregi de indoieli, producatorii de autoturisme din lume s-au hotarat cu...

In era vehiculelor electrice, bateriile sunt noul petrol

Exact in momentul in care Statele Unite intensifica dezvoltarea vehiculelor electrice, producatorii se confrunta cu cea mai slaba veriga din lantul de distributie – o criza de materiale pentru baterii. De ce conteaza? Acest obstacol pune Statele Unite intr-un...

Aproape 4 din 10 vehicule comerciale, alimentate cu benzina si motorina, pot trece la electricitate, potrivit unei noi cercetari a Geotab.
Studiul a descoperit ca dat fiind costul total al investitiei (TCO) care tine cont atat de costurile pentru mentenanta vehiculului cat si de pretul scazut al electricitatii in comparatie cu pretul combustibilului traditional, 39% din vehiculele aflate in proprietatea firmelor ar putea economisi bani pentru companii pentru o durata medie de functionare de 8 ani, daca trec la electricitate.

Acelasi studiu a mai constatat ca 35% dintre vehicule sunt capabile de autonomie, ceea ce inseamna ca un vehicul electric inlocuitor ar putea parcurge aceeasi distanta ca un vehicul alimentat cu benzina sau cu motorina, fara sa fie nevoie de alimentare zilnica.
Cercetarea a evidentiat, de asemenea, rolul jucat de subventii si stimulente in adoptarea vehiculelor electrice.

Potrivit cercetarii Geotab, evaluarea costului total de proprietate (TCO) al unui autoturism a aratat ca vehiculele electrice au fost mai eficiente ca si costuri in 70% dintre cazuri, aplicand grantul guvernamental britanic, in valoare de 2500 de lire sterline.
Eliminand grantul guvernamental, eficienta costurilor autoturismelor electrice scade sub 53%. In mod similar, cu grantul in valoare de 2500 de lire aplicat, Geotab este de parere ca economic vorbind e logic si normal ca 100% dintre SUV-uri sa faca trecerea la electricitate.

Upgrade nou pentru instrumentul EVSA

Pentru a ajuta companiile sa faca tranzitia flotelor la electricitate, Geotab a lansat o versiune actualizata a instrumentului sau de evaluare a conformitatii vehiculelor electrice (EVSA).
Potrivit Geotab, instrumentul EVSA ofera recomandari cu privire la adoptarea vehiculelor electrice adaptand datele telematice existente despre flote la datele privind performanta vehiculelor electrice in lumea reala.

Instrumentul analizeaza datele telematice despre flota pe o perioada anume si genereaza recomandari privind electrificarea pe baza paternurilor de condus ale fiecarui vehicul.
“Ne apropiem rapid de deadline-ul pentru interzicerea vanzarilor de masini alimentate cu benzina si motorina, iar eforturile de decarbonizare a industriei transporturilor sunt tot mai accelerate” a spus David Savage, vice-presedinte Geotab pentru UK si Irlanda.
“Instrumentul EVSA al Geotab utilizeaza date importante pentru a oferi un proces curat si usor pentru electrificarea flotei, tinand cont de consideratii esentiale precum raza de autonomie si costurile de incarcare de-a lungul ciclului de viata al vehiculului” a mai adaugat el.
“Instrumentul nostru ofera informatii nu numai cu privire la fezabilitatea vehiculelor electrice, ci arata si modul in care organizatiile vor economisi bani prin trecerea la electricitate. Incepand cu flotele comerciale, procesul de electrificare trebuie sa fie o componenta esentiala a strategiei noastre colective de abordare a schimbarii climatice” a subliniat Savage.

Sursa: https://www.fleetnews.co.uk/news/latest-fleet-news/electric-fleet-news/2021/09/01/almost-four-in-10-fleet-vehicles-could-switch-to-electric