Primul vehicul electric Volkswagen – la prima vedere

Noul Volkswagen ID.4 stabileste un standard mult mai inalt pentru vehiculele electrice In cursa pentru electrificare, aproape fiecare producator auto are planuri legate de lansarea in scurt timp a unor vehicule complet electrice (EV). Datorita acestei concurente,...

Autoturismele care se conduc singure ar putea schimba industria auto

Industria auto va beneficia in mod semnificativ de dezvoltarea tehnologiei inteligente artificiale (AI), mai ales odata cu aparitia masinilor autonome. Vehiculele vor inceta in curand sa se bazeze pe volan si pedale actionate de om pentru a se deplasa, fiind...

5 amenintari care ar putea stopa boom-ul vehiculelor electrice Tesla si Nio

Desi vehiculele electrice continua sa reprezinte un procent mic din piata auto globala, preturile actiunilor companiilor producatoare de vehicule electrice au luat avant in 2020. Preturile actiunilor Tesla au crescut cu peste 70% de-a lungul anului trecut, in timp ce...

Kia CV se lanseaza la finele lunii martie

Kia isi va dezvalui oficial la finele lunii martie primul vehicul electric dedicat. Kia a lansat zilele trecute cateva imagini teaser proaspete pentru noul sau EV, prezentand silueta masinii si efectul dramatic al farurilor acesteia. Desi initial a fost promovat cu...

Bateria pentru EV ce poate fi incarcata in 5 minute

O baterie pentru vehicule electrice ce poate fi incarcata in cinci minute - durata necesara pentru ca o masina traditionala sa fie incarcata la pompa de benzina sau motorina – a fost produsa pentru prima oara intr-o fabrica din China. Noile baterii litiu-ion au fost...

Grupul Volkswagen și anunțat obiectivul ambițios de a construi între 2 și 3 milioane de mașini electrice pe an și de a lansa nu mai puțin de 30 de modele electrice pentru toate mărcile din portofoliul său (de la luxosul Porsche până la accesibila Skoda).

Pentru un astfel de nivel de producție, VAG are nevoie de un furnizor de acumulatori litiu ion de capacitate mare care să poate face față unui astfel de volum. Germanii au purtat deja negocieri intense cu liderii acestui domeniu, LG Chem și Panasonic și se pare că au decis în final să investească aproximativ 2 miliarde de euro în propria fabrică de acumulatori. Volkswagen are urma astfel exemplul celor de la Tesla care au construit fabrica Gigafactory 1 din Nevada în colaborare cu Panasonic și al celor de la Daimler, care au inaugurat deja fabrica de acumulatori de la Kamenz din Germania (rezultat al unei investiții de peste jumătate de miliard de euro). Urlich Eichorn, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare al VW, a estimat că necesitățile Volkswagen pentru acumulatori vor crește până în 2025 la 200 gigawatt-oră, adică semnificativ. Asta în condițiile în care deja producătorii de acumulatori de abia fac față cererii din piață.

VW si BOSCH pentru un nou tip de acumulatori solid-state

VW are și un parteneriat cu furnizorul său tradițional Bosch, care are în plan dezvoltarea unor facilități de producție pentru acumulatori tip solid-state (baterii cu electrolit solid), care au o capacitate dublă de stocare și o stablitate mult mai mare decât acumulatorii clasici cu electrolit lichid. Printre avantajele importante ale acumulatorilor solid-state față de acumulatorii litiu-ion clasici se numără: rapiditatea mult mai mare de încărcare, dimensiunile mai mici sau absența sistemului de răcire (absolut necesar bateriilor litiu-ion predispuse la supra-încălzire). Este de remarcat faptul că Toyota este deja un promotor al utilizării acumulatorilor cu electrolit solid, japonezii aflându-se într-un stadiu avansat de dezvoltare și testare al acestora.

Indiferent de tipul de acumulatori pe care îi va utiliza, VW afirmă că pentru a face față nevoii de acumulatori, ar fi nevoie de peste 40 de noi fabrici de tipul Tesla Gigafactory în întreaga industrie auto până în 2025. Asta ar permită constructorilor de automobile să-și poată atinge obiectivul și anume: 25% dintre automobilele comercializate să fie mașini electrice.

Tesla Gigafactory Nevada

Interesant este că managementul Vokswagen nu a fost de la început convins de nevoia de a-și construi propriile fabrici de acumulatori. La începutul lui 2016, când a fost întrebat dacă urmează să prezinte consiliului director planuri pentru o fabrică de acumulatori similară celei gândite de Tesla, CEO-ul VAG, Mathias Muller a negat existența unui astfel de plan. Într-un interviu acordat cotidianului Handeslblatt la vremea respectivă, Muller a exclus această variantă susținând că înființarea unei linii proprii de producție a bateriilor ar fi extrem de scumpă. Spre finalul lui 2016, conducerea VW își schimbase deja perspectiva și Muller afirma că ideea construcției unei fabrici proprii de acumulatori are sens. Este posibil ca diminuarea treptată a pagubelor financiare provocate de scandalul Dieselgate să-i fi înduplecat pe cei din consilului executiv al constructorului german. Aceștia par să fi conștientizat faptul că, fără o sursă proprie de acumulatori performanți, VW nu va face niciodată diferența pe piața automobilelor electrice deoarece ar depinde tot timpul de un furnizor mare precum Panasonic. În același timp, nu este exclus ca executivii germani să se fi inspirat din strategia celor de la Tesla, care, prin vocea CEO-ului Elon Musk, au anunțat că vor inaugura și alte locații pentru facilitățile Gigafactory după cea din Nevada. Vocile din industrie spun ca mai toți inginerii Volkswagen au coșmaruri despre Tesla deoarece toată conducerea VAG vrea să urmeze îndeaproape pașii făcuți de americani, concurența cu aceștia în domeniul mașinilor electrice devenind noua obsesie a celor din Wolfsburg.