BMW i3 – Performerul de top din 2018

O varianta mai rapida si care se conduce mai inteligent: aceasta este cea mai mare schimbare cu care a venit BMW i3 in 2018. BMW i3 este probabil una dintre cele mai inovatoare masini aflate astazi pe sosele. Iar asta in conditiile in care este in prezent la al...

Sacrifică Tesla calitatea în schimbul vitezei în producție?

Sub protecția anonimatului, 9 foști și actuali angajați Tesla susțin că modelele produse de Tesla au mari probleme de calitate atunci când părăsesc linia de asamblare. Conform Reuters, 90% dintre unitățile Model S și Model X au nevoie de remedierea unor defecțiuni la...

Uber – prăpastia legislativă ce separă UE de SUA s-ar putea reduce

După ce mari metropole precum Londra și Paris au tratat cu scepticism serviciul de ride hailing Uber, mergând până la interzicerea aplicației omonime sau retragerea licenței de transport, Uniunea Europeană dă încă o lovitură grea companiei americane. Uber - companie...

ZF – intre adaptarea la schimbari și presiunile politice

Poate numele ZF Friedrichshafen nu spune multe celor care nu sunt pasionați de automobile. Însă, această companie este unul dintre liderii mondiali în domeniul componentelor auto și principalul rival al giganților Bosch sau Denso. Germanii au început prin a construi...

Ce aduce anul 2018 pe scena automobilelor electrice?

Anul 2017 a fost marcat de numeroase premiere și de lansări supriză în lumea automobilelor electrice. De la noua versiune a radicalului Tesla Roadster și până la variantele cu autonomie îmbunătățită ale popularelor BMW i3 sau Renault Zoe, 2017 a fost...

CEO-ul Fiat Chrysler Automobiles (FCA), Sergio Marchionne, este de mulți ani un aprig susținător al strategiei de consolidare în industria automobilelor. În cadrul unei prezentări realizate în 2015 numită “Confesiunile unui dependent de capital” – trad. En. “Confessions of a capital junkie”, Marchionne susține că noile provocări tehnologice precum automobilele electrice, cerințele de siguranță și control al emisiilor vor exercita o presiune fără precedent pe resursele financiare ale constructorilor de automobile. Cheltuielile de capital necesare pentru cercetare și dezvoltare vor afecta profitabilitatea, și asa relativ volatilă, a producătorilor de automobile. Soluția propusă de Marchionne: consolidarea prin alianțe și fuziuni care să permită constructorilor să suporte mult mai ușor aceste costuri și să dezvolte împreună tehnologii care pot fi utilizate în comun de mai multe mărci.


Sergio Marchionne, CEO Fiat Chrysler Automobiles (FCA)

Din acel moment, CEO-ul FCA nu a ezitat să-și facă publică dorință clară de a fuziona cu un alt producător important. După ce a mers în pețit la General Motors unde a fost refuzat fără ezitare, Marchionne a discutat și cu producătorul chinez de SUV-uri Great Wall. Chinezii ar fi fost interesați însă doar de achiziționarea mărcii Jeep și nu de tot portofoliul constructorului italo-american așa că tranzacția nu s-a concretizat. Marchionne nu s-a lăsat descurajat de acest eșec și a continuat să caute un partener pentru o posibilă fuziune.

Discutii avansate intre FCA si Hyundai?

Conform informațiilor publicate de Reuters și Bloomberg, FCA se află acum în discuții avansate cu producătorul coreean Hyundai pentru încheierea unui partneriat în sfera tehnologică. „Deja achiziționăm componente și sisteme de transmisie de la Hyundai. Să vedem dacă putem să cădem de acord și asupra altor aspecte, mai ales dezvoltarea transmisiilor și a soluțiilor de propulsie cu hidrogen.” a declarat Marchionne în cadrul unei conferințe de presă desfășurată la 2 decembrie 2017. Întrebat dacă la orizont se conturează o posibilă fuziune cu Hyundai, Marchionne a păstrat misterul și a răspuns: „Nu cred.” Apropiații săi știu însă că, la 65 de ani, Marchionne se apropie de finalul mandatului de CEO (care se va termina în apriie 2019) iar strategia sa pentru viitorul FCA intră în ultima etapă. După ce a separat de grupul FCA producătorul de piese Magnetti Marelli și producătorul de robotică Comau, Marchionne și-a îndreptat atenția către Alfa Romeo si Maserati. Există voci care susțin că aceste două mărci, ar valora mult mai mult individual decât valorează azi ca părți componente ale grupului FCA. O asemenea mișcare nu ar fi o premieră în grup dacă luam în considerare precedentul Ferrari, marca de lux fiind dezlipită de FCA și listată individual la bursă. Însă Marchionne susține că nu este încă momentul ca Alfa și Maserati să devină independente. Mai mult, pentru revitalizarea Alfa Romeo, FCA a anunțat un pas îndrăzneț și costisitor: revenirea în Formula 1 pentru reconstruirea pedigree-ului sportiv al mărcii și legitimarea unei imagini premium.

FCA isi doreste acces la tehnologiile verzi dezvoltate de coreeni

Având în vedere faptul că FCA riscă amenzi uriașe din cauza emisiilor poluante ale motoarelor sale diesel (atât în Europa cât și în SUA) nu este exclus ca o alianță tehnologică cu Hyundai să se concentreze pe utilizarea soluțiilor de propulsie hibridă și cu hidrogen dezvoltate de coreeni. Hyundai și-a concentrat eforturile pe dezvoltarea unor tehnologii de propulsie alternative mult mai clar decât FCA. În SUA, coreenii au lansat Hyundai Tucson cu pilă de combustibil, iar în Europa, un alt SUV, ix35 Fuel Cell a înregistrat un nou record de viteza de 170 km/h pe traseul de 2500 km dintre Bergen, Norvegia și Bolzano și este utilizat de firme de taxi din Paris. De asemenea, modele electrice și hibride precum Ioniq sau variante electrice ale modelelor de volum (cum este cazul SUV-ului compact Kona) s-au bucurat deja de un succes neașteptat. De altfel, grupul Hyundai-Kia a anunțat lansarea a nu mai puțin 26 de modele „verzi” până în 2020. În tot acest timp, FCA se află mult în spatele concurenței în privința propulsiilor alternative și nu poate recupera terenul pierdut decât cu investiții masive.

Noul Hyundai Ioniq

Poate fi Hyundai colacul de salvare și banca de organe de unde italo-americanii își pot transplanta tehnologii revoluționare fără costuri mari și în timp record? Cu siguranță. Rămâne însă o întrebare, încă fără răspuns: Ce are Hyundai de câștigat dintr-un potentială alianță sau chiar fuziune cu FCA? Coreenilor le lipsește din portofoliu o marcă premium cu o imagine deja bine consolidată. Marca de lux Genesis pe care Hyundai încearcă să o construiască pas cu pas pentru a concura într-o bună zi de pe poziții egale cu BMW sau Audi nu s-a bucurat deocamdată de succesul scontat. Subiectul partneriatului FCA-Hyundai rămâne deci unul interesant și care merită urmărit.