5 mituri despre vehiculele electrice si de ce nu sunt reale

Vehiculele electrice cu baterie au reprezentat o raza de speranta pentru vanzarile auto in perioada pandemiei, ele ajungand la un procent de 4.7% din piata din UK. In Europa, cifrele JATO arata ca inmatricularile de vehicule electrice cu baterie, vehicule electrice...

Revolutia vehiculelor electrice: Cornwall incearca sa readuca la viata minele de litiu

Pe un deal acoperit de maracini si ferigi, ce vegheaza deasupra St. Austell, Cornwall, Jeremy Wrathall isi indreapta pasii catre un put de mica adancime, care inca mai poarta urmele activitatii umane de acum o jumatate de secol. Ia de pe jos o piatra lata de vreo 20...

eBussy – 10 vehicule electrice diferite intr-unul singur

Conceptul Volkswagen ID Buzz a reprezentat, fara doar si poate, un semn ca Microbusul clasic va deveni mai mare. Iar pentru cei care credeau ca aceasta este o directie gresita, iata ca se poate: o demonstreaza modelul eBussy, un van electric modular, originar si el...

Kandi lanseaza cele mai ieftine vehicule electrice din SUA

Producatorul auto chinez Kandi va lansa doua vehicule electrice in Statele Unite, ambele avand potentialul de a deveni cele mai ieftine masini electrice din America, la un pret pornind de la 12.000 de dolari, dupa creditele fiscale federale. Anuntul celor de la Kandi...

AEVA schimba formatul expozitiei de vehicule electrice pentru 2020

Intr-o perioada in care multe evenimente publice din anul 2020 (si poate chiar mai tarzii) sunt anulate, cel putin un eveniment din lumea vehiculelor electrice australiene a fost revizuit intr-un format nou si mai sensibil la aceasta perioada de pandemie. Evenimentul...

Tesla anuleaza cea mai ieftina versiune a Model Y, dupa ce Elon Musk a declarat ca autonomia acesteia ar fi prea scazuta. Cu toate acestea, constructorul auto are in continuare in plan lansarea pe piata a unei versiuni cu pret mai redus, in decurs de “cateva luni”.

Tesla este un brand recunoscut pentru schimbarile pe care le-a tot facut de-a lungul anilor in configurarea vehiculelor din gama sa de masini. Producatorul auto a mers de la identificarea configuratiilor prin simpla utilizare a capacitatii bateriei, pana la folosirea unor termeni precum Standard Range, Standard Range Plus, Long Range, sau alti termeni sugestivi.

Odata cu lansarea Model Y in martie 2019, compania a listat patru versiuni diferite ale SUV-ului electric: Standard Range, Long Range, Dual Motor AWD (cu o baterie Long Range) si Performance (si ea cu o baterie Long Range). Aceste configuratii aveau la baza configuratiile de la acel moment ale Tesla Model 3, care intre timp au fost updatate de cei de la Tesla.
Datorita vechii sale promisiuni de a lansa Model 3 la un pret de 35.000 de dolari, Tesla a venit pe piata si cu o versiune Standard Range a modelului, care insa nu este listata nicaieri, fiind disponibila, practic, numai “off the menu”, la cerere.
In schimb, Tesla a creat o noua versiune Standard RangePlus a lui Model 3, care are o autonomie usor mai mare si incepe de la un pret de 38.000 de dolari.
Inainte de lansarea Model Y, reprezentantii Tesla au aratat ca diferitele variate ale SUV-ului electric vor fi cu 5000 de dolari mai scumpe decat aceleasi versiuni ale lui Model 3.

De la demararea, in martie 2020, a primelor comenzi si livrari pentru Model Y, Tesla a oferit spre vanzare doar variantele de varf ale SUV-ului electric: Long Range Dual Motor si Performance. In toata aceasta perioda, insa, a fost asteptata si o versiune Standard Range, asa cum fusese anuntata, sau cel putin un Standard Range Plus, care sa urmeze exemplul celei de-a treia configuratii a Model 3. Cu toate acestea, CEO-ul Tesla, Elon Musk, a anuntat in urma cu cateva zile pe Twitter ca Tesla nu va lansa pe piata aceste versiuni!
“Autonomia ar fi inacceptabil de scazuta” a spus Musk pe Twitter, raspunzand intrebarilor fanilor brandului. “Am redus pretul la Model Y Long Range Dual Motor si vom oferi, de asemenea, un Long Range Single Motor in cateva luni, ceea ce va imbunatati gradul de accesibilitate, mentinand in schimb produsul la un nivel excelent”. Versiunea Long Range RWD anuntata de Musk pe Twitter ar deveni astfel noul “cel mai ieftin Model Y”.

