Istoria pierduta a masinii electrice – si ce ne spune despre viitorul transporturilor

Pentru fiecare epoca marcata de poluare, accidente si aglomeratie, solutia pentru generatia urmatoare in ceea ce priveste transporturile a parut evidenta – si totusi, aceleasi probleme au continuat sa revina. Vehiculul tras de cai- primul mijloc de transport urban In...

Aproape 4 din 10 vehicule comerciale pot trece la electricitate

Aproape 4 din 10 vehicule comerciale, alimentate cu benzina si motorina, pot trece la electricitate, potrivit unei noi cercetari a Geotab. Studiul a descoperit ca dat fiind costul total al investitiei (TCO) care tine cont atat de costurile pentru mentenanta...

Bateriile reciclate si cautarea unei economii circulare

Explozia cererii de vehicule electrice a dat nastere unei cereri de surse alternative de metale esentiale, precum cobaltul si nichelul. Putini oameni au beneficiat de sansa lui JB Straubel de a avea un loc in primul rand pentru a asista la ascensiunea vehiculelor...

De ce condusul unui vehicul electric nu e chiar laudabil din perspectiva morala

In contextul ecologic actual, poate ca o placuta de inmatriculare cu numarul “4THEFUTR” pe un vehicul electric poate parea cool si mai ales un manifest pentru decizia de a nu polua planeta si de a oferi o viata mai buna pe Pamant generatiilor viitoare. Aplaudarea...

Unde se afla SUA pe drumul catre vehiculele electrice?

Au ajuns oare Stale Unite ajuns acolo unde isi doreau sa fie pe drumul catre adoptarea vehiculelor electrice? Nu, insa in mod cert sunt in curs de a schimba aceasta situatie. Dupa decenii intregi de indoieli, producatorii de autoturisme din lume s-au hotarat cu...

In plin avant al revolutiei vehiculelor electrice, trecerea catre un stil de condus extrem de automatizat se afla in continuare la o distanta de cativa ani buni! Insa la inceputul acestei luni ne-am apropiat ceva mai mult de acest viitor autonom, o data cu deplasarea pe o distanta de 370 de km dusa la bun sfarsit cu succes de un Nissan Leaf complet electric, modificat, in Marea Britanie.

Atat de asteptatul drum a avut ca punct de start Centrul Tehnic European al Nissan din Cranfield, in sudul Angliei, si s-a incheiat la fabrica Sunderland din nord-estul Angliei.
Potrivit Reuters, Leaf-ul modificat a fost echipat cu opt senzori LIDAR, sapte camere, sistem GPS avansat si senzori radar in jurul vehiculului. Industria auto este inca nehotarata cu privire la suita ideala de senzori si daca un sistem de camere poate functiona la fel de bine ca masinile care folosesc senzori Lidar.

Nissan Leaf-ul electric care a dus la bun sfarsit calatoria britanica a putut face fata unor drumuri cu foarte putine marcaje, chiar spre deloc. In plus, el a reusit sa navigheze pe structuri complicate de drumuri, precum sensuri giratorii si intersectii.

Vicepresedintele Nissan pentru cercetare si dezvoltare in Europa, David Moss, a spus ca “vehiculul este mult mai constient de ceea ce se intampla in zona inconjuratoare decat ar putea fi un sofer, datorita numarului mare de senzori care monitorizeaza in mod permanent mediul inconjurator”.

De asemenea, Moss a mai spus ca ceilalti soferi din trafic nici macar nu au remarcat ca vehiculul Nissan este complet autonom.
Calatoria a facut parte din proiectul HumanDrive, “un consortiu de companii publice si private de tehnolologie, printre care si Nissan, care au intentionat sa testeze limitele condusului autonom”.
Poate ca vom mai avea de asteptat cativa ani buni pana in momentul in care cele mai solide tehnologii self-driving vor fi comercializate la scara mare, in ciuda promisiunilor Tesla ca in anul 2020 va lansa primul sau sistem self-driving.

Cruise, o subsidiara a General Motors, a dezvaluit si ea luna trecuta Origin, vehiculul sau complet autonom, caruia ii lipseste volanul si pedalele.
Intre timp, Nissan dezvolta solutii cu niveluri mai reduse de autonomie, precum si mai multe modele echipate cu sistemul ProPilot, o tenologie de condus care ofera asistenta. ProPilot, la fel ca si sistemul AutoPilot de la Tesla si GM SuperCruise, este proiectat in primul rand sa imbunatateasca gradul de control al soferului prin asistenta la directie, accelerare si franare. Ideea este aceea de a mari nivelul de siguranta, contribuind in acelasi timp la reducerea stresului si oboselii soferului.

Nissan a inceput testarea Nissan Leaf self-driving inca din anul 2013, iar in anul 2017 compania a dezvoltat vehicule de test self-driving in Europa.
Aproape fiecare constructor auto major are programe paralele pentru vehicule electrice si autonome.
“Este o realizare incredibila pentru Nissan si pentru Consortiul HumanDrive faptul ca s-a reusit sa se duca la bun sfarsit cea mai lunga cursa autonoma din UK, si de asemenea este un pas urias catre lansarea masinilor fara sofer pe strazile din Marea Britanie”, a spus Nadhim Zahawi, Ministrul britanic pentru Mediul de Afaceri, cu privire la drumul facut de Nissan Leaf.

Acest proiect este un exemplu excelent al modului in care industria auto, in colaborare cu guvernul, poate folosi evolutiile tehnologice in beneficiul mobilitatii oamenilor, contribuind in acelasi timp la reducerea emisiilor de carbon.
Nissan Leaf a fost pe locul trei in topul celor mai populare vehicule electrice in anul 2019.