Hong Leong Finance lanseaza imprumuturile pentru EV cu cea mai mica rata a dobanzii de 1.5%

Hong Leong Finance este cel mai recent creditor care a urcat in trenul vehiculelor electrice, oferind un credit competitiv, gandit pentru firmele de inchirieri auto. Venind ca urmare a unei miscari similare recente a DBS Bank, Hong Leong Finance a anuntat la finele...

Viitorul industriei auto si masinile viitorului

Toata lumea stie deja ca masinile autonome vor da peste cap tot ce stiam despre experienta auto, insa la ce alte inventii vom mai fi martori in viitorul apropiat in domeniul auto? Bateria de 1.6 milioane de km a Tesla Bineinteles, nu e vorba despre 1.6 milioane de km...

Cumpararea unui EV poate insemna upgrade-uri scumpe pentru casa

Bruce Westlake si sotia sa au decis in urma cu cativa ani sa faca trecerea la masini electrice. Westlake spune ca a realizat ca masinile electrice sunt mai benefice pentru mediu decat cele traditionale, alimentate cu combustibil solid. El si sotia sa au acum doua...

Primul vehicul electric Volkswagen – la prima vedere

Noul Volkswagen ID.4 stabileste un standard mult mai inalt pentru vehiculele electrice In cursa pentru electrificare, aproape fiecare producator auto are planuri legate de lansarea in scurt timp a unor vehicule complet electrice (EV). Datorita acestei concurente,...

Autoturismele care se conduc singure ar putea schimba industria auto

Industria auto va beneficia in mod semnificativ de dezvoltarea tehnologiei inteligente artificiale (AI), mai ales odata cu aparitia masinilor autonome. Vehiculele vor inceta in curand sa se bazeze pe volan si pedale actionate de om pentru a se deplasa, fiind...

Tesla anuleaza cea mai ieftina versiune a Model Y, dupa ce Elon Musk a declarat ca autonomia acesteia ar fi prea scazuta. Cu toate acestea, constructorul auto are in continuare in plan lansarea pe piata a unei versiuni cu pret mai redus, in decurs de “cateva luni”.

Tesla este un brand recunoscut pentru schimbarile pe care le-a tot facut de-a lungul anilor in configurarea vehiculelor din gama sa de masini. Producatorul auto a mers de la identificarea configuratiilor prin simpla utilizare a capacitatii bateriei, pana la folosirea unor termeni precum Standard Range, Standard Range Plus, Long Range, sau alti termeni sugestivi.

Odata cu lansarea Model Y in martie 2019, compania a listat patru versiuni diferite ale SUV-ului electric: Standard Range, Long Range, Dual Motor AWD (cu o baterie Long Range) si Performance (si ea cu o baterie Long Range). Aceste configuratii aveau la baza configuratiile de la acel moment ale Tesla Model 3, care intre timp au fost updatate de cei de la Tesla.
Datorita vechii sale promisiuni de a lansa Model 3 la un pret de 35.000 de dolari, Tesla a venit pe piata si cu o versiune Standard Range a modelului, care insa nu este listata nicaieri, fiind disponibila, practic, numai “off the menu”, la cerere.
In schimb, Tesla a creat o noua versiune Standard RangePlus a lui Model 3, care are o autonomie usor mai mare si incepe de la un pret de 38.000 de dolari.
Inainte de lansarea Model Y, reprezentantii Tesla au aratat ca diferitele variate ale SUV-ului electric vor fi cu 5000 de dolari mai scumpe decat aceleasi versiuni ale lui Model 3.

De la demararea, in martie 2020, a primelor comenzi si livrari pentru Model Y, Tesla a oferit spre vanzare doar variantele de varf ale SUV-ului electric: Long Range Dual Motor si Performance. In toata aceasta perioda, insa, a fost asteptata si o versiune Standard Range, asa cum fusese anuntata, sau cel putin un Standard Range Plus, care sa urmeze exemplul celei de-a treia configuratii a Model 3. Cu toate acestea, CEO-ul Tesla, Elon Musk, a anuntat in urma cu cateva zile pe Twitter ca Tesla nu va lansa pe piata aceste versiuni!
“Autonomia ar fi inacceptabil de scazuta” a spus Musk pe Twitter, raspunzand intrebarilor fanilor brandului. “Am redus pretul la Model Y Long Range Dual Motor si vom oferi, de asemenea, un Long Range Single Motor in cateva luni, ceea ce va imbunatati gradul de accesibilitate, mentinand in schimb produsul la un nivel excelent”. Versiunea Long Range RWD anuntata de Musk pe Twitter ar deveni astfel noul “cel mai ieftin Model Y”.

