Vehiculul solar Aptera care nu are nevoie de incarcare e gata de productie

Producatorii de mașini electrice nu adauga panouri solare pe plafoanele masinilor, pentru ca nu ar genera suficienta energie, iar soferii nu ar fi scutiti de incarcarea masinilor. Cu alte cuvinte, panourile solare ar fi inutile… Pilotii de masini solare de curse nu au...

7 actiuni EV in care sa investesti in 2021

Timp de cateva decenii, vehiculele electrice au fost vazute ca masinile viitorului, dar niciodata ca masina prezentului. La intalnirile anterioare ale Simpozionului pentru Vehicule Electrice, un forum international dedicat prezentarii evolutiilor din domeniul...

Toyota produce in sfarsit un vehicul electric si anunta planuri mari

Dupa o indelunga asteptare, Toyota a anuntat la inceputul lunii decembrie lansarea primului sau model complet electric, un crossover, care urmeaza sa ajunga in curand pe piata din Europa si a lansat o promisiune in ceea ce priveste un viitor model si pentru Statele...

Aptera anunta vehiculul electric cu o autonomie de 1600 km si lanseaza pre-comenzile

Asteptarea celor care isi doreau cu orice pret sa vada Aptera readus la viata a ajuns in cele din urma la final! Startup-ul lansat in 2005 si inchis apoi in 2011 revine cu un produs incredibil: un vehicul electric cu o autonomie uluitoare, de pana la 1600 de km si...

8 motive sa cumperi un vehicul electric in 2020

Cifrele arata ca vehiculele electrice sunt si vor ramane aici! Mai mult, numarul de vehicule electrice de pe sosele creste in fiecare an. Potrivit Institutului Electric Edison, vanzarile globale de vehicule electrice s-au ridicat in total la aproximativ 1.1 milioane...

Dupa o indelunga asteptare, Toyota a anuntat la inceputul lunii decembrie lansarea primului sau model complet electric, un crossover, care urmeaza sa ajunga in curand pe piata din Europa si a lansat o promisiune in ceea ce priveste un viitor model si pentru Statele Unite.

Dupa lansarea SUV-ului electric in Europa si anuntata lansare a vehiculului electric promis pentru America de Nord, constructorul auto anunta ca are in plan sa introduca si un vehicul cu baterie solida in primii ani ai acestui deceniu.

Toyota subliniaza ca tehnologia sa hibrid i-a permis sa atinga standardele targetate de emisii fara sa sara prea curand in lumea vehiculelor electrice.
Toyota a decis destul de lent sa adopte vehiculele electrice in lineup-ul sau. Nu pentru ca nu ar avea tehnologia necesara, pentru ca stim ca Toyota a fost regele hibridelor inca de la introducerea pe piata a lui Prius. De asemenea, compania a investit in vehiculele fuel-cell precum Mirai si vinde modelul UX300e in Europa si in China. Dar pe fondul cresterii vanzarilor pentru vehicule electrice, se pare ca producatorul auto pare in sfarsit gata sa isi extinda portofoliul.

Nu stim foarte multe despre SUV-ul electric ce va fi lansat pe piata europeana, insa Toyota a anuntat ca acesta va fi bazat pe platforma modulara pentru vehicule electrice TNGA a Toyota si ca va putea fi prezentat initial undeva in urmatoarele doua luni.

Cat despre piata americana, Automotive News scria recent ca Bob Carter, seful de vanzari al Toyota America de Nord a anuntat ca vine un vehicul electric Toyota si pe piata din SUA. Nu suntem siguri care brand va fi primul care va avea un vehicul electric, dar stim macar ca va exista un vehicul electric de la producatorul japonez!
In cadrul unei prezentari pentru piata europeana, directorul adjunct al Toyota, Koji Toyoshima a spus ca producatorul auto intentioneaza sa vanda la nivel global 5.5 milioane de vehicule electrice in fiecare an, pana in 2025.

Toyoshima a mai spus ca in acelasi interval de timp Toyota va introduce 60 de vehicule electrificate noi. Aceste cifre includ hibride, plug-in-uri hibride, vehicule electrice si vehicule fuel-cell pe hidrogen.
Toyoshima a mai notat ca Toyota va avea un vehicul electric produs in masa folosind o baterie solida in prima jumatate a anilor 2020. O declaratie curajoasa care, daca se va transforma in realitate, va schimba fata pietei de vehicule electrice, pentru ca bateriile solide incarca mai rapid si ofera o autonomie mai mare in aceeasi dimensiune ca bateriile traditionale litiu-ion.

De asemenea, acestea se intampla dupa toate probabilitatile cu cativa ani mai devreme decat anuntase anterior compania, care a spus ca tehnologia va fi gata in 2025.
Cat desppre motivul pentru care Toyota a asteptat atat de mult sa intre pe piata vehiculelor electrice, Andrea Carlucci, director de produs si de marketing pentru Toyota Europe a spus ca tehnologia sa hibrid a permis companiei sa se confomeze standardelor dure privind emisiile in Europa fara sa fie nevoita sa sara prea devreme pe piata vehiculelor electrice. “Cu toate acestea, succesul hibridelor ne-a dat baza de care aveam nevoie, pentru alte grupuri propulsoare electrificate – care vor fi lansate atunci cand timpul, piata si infrastructura vor fi cele potrivite. Iar acel moment se apropie!”.

Desi Toyota a condus piata de vehicule cu incarcare hibrida la inceputul anilor 2000 cu modelul Prius, brandul japonez parea sa fi ignorat miscarea complet electrica din ultimii cativa ani. Insa dupa o anticipare indelungata, gigantul auto japonez a venit, iata, cu nuntul legat de primul sau vehicul complet electric, care va deveni in cele din urma un rival pentru Tesla Model Y.

Toyota a anuntat totodata si ca proiecteaza pe o platforma complet noua, folosita pentru modelele electrice viitoare. Platforma se numeste TGNA si va sta la baza noului SUV coupe de dimensiunea lui RAV4.
Toyota a anuntat, de asemenea, ca aceasta platforma poate fi configurata pentru aplicatii cu tractiune fata, spate si integrala, ceea ce o face cea mai versatila platforma de acest gen.

Datorita versatilitatii sale, compania a confirmat ca sase noi modele vor folosi platforma TGNA, toate urmand sa fie anuntate in viitorul apropiat. “Toyota va face in scurt timp urmatorul pas in lansarea viitorului sau portofoliu cu baterie electrica, prezentand intai un SUV de dimensiuni medii, complet nou, in lunile urmatoare”, a spus Koji Toyoshima, directorul adjunct la Fabrica ZEV a Toyota.

“Versatilitatea si flexibilitatea tehnologiei e-TGNA ne permite sa proiectam si sa cream vehicule care nu sunt doar electrice, ci si fascinant de condus si extrem de atragatoare”.
Deloc surprinzator, Subaru are de asemenea in plan sa foloseasca aceasta arhitectura pentru a duce la bun sfarsit propriul sau line-up complet electric, pana la jumatatea anilor 2030. Directorul pentru tehnologie al Subaru, Tetsuo Onuki a explicat ca “desi folosim tehnologia Toyota ne dorim sa facem hibride care sa fie in mod evident Subaru”.

Surse: https://www.caranddriver.com/news/a34896309/toyota-electric-cars-plans-revealed//

https://www.driven.co.nz/news/toyota-announces-its-very-first-fully-electric-vehicle/