Hong Leong Finance lanseaza imprumuturile pentru EV cu cea mai mica rata a dobanzii de 1.5%

Hong Leong Finance este cel mai recent creditor care a urcat in trenul vehiculelor electrice, oferind un credit competitiv, gandit pentru firmele de inchirieri auto. Venind ca urmare a unei miscari similare recente a DBS Bank, Hong Leong Finance a anuntat la finele...

Viitorul industriei auto si masinile viitorului

Toata lumea stie deja ca masinile autonome vor da peste cap tot ce stiam despre experienta auto, insa la ce alte inventii vom mai fi martori in viitorul apropiat in domeniul auto? Bateria de 1.6 milioane de km a Tesla Bineinteles, nu e vorba despre 1.6 milioane de km...

Cumpararea unui EV poate insemna upgrade-uri scumpe pentru casa

Bruce Westlake si sotia sa au decis in urma cu cativa ani sa faca trecerea la masini electrice. Westlake spune ca a realizat ca masinile electrice sunt mai benefice pentru mediu decat cele traditionale, alimentate cu combustibil solid. El si sotia sa au acum doua...

Primul vehicul electric Volkswagen – la prima vedere

Noul Volkswagen ID.4 stabileste un standard mult mai inalt pentru vehiculele electrice In cursa pentru electrificare, aproape fiecare producator auto are planuri legate de lansarea in scurt timp a unor vehicule complet electrice (EV). Datorita acestei concurente,...

Autoturismele care se conduc singure ar putea schimba industria auto

Industria auto va beneficia in mod semnificativ de dezvoltarea tehnologiei inteligente artificiale (AI), mai ales odata cu aparitia masinilor autonome. Vehiculele vor inceta in curand sa se bazeze pe volan si pedale actionate de om pentru a se deplasa, fiind...

După ce mari metropole precum Londra și Paris au tratat cu scepticism serviciul de ride hailing Uber, mergând până la interzicerea aplicației omonime sau retragerea licenței de transport, Uniunea Europeană dă încă o lovitură grea companiei americane.

Uber – companie de transport in viziunea Curtii de Justitie a UE

Astfel, UE a decis să trateze Uber ca pe un serviciu convențional de taximetrie. Curtea de Justiție a UE a decis că Uber nu este doar o platformă tehnologică care face legătura între pasageri și șoferi, ci este o companie de transport care trebuie să se supună acelorași reguli ca oricare alt serviciu de taximetrie. Percepția instituțiilor europene asupra Uber continuă o tradiție de sancțiuni precum cele aplicate celor de la Apple prin obligativitatea plății retroactive a impozitelor în Irlanda sau intenția mai multor țări (în frunte cu Franța) de a trata serviciul de închiriere de proprietăți online Airbnb ca pe unul hotelier.

Viziunea europeană este axată pe controlul legislativ, reglementarea și impozitarea acestor noi platforme tehnologice inovative. Departe de a le încuraja sau cultiva, europenii au încercat să extragă cât mai multe taxe de pe urma lor și, în unele cazuri să construiască un protectorat în favoarea serviciilor de taximetrie locale. La acest capitol, nici viziunea arhaică a Primăriei București nu pare să se abată de la aceste coordonate când vine vorba de Uber sau Taxify, PMB solicitând acestora să-și primească solicitările de la clienți prin intermediul unui dispecerat centralizat sau unei aplicații independente.

SUA si activitatile de ride-sharing

La polul opus, autoritățile din SUA au adoptat o cu totul altă filozofie în privința platformelor tehnologice de transport precum Uber sau Lyft, bazată pe susținerea inițiativelor capitaliste inovative. Americanii au implementat un cadru legislativ mai flexibil pentru activitatea de ride-sharing care nu se bazează pe canoanele legale ale activității tradiționale de taximetrie. Având în vedere că fiecare oraș american are dreptul de a-și reglementa independent activitatea locală de taximetrie, nu toate metropolele americane au o relație pozitivă cu Uber.

În orașe ca San Francisco sau New York, decizia UE ar putea reprezenta un precedent și ar putea determina un control mai strict asupra serviciilor Uber. Deja orașul Seattle a emis o ordonanță prin care le permite șoferilor Uber să se constituie într-un sindicat, asemeni omologilor lor din cadrul serviciilor de taxi. Într-o declarație acordată Automotive News Europe, Jon Orcutt, director de comunicare și promovare a cauzelor din cadrul unui ONG din New York, a rezumat poate cel mai bine situația: “Dacă cerul nu se prăbușește pe Uber, (acestă măsură a UE) va spune orașelor precum Los Angeles sau New York că pot extrage mai mult fără a ucide businessul celor de la Uber.”

Clientii sunt de partea Uber

Cazul Uber este urmărit cu multă atenție de întreaga suflare a industriei tehnologice având în vedere potențialul de a crea un precedent important pentru companiile care permit freelancerilor să facă bani prin utilizarea platformelor precum Uber sau Airbnb.

Este interesant de urmărit dacă SUA, care au favorizat dezvoltarea și adoptarea acestor platforme, se vor lăsa influențate de strategia UE de a le reglementa strict și chiar restricționa. Uber are însă un avantaj. Deși va fi oarecum sufocată de obligativitatea de a obține licențe de transport în multe țări europene (în multe țări oricum deja s-a întâmplat asta), Uber are de partea sa gradul ridicat de satisfacție a clienților. La urma urmei acest serviciu reprezintă o alternativă foarte bună la taximetrele mizerabile și nesigure din multe țări sau obligativitatea șpăgii către șofer și poate genera o concurență sănătoasă pentru clienți.