Masinile electrice fac deja California mai sanatoasa!

Dintr-un stat plin de probleme de poluare, California devine deja mai sanatoasa datorita patrunderii pe piata a masinilor electrice, care au dus la un aer mai curat in zonele in care masinile electrice sunt mai raspandite, potrivit unui studiu recent. Studiul a fost...

Uber va pune la dispozitia soferilor sai 25.000 de masini electrice prin parteneriatul cu Hertz

Uber a confirmat extinderea parteneriatului sau cu firma de inchiriere, vanzare si car sharing Hertz, care va pune la dispozitia retelei sale de soferi din intreaga Europa pana la 25.000 de masini electrice, pana in 2025. Cele doua companii au colaborat deja pe piata...

Cum vor contribui bateriile vechi la alimentarea vehiculelor electrice de maine?

Reciclarea bateriilor litiu-ion ia avant, datorita unor companii precum Redwood Materials si ar putea contribui la tranzitia catre energia regenerabila. Pentru Redwood Materials, randurile de cutii de carton din parcarea pietruita reprezinta atat trecutul, cat si...

Vanzarile de vehicule electrice accelereaza catre cifre record in Noua Zeelanda

Constientizarea problemelor de mediu si subventiile sustinute de guvernul din Noua Zeelanda au contribuit la crestere, in timp ce achizitiile australiene raman pe loc. Constientizarea tot mai mare a crizei climatice, preturile in crestere la petrol si o schema...

Elvetia ar putea interzice utilizarea vehiculelor electrice in timpul crizei energetice

Oficialii elvetieni se pregatesc pentru o criza energetica in iarna aceasta, punand la cale in acelasi timp modalitati de a preveni intreruperile in furnizarea de energie. Elvetia ar putea interzice utilizarea neesentiala a vehiculelor electrice in aceasta iarna,...

Actiunile Lucid Motors si Rivian cresc. Poate dura acest trend?

In cadrul unei vizite recente la o uzina General Motors din Detroit, ce urmeaza sa inceapa productia in cursul anului urmator, presedintele american Joe Biden a sustinut un discurs in care a tinut sa puna accent pe semnarea unui proiect de infrastructura in valoare de 1.1 triliarde de dolari, ce va accelera tranzitia Americii la vehiculele electrice.

Actiunile companiilor producatoare de vehicule electrice au crescut deja, ajungand la niveluri socant de mari. Iar unele dintre aceste companii nici macar nu au produs inca masini, daramite sa aiba profituri…

Goana nebuna a factorilor de decizie in sensul incurajarii vanzarilor de vehicule electrice a ajutat acest sector, insa un alt motiv care a contat in cresterea accentuata a pietei vehiculelor electrice este, desigur, si constientizarea de catre unii cumparatori de vehicule a problemelor climatice. Insa aceasta “manie” reflecta si o tendinta generala a investitorilor de a se arunca cu capul inainte, care a urcat pretul multor active si care e greu de asociat cu fundamentele financiare traditionale.

Cresterea preturilor actiunilor ilustreaza entuziasmul investitorilor

Sa luam exemplul Lucid Motors, care a inceput sa livreze sedanuri intr-o editie limitata de 520 de masini in luna octombrie a acestui an si are in plan sa produca alte 20.000 de vehicule anul viitor. Actiunile Lucid, care au crescut deja pana la o valoare mai mult decat dubla luna trecuta, dau companiei o valoare de piata de aproape 90 de miliarde de dolari, ceea ce inseamna cu 10 miliarde de dolari mai mult decat Ford, care a vandut aproape 4.3 milioane de vehicule anul trrecut!

Rivian, un producator de camionete pickup electrice, care inca nu a inceput sa vanda, s-a listat la bursa saptamana trecuta si are acum o valoare de piata de 127 de miliarde de dolari, adica mai mare decat valoarea de piata a General Motors.
Si, desigur, nu puteam uita de Tesla, cu o valoare de piata de peste 1 triliard de dolari, adica aproape cat toti producatorii majori de masini laolalta.
Astfel, pe 17 noiembrie 2021, Tesla avea o valoare de piata de 1093 de miliarde de dolari, Rivian o valoare de 127 de miliarde, General Motors 112 miliarde, Lucid Motors 89 de miliarde de dolari, iar Ford ajungea la o valoare de piata de 80 de miliarde de dolari, potrivit New York Times.

Ce spun analistii?

Wall-Street-ul pare dornic sa porneasca la drum. Intr-un raport emis recent pentru clientii sai, analistul principal al Morgan Stanley, Adam Jonas, a spus ca Lucid va avea o valoare de 100 de miliarde de dolari. Iata ce ar trebui sa faca pentru a ajunge la acest nivel:

  •  Sa vanda 700.000 de masini pe an pana in 2030, adica aproximativ cat vand impreuna BMW si Mercedes in fiecare an in SUA.
  •  Sa aiba un profit mediu de 80.000 de dolari pe masina, sau aproape dublu fata de cat platesc in acest moment clientii din SUA pentru o masina medie.
  • Ca sa consemnam, Jonas a apreciat ca aceasta evolutie nu este una probabila. “Credem ca piata stabileste probabilitati extraordinar de mari de succes” scria el, referindu-se la evaluarea celor de la Lucid.
    Dan Ivers, analist tehnologic la Wedbush Securities, care urmareste industria masinilor electrice, a spus ca Lucid ar putea avea o valoare de 150 de miliarde de dolari. Cum va ajunge la aceasta valoare?
  •  Ives crede ca de acum pana in 2030 se vor cheltui 5 triliarde de dolari la nivel global, pe piata de vehicule electrice.
  •  Tesla va primi jumatate din aceasta suma, lasand astfel 2.5 triliarde pentru Lucid, Rivian si orice alt producator auto.
  •  Chiar si numai 3% din piata de vehicule electrice acaparate de Lucid ar justifica pretul actual al actiunilor.

Aswath Damodaran, profesor la Universitatea din New York, considerat o autoritate in randul companiilor de evaluare, nu este atat de sigur, in schimb, in aceasta privinta. “Sa fim sinceri! Analistii de pe Wall Street nu evalueaza Rivian sau Lucid. Ei urmaresc pretul si gasirea de moduri pentru rationalizarea sa” a spus Damodaran.

Sursa: https://www.nytimes.com/2021/11/18/business/dealbook/lucid-rivian-electric-vehicles.html