5 mituri despre vehiculele electrice si de ce nu sunt reale

Vehiculele electrice cu baterie au reprezentat o raza de speranta pentru vanzarile auto in perioada pandemiei, ele ajungand la un procent de 4.7% din piata din UK. In Europa, cifrele JATO arata ca inmatricularile de vehicule electrice cu baterie, vehicule electrice...

Revolutia vehiculelor electrice: Cornwall incearca sa readuca la viata minele de litiu

Pe un deal acoperit de maracini si ferigi, ce vegheaza deasupra St. Austell, Cornwall, Jeremy Wrathall isi indreapta pasii catre un put de mica adancime, care inca mai poarta urmele activitatii umane de acum o jumatate de secol. Ia de pe jos o piatra lata de vreo 20...

eBussy – 10 vehicule electrice diferite intr-unul singur

Conceptul Volkswagen ID Buzz a reprezentat, fara doar si poate, un semn ca Microbusul clasic va deveni mai mare. Iar pentru cei care credeau ca aceasta este o directie gresita, iata ca se poate: o demonstreaza modelul eBussy, un van electric modular, originar si el...

Kandi lanseaza cele mai ieftine vehicule electrice din SUA

Producatorul auto chinez Kandi va lansa doua vehicule electrice in Statele Unite, ambele avand potentialul de a deveni cele mai ieftine masini electrice din America, la un pret pornind de la 12.000 de dolari, dupa creditele fiscale federale. Anuntul celor de la Kandi...

AEVA schimba formatul expozitiei de vehicule electrice pentru 2020

Intr-o perioada in care multe evenimente publice din anul 2020 (si poate chiar mai tarzii) sunt anulate, cel putin un eveniment din lumea vehiculelor electrice australiene a fost revizuit intr-un format nou si mai sensibil la aceasta perioada de pandemie. Evenimentul...

In plin avant al revolutiei vehiculelor electrice, trecerea catre un stil de condus extrem de automatizat se afla in continuare la o distanta de cativa ani buni! Insa la inceputul acestei luni ne-am apropiat ceva mai mult de acest viitor autonom, o data cu deplasarea pe o distanta de 370 de km dusa la bun sfarsit cu succes de un Nissan Leaf complet electric, modificat, in Marea Britanie.

Atat de asteptatul drum a avut ca punct de start Centrul Tehnic European al Nissan din Cranfield, in sudul Angliei, si s-a incheiat la fabrica Sunderland din nord-estul Angliei.
Potrivit Reuters, Leaf-ul modificat a fost echipat cu opt senzori LIDAR, sapte camere, sistem GPS avansat si senzori radar in jurul vehiculului. Industria auto este inca nehotarata cu privire la suita ideala de senzori si daca un sistem de camere poate functiona la fel de bine ca masinile care folosesc senzori Lidar.

Nissan Leaf-ul electric care a dus la bun sfarsit calatoria britanica a putut face fata unor drumuri cu foarte putine marcaje, chiar spre deloc. In plus, el a reusit sa navigheze pe structuri complicate de drumuri, precum sensuri giratorii si intersectii.

Vicepresedintele Nissan pentru cercetare si dezvoltare in Europa, David Moss, a spus ca “vehiculul este mult mai constient de ceea ce se intampla in zona inconjuratoare decat ar putea fi un sofer, datorita numarului mare de senzori care monitorizeaza in mod permanent mediul inconjurator”.

De asemenea, Moss a mai spus ca ceilalti soferi din trafic nici macar nu au remarcat ca vehiculul Nissan este complet autonom.
Calatoria a facut parte din proiectul HumanDrive, “un consortiu de companii publice si private de tehnolologie, printre care si Nissan, care au intentionat sa testeze limitele condusului autonom”.
Poate ca vom mai avea de asteptat cativa ani buni pana in momentul in care cele mai solide tehnologii self-driving vor fi comercializate la scara mare, in ciuda promisiunilor Tesla ca in anul 2020 va lansa primul sau sistem self-driving.

Cruise, o subsidiara a General Motors, a dezvaluit si ea luna trecuta Origin, vehiculul sau complet autonom, caruia ii lipseste volanul si pedalele.
Intre timp, Nissan dezvolta solutii cu niveluri mai reduse de autonomie, precum si mai multe modele echipate cu sistemul ProPilot, o tenologie de condus care ofera asistenta. ProPilot, la fel ca si sistemul AutoPilot de la Tesla si GM SuperCruise, este proiectat in primul rand sa imbunatateasca gradul de control al soferului prin asistenta la directie, accelerare si franare. Ideea este aceea de a mari nivelul de siguranta, contribuind in acelasi timp la reducerea stresului si oboselii soferului.

Nissan a inceput testarea Nissan Leaf self-driving inca din anul 2013, iar in anul 2017 compania a dezvoltat vehicule de test self-driving in Europa.
Aproape fiecare constructor auto major are programe paralele pentru vehicule electrice si autonome.
“Este o realizare incredibila pentru Nissan si pentru Consortiul HumanDrive faptul ca s-a reusit sa se duca la bun sfarsit cea mai lunga cursa autonoma din UK, si de asemenea este un pas urias catre lansarea masinilor fara sofer pe strazile din Marea Britanie”, a spus Nadhim Zahawi, Ministrul britanic pentru Mediul de Afaceri, cu privire la drumul facut de Nissan Leaf.

Acest proiect este un exemplu excelent al modului in care industria auto, in colaborare cu guvernul, poate folosi evolutiile tehnologice in beneficiul mobilitatii oamenilor, contribuind in acelasi timp la reducerea emisiilor de carbon.
Nissan Leaf a fost pe locul trei in topul celor mai populare vehicule electrice in anul 2019.