Masinile electrice fac deja California mai sanatoasa!

Dintr-un stat plin de probleme de poluare, California devine deja mai sanatoasa datorita patrunderii pe piata a masinilor electrice, care au dus la un aer mai curat in zonele in care masinile electrice sunt mai raspandite, potrivit unui studiu recent. Studiul a fost...

Uber va pune la dispozitia soferilor sai 25.000 de masini electrice prin parteneriatul cu Hertz

Uber a confirmat extinderea parteneriatului sau cu firma de inchiriere, vanzare si car sharing Hertz, care va pune la dispozitia retelei sale de soferi din intreaga Europa pana la 25.000 de masini electrice, pana in 2025. Cele doua companii au colaborat deja pe piata...

Cum vor contribui bateriile vechi la alimentarea vehiculelor electrice de maine?

Reciclarea bateriilor litiu-ion ia avant, datorita unor companii precum Redwood Materials si ar putea contribui la tranzitia catre energia regenerabila. Pentru Redwood Materials, randurile de cutii de carton din parcarea pietruita reprezinta atat trecutul, cat si...

Vanzarile de vehicule electrice accelereaza catre cifre record in Noua Zeelanda

Constientizarea problemelor de mediu si subventiile sustinute de guvernul din Noua Zeelanda au contribuit la crestere, in timp ce achizitiile australiene raman pe loc. Constientizarea tot mai mare a crizei climatice, preturile in crestere la petrol si o schema...

Elvetia ar putea interzice utilizarea vehiculelor electrice in timpul crizei energetice

Oficialii elvetieni se pregatesc pentru o criza energetica in iarna aceasta, punand la cale in acelasi timp modalitati de a preveni intreruperile in furnizarea de energie. Elvetia ar putea interzice utilizarea neesentiala a vehiculelor electrice in aceasta iarna,...

Vehiculele electrice si hibride sunt preferate de aproape jumatate dintre consumatorii romani. Potrivit studiului Deloitte Global Automotive Consumer Study 2022, efectuat in 25 de tari din intreaga lume, inclusiv Romania, 46% dintre romani spun ca ar alege un astfel de motor pentru urmatorul lor vehicul.

Dintre romanii care au spus ca prefera vehiculele electrice si hibride, majoritatea – 63% – spun ca ar face o astfel de alegere datorita costului mai mic pentru combustibil, in comparatie cu motoarele pe benzina si pe motorina, 49% au motive ce tin de protectia mediului, 47% sunt motivati de sanatatea personala, iar 40% sunt atrasi de programele de stimulente oferite de guvern.
Dintre tarile europene analizate in studiu, cinci arata ca numarul consumatorilor care intentioneaza sa cumpere un motor cu ardere interna drept urmatorul lor vehicul a scazut sub 50%. Aceste 5 tari sunt cele mai mari piete auto din regiune – Germania (49%), Franta (48%), Regatul Unit (47%), Spania (35%) si Italia (31%). In Romania, procentul celor care raman fideli unui motor diesel sau pe benzina este de 50%.

Majoritatea romanilor care prefera un vehicul electric ar alege un model hibrid, in timp ce interesul pentru vehiculele electrice cu baterie ramane mai redus deocamdata, doar 7% din totalul repondentilor romani inclinand catre aceasta optiune.
“Tendinta catre vehicule mai putin poluante este evidenta in Europa, chiar daca observam tari in care preferatul ramane motorul clasic– Cehia (74%), Austria (58%) sau Polonia (57%). Potrivit Asociatiei Europene a Producatorilor de Automobile, cota de piata a vehiculelor hibride electrice in Uniunea Europeana a crescut in primul trimestru al anului 2022 la 25,1%, fata de la 21% in aceeasi perioada a anului 2021.

In Romania, vanzarile de vehicule electrice hibride au crescut si ele cu 45% in aceeasi perioada, iar vanzarile de vehicule electrice cu baterie au crescut cu peste 400%. Evolutia este remarcabila, in ciuda bazei scazute de raportare. Schimbarea mentalitatii se datoreaza atat constientizarii tot mai mari in randul populatiei cu privire la impactul folosirii masinii personale asupra mediului, cat si politicilor autoritatilor europene in aceasta directie. Pe de alta parte, timpul de asteptare pentru o masina noua este din ce in ce mai lung, din cauza problemelor existente in lanturile de aprovizionare in ultimii doi ani. Acesta este motivul pentru care in Romania numarul de inmatriculari de masini second-hand, mult mai poluante, a crescut cu 3,7% (circa 400.000 de masini), iar numarul de inmatriculari de masini noi a scazut in 2021 cu 4% (121.000 de masini) fata de anul precedent, conform datelor publicate de autoritati. Tendinta s-a inversat in primele luni ale anului 2022, dar situatia ramane ingrijoratoare”, a spus Ciprian Gavriliu, Tax Partner, Deloitte Romania.

Dintre romanii care intentioneaza sa cumpere un vehicul electric, 54% au spus ca si-ar mentine preferinta chiar daca pretul energiei electrice utilizate pentru mobilitate ar fi similar cu cel al combustibililor fosili actuali, 38% au spus ca isi vor regandi decizia, iar 8% sunt nesiguri in aceasta privinta.
„Tensiunile de pe piata de energie, care au generat cresteri semnificative de pret, sunt puse sub semnul intrebarii si de catre consumatorii care iau in considerare achizitionarea unui vehicul electric si pentru care costul combustibilului este un avantaj. Dupa cum arata studiul, pretul combustibilului si protectia mediului sunt principalele argumente pentru achizitionarea unei masini electrice atat in Romania, cat si in celelalte tari europene. Din aceste motive, sunt necesare masuri suplimentare de reglementare a pietei de energie, dar si de imbunatatire a infrastructurii de incarcare pentru astfel de vehicule, atat in Romania, cat si in celelalte tari ale Uniunii Europene”, a declarat Sorin Elisei, Director, Lider pentru Practici de Sustenabilitate si Energie in cadrul Deloitte Romania.

Principalele motive pentru care consumatorii romani raman reticenti fata de masinile electrice sunt lipsa infrastructurii publice de incarcare (23%), autonomia de rulare (16%) si pretul ridicat (15%). In celelalte tari europene, autonomia este principala preocupare – Franta (25%), Germania (24%), Italia (22%), Polonia (22%), Austria (21%), Belgia (21%), Spania (21%), Regatul Unit (21%). Soferii europeni de masini cu motoare cu ardere interna si-ar dori ca vehiculele electrice sa-si imbunatateasca semnificativ autonomia inainte de a lua in considerare achizitionarea unui EV. Si tot la capitolul autonomie, se poate concluziona ca britanicii sunt cei mai pretentiosi soferi, ei asteptandu-se ca autonomia sa ajunga pana la 700 de kilometri.
Majoritatea romanilor au in plan sa-si incarce masina electrica acasa (49%), dar o proportie aproape egala (45%) prefera statiile publice de incarcare. In alte tari europene, procentul celor care doresc sa-si incarce vehiculele electrice acasa creste la 81% in Marea Britanie, 71% in Austria sau 70% in Germania.
Studiul Deloitte 2022 Global Automotive Consumer Study a chestionat peste 26.000 de consumatori din 25 de tari, dintre care peste 11.000 din zece tari europene – Austria, Belgia, Cehia, Franta, Germania, Italia, Polonia, Romania, Spania si Regatul Unit.

Sursa: https://business-review.eu/business/auto/deloitte-study-half-of-romanians-want-to-buy-electric-cars-to-reduce-the-fuel-cost-and-to-protect-the-environment-231175