8 motive sa cumperi un vehicul electric in 2020

Cifrele arata ca vehiculele electrice sunt si vor ramane aici! Mai mult, numarul de vehicule electrice de pe sosele creste in fiecare an. Potrivit Institutului Electric Edison, vanzarile globale de vehicule electrice s-au ridicat in total la aproximativ 1.1 milioane...

Analiza impactului COVID-19 asupra pietei de transmisii pentru vehicule electrice

Cererea tot mai mare de vehicule eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil si cu emisii reduse, precum si initiativele guvernamentale menite sa sprijine adoptarea vehiculelor electrice, au avut ca rezultat o crestere a pietei globale de transmisii...

Primul vehicul electric Hummer s-a lansat pe 20 octombrie

Hummer se alatura celorlalti jucatori din industrie, si isi face intrarea in lumea automobilelor electrice. Producatorul sustine ca vehiculul sau are zero emisii si pana la 1000 de cai putere. General Motors au  dezvaluit camioneta Hummer complet electrica pe 20...

Nissan Leaf – cea mai bine vanduta masina electrica pe Carwow

Nissan Leaf, Renault Zoe si Peugeot E-208 se afla pe primele trei pozitii in topul celor mai bine vandute vehicule electrice ale anului 2020, pana in acest moment. Aceasta este concluzia celor de la divizia de vanzari EV a site-ului britanic de comparatii si vanzari...

Trecerea la vehicule electrice poate salva vieti

In anul 2050, Houston ar putea salva 148 de vieti, ar putea evita 3333 de crize de astm si ar putea reduce costurile de sanatate cu 1,7 miliarde de dolari anual, electrizand intregul sistem de transport din oras, potrivit unui raport publicat recent de American Lung...

Grupul Volkswagen și anunțat obiectivul ambițios de a construi între 2 și 3 milioane de mașini electrice pe an și de a lansa nu mai puțin de 30 de modele electrice pentru toate mărcile din portofoliul său (de la luxosul Porsche până la accesibila Skoda).

Pentru un astfel de nivel de producție, VAG are nevoie de un furnizor de acumulatori litiu ion de capacitate mare care să poate face față unui astfel de volum. Germanii au purtat deja negocieri intense cu liderii acestui domeniu, LG Chem și Panasonic și se pare că au decis în final să investească aproximativ 2 miliarde de euro în propria fabrică de acumulatori. Volkswagen are urma astfel exemplul celor de la Tesla care au construit fabrica Gigafactory 1 din Nevada în colaborare cu Panasonic și al celor de la Daimler, care au inaugurat deja fabrica de acumulatori de la Kamenz din Germania (rezultat al unei investiții de peste jumătate de miliard de euro). Urlich Eichorn, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare al VW, a estimat că necesitățile Volkswagen pentru acumulatori vor crește până în 2025 la 200 gigawatt-oră, adică semnificativ. Asta în condițiile în care deja producătorii de acumulatori de abia fac față cererii din piață.

VW si BOSCH pentru un nou tip de acumulatori solid-state

VW are și un parteneriat cu furnizorul său tradițional Bosch, care are în plan dezvoltarea unor facilități de producție pentru acumulatori tip solid-state (baterii cu electrolit solid), care au o capacitate dublă de stocare și o stablitate mult mai mare decât acumulatorii clasici cu electrolit lichid. Printre avantajele importante ale acumulatorilor solid-state față de acumulatorii litiu-ion clasici se numără: rapiditatea mult mai mare de încărcare, dimensiunile mai mici sau absența sistemului de răcire (absolut necesar bateriilor litiu-ion predispuse la supra-încălzire). Este de remarcat faptul că Toyota este deja un promotor al utilizării acumulatorilor cu electrolit solid, japonezii aflându-se într-un stadiu avansat de dezvoltare și testare al acestora.

Indiferent de tipul de acumulatori pe care îi va utiliza, VW afirmă că pentru a face față nevoii de acumulatori, ar fi nevoie de peste 40 de noi fabrici de tipul Tesla Gigafactory în întreaga industrie auto până în 2025. Asta ar permită constructorilor de automobile să-și poată atinge obiectivul și anume: 25% dintre automobilele comercializate să fie mașini electrice.

Tesla Gigafactory Nevada

Interesant este că managementul Vokswagen nu a fost de la început convins de nevoia de a-și construi propriile fabrici de acumulatori. La începutul lui 2016, când a fost întrebat dacă urmează să prezinte consiliului director planuri pentru o fabrică de acumulatori similară celei gândite de Tesla, CEO-ul VAG, Mathias Muller a negat existența unui astfel de plan. Într-un interviu acordat cotidianului Handeslblatt la vremea respectivă, Muller a exclus această variantă susținând că înființarea unei linii proprii de producție a bateriilor ar fi extrem de scumpă. Spre finalul lui 2016, conducerea VW își schimbase deja perspectiva și Muller afirma că ideea construcției unei fabrici proprii de acumulatori are sens. Este posibil ca diminuarea treptată a pagubelor financiare provocate de scandalul Dieselgate să-i fi înduplecat pe cei din consilului executiv al constructorului german. Aceștia par să fi conștientizat faptul că, fără o sursă proprie de acumulatori performanți, VW nu va face niciodată diferența pe piața automobilelor electrice deoarece ar depinde tot timpul de un furnizor mare precum Panasonic. În același timp, nu este exclus ca executivii germani să se fi inspirat din strategia celor de la Tesla, care, prin vocea CEO-ului Elon Musk, au anunțat că vor inaugura și alte locații pentru facilitățile Gigafactory după cea din Nevada. Vocile din industrie spun ca mai toți inginerii Volkswagen au coșmaruri despre Tesla deoarece toată conducerea VAG vrea să urmeze îndeaproape pașii făcuți de americani, concurența cu aceștia în domeniul mașinilor electrice devenind noua obsesie a celor din Wolfsburg.