Cand a lansat pentru prima oara Model 3 in 2017, Tesla a vandut vehiculul si in versiunea Long Range RWD, dar a intrerupt productia acestei configuratii. Recent, ea a fost lansata din nou in China, dupa ce Tesla a reinceput productia la Gigafactory Shanghai, insa acesta este singurul loc din lume in care versiunea este disponibila.
Acum se pare ca Tesla are in plan sa ofere aceeasi versiune a vehiculului pentru Model Y “in cateva luni” si a indicat ca pretul ar fi undeva la 45.000 de dolari. Musk a mai spus ca autonomia acestuia va fi “semnificativ mai mare de 495 de km”.

Iata, asadar, ca nu vom avea parte de un Standard Range sau de un Standard Range Plus al Model Y, dar vom primi un Long Range RWD, care vine ca o surpriza! Cu alte cuvinte, Model Y nu va fi atat de ieftin pe cat se asteaptau initial fanii Tesla, dar va avea o noua versiune cu autonomie mare, care va fi ceva mai ieftina decat cea disponibila in acest moment.

Probleme in social media

Cat de bine vor primii fanii vestile noi, nu stim inca. Ceea ce stim, insa, este ca Tesla nu o duce prea bine, momentan, la capitolul imagine!

Nu mai este un secret pentru nimeni ca Tesla prefera publicitatea pe retelele de socializare, prin influenceri, YouTube-eri si fani, ca si prin intermediul proprietarilor de masini ale brandului. Acestia obisnuiau sa lanseze filmulete de promovare pentru brand, fie pe conturile lor de social media, fie pe conturile de YouTube, Tesla bazandu-se de ani buni pe aceasta forma de promovare. Fanii sunt cei care – cel putin pana acum – au adus in fata publicului informatiile despre Tesla prin social media, iar istoricul sau de informatie pozitiva a functionat intotdeauna perfect in sensul combaterii informatiilor negative din media mainstream.

In ultima vreme, insa, multi dintre proprietarii de masini Tesla si dintre fani au inceput sa aiba tendinta de a expune probleme cu masinile. Ei se plang in mod deosebit de calitatea per ansamblu a Model Y. Asta nu inseamna ca nu isi mai iubesc masinile sau ca nu mai vorbesc apreciativ la adresa brandului. In plus, suntem cu totii constienti ca beneficiaza extrem de mult de pe urma traficului pe YouTube pe care se pare ca il genereaza stirile negative despre Tesla…
Faptul ca influencerii Tesla bine cunoscuti in mediul online pun la indoiala in mod public calitatea masinilor brandului, preturile mari de pornire si decid sa isi anuleze extra-optiunile sau chiar comenzile pentru Tesla Model Y nu ajuta deloc Tesla in aceasta perioada!
Iar asta ne duce cu gandul la cateva intrebari justificate: Oare cat de bine vinde Model Y? Oare va creste numarul potentialilor cumparatori care decid sa astepte pana cand Tesla isi va rezolva problemele semnalate?

Asteapta oamenii oare versiuni mai ieftine? Si desigur, inevitabila intrebare: Cati cumparatori sunt dispusi sa dea 60.000 – 70.000 de dolari pe o masina electrica in aceste vremuri nesigure?
De asemenea, nu putem trece cu vederea faptul ca multi dintre fanii Tesla abia si-au achizitionat un Model 3. E prea devreme pentru ei sa ia o decizie vizand o noua schimbare? Iata, asadar, ca timingul Tesla este pus sub semnul intrebarii, mai ales intr-o perioada de pandemie, care nu ajuta absolut deloc!

Surse:

https://electrek.co/2020/07/12/tesla-cancels-cheapest-model-y-elon-musk-range/

https://insideevs.com/features/430753/video-tesla-fan-model-y-order-canceled/