Vehiculul solar Aptera care nu are nevoie de incarcare e gata de productie

Producatorii de mașini electrice nu adauga panouri solare pe plafoanele masinilor, pentru ca nu ar genera suficienta energie, iar soferii nu ar fi scutiti de incarcarea masinilor. Cu alte cuvinte, panourile solare ar fi inutile… Pilotii de masini solare de curse nu au...

7 actiuni EV in care sa investesti in 2021

Timp de cateva decenii, vehiculele electrice au fost vazute ca masinile viitorului, dar niciodata ca masina prezentului. La intalnirile anterioare ale Simpozionului pentru Vehicule Electrice, un forum international dedicat prezentarii evolutiilor din domeniul...

Toyota produce in sfarsit un vehicul electric si anunta planuri mari

Dupa o indelunga asteptare, Toyota a anuntat la inceputul lunii decembrie lansarea primului sau model complet electric, un crossover, care urmeaza sa ajunga in curand pe piata din Europa si a lansat o promisiune in ceea ce priveste un viitor model si pentru Statele...

Aptera anunta vehiculul electric cu o autonomie de 1600 km si lanseaza pre-comenzile

Asteptarea celor care isi doreau cu orice pret sa vada Aptera readus la viata a ajuns in cele din urma la final! Startup-ul lansat in 2005 si inchis apoi in 2011 revine cu un produs incredibil: un vehicul electric cu o autonomie uluitoare, de pana la 1600 de km si...

8 motive sa cumperi un vehicul electric in 2020

Cifrele arata ca vehiculele electrice sunt si vor ramane aici! Mai mult, numarul de vehicule electrice de pe sosele creste in fiecare an. Potrivit Institutului Electric Edison, vanzarile globale de vehicule electrice s-au ridicat in total la aproximativ 1.1 milioane...

Cererea tot mai mare de vehicule eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil si cu emisii reduse, precum si initiativele guvernamentale menite sa sprijine adoptarea vehiculelor electrice, au avut ca rezultat o crestere a pietei globale de transmisii pentru vehicule electrice.

Allied Market Research a publicat recent un raport intitulat “Piata de transmisii pentru vehicule electrice, in functie de tipul de transmisie (single speed sau multi speed), de tipul de baterie (vehicule electrice cu baterie, vehicule electrice hibride, vehicule electrice hibride plug-in si altele) si in functie de sistemul de transmisie (transmisie AMT, transmisie CVT, transmisie DCT/DHT si transmisie AT)”: Analiza Oportunitatii Globale si prognoza pentru industrie in perioada 2019-2026”.

Potrivit raportului, industria globala a transmisiilor pentru vehicule electrice a generat un profit de 2.52 miliarde de dolari in 2018, o suma care se estimeaza ca va ajunge la 15.38 miliarde de dolari pana in 2026, inregistrand o rata de crestere anuala compusa (CAGR) de 25.8% din 2019 pana in 2026.

Asa cum am spus mai sus, o crestere a cererii de vehicule eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil si cu un nivel redus de emisii, ca si cresterea in ceea ce priveste productia de vehicule electrice, alaturi de initiativele guvernamentale menite sa spriine adoptarea vehiculelor electrice au fost factorii care au determinat evolutia pietei de transmisii pentru vehicule electrice. Cu toate acestea, costul ridicat al vehiculelor electrice a limitat dezvoltarea acestei piete. Pe de alta parte, evolutiile tehnologice in domeniul vehiculelor electrice si introducerea statiilor de incarcare Vehicle-To-Grid (V2g) se asteapta sa ofere oportunitati noi pentru aceasta piata.

Segmentul cu o treapta de viteza a dominat in ceea ce priveste profiturile

In functie de tipul de transmisie, segmentul vehiculelor electrice cu o treapta de viteza a reprezentat un segment major al pietei globale de transmisii pentru vehicule electrice in 2018, reprezentand aproximativ 98% din cota totala. Aceasta se datoreaza unor avantaje precum necesitatea unui spatiu mai restrans, constructia ieftina, economica si usoara, si cuplul instant. Pe de alta parte, se asteapta ca segmentul de transmisii multi-speed – cu mai multe trepte de viteze – sa intregistreze cea mai mare cota CAGR, de 45.3%, din 2019 pana in 2026. Motivele acestei prognoze sunt factori precum raza mai mare de eficienta, zgomotul redus si o mai buna acceleratie la pornire.

Segmentul de vehicule electrice hibride va continua sa domine pana in 2026

Din punct de vedere al tipului de vehicul, segmentul de vehicule electrice hibride a detinut cea mai mare cota de piata pe domeniul transmisiei de vehicule electrice, ca si profit,  in 2018, reprezentand mai mult de doua cincimi din cota totala. Acest segment este asteptat sa isi continue cota dominanta si in perioada analizata. Acest pronostic se datoreaza unor factori precum eficienta remarcabila, disponibilitatea benzinei pentru drumuri mai lungi, si altele.

Pe de alta parte, segmentul de vehicule electrice hibride plug-in va inregistra rata cea mai rapida de crestere, cu un CAGR de 30.9%, din 2019 pana in 2026. Aceasta se datoreaza costului mai scazut de achizitionare si de functionare, in comparatie cu alte vehicule electrice, precum si razei de autonomie mai mare decat in cazul altor vehicule electrice, datorate motorului pe benzina si capacitatii sale de a mari aceasta autonomie.

Segmentul transmisiei AT va avea cea mai mare cota in timpul perioadei previzionate

Pe baza sistemului de transmisie, segmentul de transmisie AT a detinut cea mai mare cota de pe piata de transmisie pentru vehicule electrice in 2018, reprezentand mai mult de jumatate din cota totala. Motivul este acela ca transmisiile AT sunt mai puternice decat transmisia manuala, iar aceste viteze se schimba mai rapid decat in cazul majoritatii transmisiilor manuale. Pe de alta parte, segmentul de transmisii AMT va inregistra cea mai rapida rata de crestere, cu un CAGR de 29.7% din 2019 pana in 2026, datorita consumului eficient de combustibil si confortului la condus oferit de transmisiile AMT.

Zona Asia Pacific – cea mai mare cota. Urmeaza America de Nord

Zona Asia Pacific a contribuit cu aproape doua cincimi la cota totala a pietei de transmisii pentru vehicule electrice in 2018, datorita cresterii remarcabile a productiei de vehicule electrice si initiativelor de guvern vizand adoptarea vehiculelor electrice. Pe de alta parte, regiunea Nord-Americana a contribuit cu aproape un sfert din profiturile totale din 2018. LAMEA – America Latina, Orientul Mijlociu si Africa – se estimeaza sa creasca la cel mai mare CAGR de 30.7% din 2019 pana in 2026, datorita cresterii cererii de vehicule cu consum eficient de combustibil si celor cu emisii reduse.

Jucatorii de top pe piata de transmisii pentru vehicule electrice

  •  Schaeffler Technologies AG & Co. KG
  •  Dana Limited
  •  Aisin Seiki Co. Ltd
  •  Allison Transmission Inc.
  •  AVL List GmbH
  •  BorgWarner Inc
  •  Continental AG
  •  Eaton
  •  JATCO Ltd
  •  ZF Friedrichshafen AG

Sursa: https://prnewsleader.com/uncategorized/1968735/covid-19-impact-analysis-on-the-electric-vehicle-ev-transmission-market/