General Motors inchide serviciul de car-sharing Maven

Start-up-urile de car sharing au si ele de infruntat un viitor incert in mediul de business afectat profund de Coronavirus, in toata lumea. General Motors a declarat la finele lunii aprilie ca Maven, serviciul de car sharing pe care l-a lansat in 2016, isi va inchide...

Mercedes lucreaza la tehnologia bateriilor organice

Bateriile organice suna mai degraba ca un concept science-fiction, decat ca o realitate palpabila, insa Mercedes Benz numeste acest tip de baterie “o parte promitatoare a tehnologiei”. Nu vorbim despre bateriile in stare solida, care au fost un fel de Sfant Gral al...

Jeep Grand Cherokee 2021 se innoieste pentru prima oara in 10 ani

Jeep se pregateste pentru lansarea noii generatii a lui Grand Cherokee, ce urmeaza sa ajunga pe piata undeva spre finalul acestui an. Noul model va fi construit pe o versiune a platformei Alfa Romeo Giorgio, care se afla si la baza modelelor Giulia si Stelvio. Ne...

Top 5 Autoblog pentru Salonul Auto de la Geneva 2020

Chiar si fara asteptatul Salon Auto de la Geneva, anulat anul acesta, o serie intreaga de lansari auto au avut loc in saptamana in care ar fi trebuit sa aiba loc show-ul. Asadar, iata mai jos care sunt favoritele celor de la Autoblog, din potentialul show. Lista lor...

Cele mai ieftine masini electrice ale anului 2020

2020 parea a fi, cel putin inainte de aceasta criza provocata de izbucnirea la nivel global a pandemiei de Coronavirus, anul in care masinile electrice ar fi ajuns complet in mainstream. Ultimii ani au adus cu ei o crestere a numarului de modele electrice lansate de...

In plin avant al revolutiei vehiculelor electrice, trecerea catre un stil de condus extrem de automatizat se afla in continuare la o distanta de cativa ani buni! Insa la inceputul acestei luni ne-am apropiat ceva mai mult de acest viitor autonom, o data cu deplasarea pe o distanta de 370 de km dusa la bun sfarsit cu succes de un Nissan Leaf complet electric, modificat, in Marea Britanie.

Atat de asteptatul drum a avut ca punct de start Centrul Tehnic European al Nissan din Cranfield, in sudul Angliei, si s-a incheiat la fabrica Sunderland din nord-estul Angliei.
Potrivit Reuters, Leaf-ul modificat a fost echipat cu opt senzori LIDAR, sapte camere, sistem GPS avansat si senzori radar in jurul vehiculului. Industria auto este inca nehotarata cu privire la suita ideala de senzori si daca un sistem de camere poate functiona la fel de bine ca masinile care folosesc senzori Lidar.

Nissan Leaf-ul electric care a dus la bun sfarsit calatoria britanica a putut face fata unor drumuri cu foarte putine marcaje, chiar spre deloc. In plus, el a reusit sa navigheze pe structuri complicate de drumuri, precum sensuri giratorii si intersectii.

Vicepresedintele Nissan pentru cercetare si dezvoltare in Europa, David Moss, a spus ca “vehiculul este mult mai constient de ceea ce se intampla in zona inconjuratoare decat ar putea fi un sofer, datorita numarului mare de senzori care monitorizeaza in mod permanent mediul inconjurator”.

De asemenea, Moss a mai spus ca ceilalti soferi din trafic nici macar nu au remarcat ca vehiculul Nissan este complet autonom.
Calatoria a facut parte din proiectul HumanDrive, “un consortiu de companii publice si private de tehnolologie, printre care si Nissan, care au intentionat sa testeze limitele condusului autonom”.
Poate ca vom mai avea de asteptat cativa ani buni pana in momentul in care cele mai solide tehnologii self-driving vor fi comercializate la scara mare, in ciuda promisiunilor Tesla ca in anul 2020 va lansa primul sau sistem self-driving.

Cruise, o subsidiara a General Motors, a dezvaluit si ea luna trecuta Origin, vehiculul sau complet autonom, caruia ii lipseste volanul si pedalele.
Intre timp, Nissan dezvolta solutii cu niveluri mai reduse de autonomie, precum si mai multe modele echipate cu sistemul ProPilot, o tenologie de condus care ofera asistenta. ProPilot, la fel ca si sistemul AutoPilot de la Tesla si GM SuperCruise, este proiectat in primul rand sa imbunatateasca gradul de control al soferului prin asistenta la directie, accelerare si franare. Ideea este aceea de a mari nivelul de siguranta, contribuind in acelasi timp la reducerea stresului si oboselii soferului.

Nissan a inceput testarea Nissan Leaf self-driving inca din anul 2013, iar in anul 2017 compania a dezvoltat vehicule de test self-driving in Europa.
Aproape fiecare constructor auto major are programe paralele pentru vehicule electrice si autonome.
“Este o realizare incredibila pentru Nissan si pentru Consortiul HumanDrive faptul ca s-a reusit sa se duca la bun sfarsit cea mai lunga cursa autonoma din UK, si de asemenea este un pas urias catre lansarea masinilor fara sofer pe strazile din Marea Britanie”, a spus Nadhim Zahawi, Ministrul britanic pentru Mediul de Afaceri, cu privire la drumul facut de Nissan Leaf.

Acest proiect este un exemplu excelent al modului in care industria auto, in colaborare cu guvernul, poate folosi evolutiile tehnologice in beneficiul mobilitatii oamenilor, contribuind in acelasi timp la reducerea emisiilor de carbon.
Nissan Leaf a fost pe locul trei in topul celor mai populare vehicule electrice in anul 2019.