Cand a lansat pentru prima oara Model 3 in 2017, Tesla a vandut vehiculul si in versiunea Long Range RWD, dar a intrerupt productia acestei configuratii. Recent, ea a fost lansata din nou in China, dupa ce Tesla a reinceput productia la Gigafactory Shanghai, insa acesta este singurul loc din lume in care versiunea este disponibila.
Acum se pare ca Tesla are in plan sa ofere aceeasi versiune a vehiculului pentru Model Y “in cateva luni” si a indicat ca pretul ar fi undeva la 45.000 de dolari. Musk a mai spus ca autonomia acestuia va fi “semnificativ mai mare de 495 de km”.

Iata, asadar, ca nu vom avea parte de un Standard Range sau de un Standard Range Plus al Model Y, dar vom primi un Long Range RWD, care vine ca o surpriza! Cu alte cuvinte, Model Y nu va fi atat de ieftin pe cat se asteaptau initial fanii Tesla, dar va avea o noua versiune cu autonomie mare, care va fi ceva mai ieftina decat cea disponibila in acest moment.

Probleme in social media

Cat de bine vor primii fanii vestile noi, nu stim inca. Ceea ce stim, insa, este ca Tesla nu o duce prea bine, momentan, la capitolul imagine!

Nu mai este un secret pentru nimeni ca Tesla prefera publicitatea pe retelele de socializare, prin influenceri, YouTube-eri si fani, ca si prin intermediul proprietarilor de masini ale brandului. Acestia obisnuiau sa lanseze filmulete de promovare pentru brand, fie pe conturile lor de social media, fie pe conturile de YouTube, Tesla bazandu-se de ani buni pe aceasta forma de promovare. Fanii sunt cei care – cel putin pana acum – au adus in fata publicului informatiile despre Tesla prin social media, iar istoricul sau de informatie pozitiva a functionat intotdeauna perfect in sensul combaterii informatiilor negative din media mainstream.

In ultima vreme, insa, multi dintre proprietarii de masini Tesla si dintre fani au inceput sa aiba tendinta de a expune probleme cu masinile. Ei se plang in mod deosebit de calitatea per ansamblu a Model Y. Asta nu inseamna ca nu isi mai iubesc masinile sau ca nu mai vorbesc apreciativ la adresa brandului. In plus, suntem cu totii constienti ca beneficiaza extrem de mult de pe urma traficului pe YouTube pe care se pare ca il genereaza stirile negative despre Tesla…
Faptul ca influencerii Tesla bine cunoscuti in mediul online pun la indoiala in mod public calitatea masinilor brandului, preturile mari de pornire si decid sa isi anuleze extra-optiunile sau chiar comenzile pentru Tesla Model Y nu ajuta deloc Tesla in aceasta perioada!
Iar asta ne duce cu gandul la cateva intrebari justificate: Oare cat de bine vinde Model Y? Oare va creste numarul potentialilor cumparatori care decid sa astepte pana cand Tesla isi va rezolva problemele semnalate?

Asteapta oamenii oare versiuni mai ieftine? Si desigur, inevitabila intrebare: Cati cumparatori sunt dispusi sa dea 60.000 – 70.000 de dolari pe o masina electrica in aceste vremuri nesigure?
De asemenea, nu putem trece cu vederea faptul ca multi dintre fanii Tesla abia si-au achizitionat un Model 3. E prea devreme pentru ei sa ia o decizie vizand o noua schimbare? Iata, asadar, ca timingul Tesla este pus sub semnul intrebarii, mai ales intr-o perioada de pandemie, care nu ajuta absolut deloc!

Surse:

https://electrek.co/2020/07/12/tesla-cancels-cheapest-model-y-elon-musk-range/

https://insideevs.com/features/430753/video-tesla-fan-model-y-order-canceled/