De ce este nevoie pentru a face tranzitia la masini electrice?

Adoptarea vehiculelor electrice este o parte esentiala a decarbonizarii economiei. Profesorul Kenneth Gillingham, profesor de economia mediului si energetica la Yale, spune intr-un interviu pentru Yale Insights ca reducerea anxietatii de autonomie si ajutorul oferit...

De ce 2022 ar putea fi un an critic pentru masinile electrice

Inflorind intr-o piata in recesiune, vehiculele cu baterie reprezinta un plus pentru clima, dar si o amenintare foarte mare pentru producatorii de masini si pentru furnizorii de piese, care adopta lent schimbarile. Vanzarile de masini alimentate doar cu baterii au...

Cat costa sa incarci o masina electrica?

Daca ai in plan sa achizitionezi un vehicul electric, probabil ca ai deja in minte o multime de intrebari, printre care si „cat costa incarcarea unei masini electrice?” Daca in cazul unui vehicul alimentat cu benzina e usor sa afli cifrele legate de consumul de...

Pandemia a fost excelenta pentru vanzarile de masini electrice

Vehiculele electrice au atras o cota mult mai mare din piata globala de masini anul trecut, vanzarile depasind dublul, in ciuda conditiilor economice tulburi si crizei severe de cipuri pentru computere. Vanzarile globale de vehicule electrice cu baterie au crescut...

Cele mai bune masini electrice in 2022

Masinile electrice nu mai sunt vehiculele de nisa care erau odinioara, iar modelele ce urmeaza o dovedesc exact: ele au reprezentat mai mult de 1 din 10 inmatriculari de vehicule noi in 2021. In plus, aceasta cifra va creste semnificativ in 2022. Cum majoritatea...

In plin avant al revolutiei vehiculelor electrice, trecerea catre un stil de condus extrem de automatizat se afla in continuare la o distanta de cativa ani buni! Insa la inceputul acestei luni ne-am apropiat ceva mai mult de acest viitor autonom, o data cu deplasarea pe o distanta de 370 de km dusa la bun sfarsit cu succes de un Nissan Leaf complet electric, modificat, in Marea Britanie.

Atat de asteptatul drum a avut ca punct de start Centrul Tehnic European al Nissan din Cranfield, in sudul Angliei, si s-a incheiat la fabrica Sunderland din nord-estul Angliei.
Potrivit Reuters, Leaf-ul modificat a fost echipat cu opt senzori LIDAR, sapte camere, sistem GPS avansat si senzori radar in jurul vehiculului. Industria auto este inca nehotarata cu privire la suita ideala de senzori si daca un sistem de camere poate functiona la fel de bine ca masinile care folosesc senzori Lidar.

Nissan Leaf-ul electric care a dus la bun sfarsit calatoria britanica a putut face fata unor drumuri cu foarte putine marcaje, chiar spre deloc. In plus, el a reusit sa navigheze pe structuri complicate de drumuri, precum sensuri giratorii si intersectii.

Vicepresedintele Nissan pentru cercetare si dezvoltare in Europa, David Moss, a spus ca “vehiculul este mult mai constient de ceea ce se intampla in zona inconjuratoare decat ar putea fi un sofer, datorita numarului mare de senzori care monitorizeaza in mod permanent mediul inconjurator”.

De asemenea, Moss a mai spus ca ceilalti soferi din trafic nici macar nu au remarcat ca vehiculul Nissan este complet autonom.
Calatoria a facut parte din proiectul HumanDrive, “un consortiu de companii publice si private de tehnolologie, printre care si Nissan, care au intentionat sa testeze limitele condusului autonom”.
Poate ca vom mai avea de asteptat cativa ani buni pana in momentul in care cele mai solide tehnologii self-driving vor fi comercializate la scara mare, in ciuda promisiunilor Tesla ca in anul 2020 va lansa primul sau sistem self-driving.

Cruise, o subsidiara a General Motors, a dezvaluit si ea luna trecuta Origin, vehiculul sau complet autonom, caruia ii lipseste volanul si pedalele.
Intre timp, Nissan dezvolta solutii cu niveluri mai reduse de autonomie, precum si mai multe modele echipate cu sistemul ProPilot, o tenologie de condus care ofera asistenta. ProPilot, la fel ca si sistemul AutoPilot de la Tesla si GM SuperCruise, este proiectat in primul rand sa imbunatateasca gradul de control al soferului prin asistenta la directie, accelerare si franare. Ideea este aceea de a mari nivelul de siguranta, contribuind in acelasi timp la reducerea stresului si oboselii soferului.

Nissan a inceput testarea Nissan Leaf self-driving inca din anul 2013, iar in anul 2017 compania a dezvoltat vehicule de test self-driving in Europa.
Aproape fiecare constructor auto major are programe paralele pentru vehicule electrice si autonome.
“Este o realizare incredibila pentru Nissan si pentru Consortiul HumanDrive faptul ca s-a reusit sa se duca la bun sfarsit cea mai lunga cursa autonoma din UK, si de asemenea este un pas urias catre lansarea masinilor fara sofer pe strazile din Marea Britanie”, a spus Nadhim Zahawi, Ministrul britanic pentru Mediul de Afaceri, cu privire la drumul facut de Nissan Leaf.

Acest proiect este un exemplu excelent al modului in care industria auto, in colaborare cu guvernul, poate folosi evolutiile tehnologice in beneficiul mobilitatii oamenilor, contribuind in acelasi timp la reducerea emisiilor de carbon.
Nissan Leaf a fost pe locul trei in topul celor mai populare vehicule electrice in anul 2019.