Hong Leong Finance lanseaza imprumuturile pentru EV cu cea mai mica rata a dobanzii de 1.5%

Hong Leong Finance este cel mai recent creditor care a urcat in trenul vehiculelor electrice, oferind un credit competitiv, gandit pentru firmele de inchirieri auto. Venind ca urmare a unei miscari similare recente a DBS Bank, Hong Leong Finance a anuntat la finele...

Viitorul industriei auto si masinile viitorului

Toata lumea stie deja ca masinile autonome vor da peste cap tot ce stiam despre experienta auto, insa la ce alte inventii vom mai fi martori in viitorul apropiat in domeniul auto? Bateria de 1.6 milioane de km a Tesla Bineinteles, nu e vorba despre 1.6 milioane de km...

Cumpararea unui EV poate insemna upgrade-uri scumpe pentru casa

Bruce Westlake si sotia sa au decis in urma cu cativa ani sa faca trecerea la masini electrice. Westlake spune ca a realizat ca masinile electrice sunt mai benefice pentru mediu decat cele traditionale, alimentate cu combustibil solid. El si sotia sa au acum doua...

Primul vehicul electric Volkswagen – la prima vedere

Noul Volkswagen ID.4 stabileste un standard mult mai inalt pentru vehiculele electrice In cursa pentru electrificare, aproape fiecare producator auto are planuri legate de lansarea in scurt timp a unor vehicule complet electrice (EV). Datorita acestei concurente,...

Autoturismele care se conduc singure ar putea schimba industria auto

Industria auto va beneficia in mod semnificativ de dezvoltarea tehnologiei inteligente artificiale (AI), mai ales odata cu aparitia masinilor autonome. Vehiculele vor inceta in curand sa se bazeze pe volan si pedale actionate de om pentru a se deplasa, fiind...

Conceptul Volkswagen ID Buzz a reprezentat, fara doar si poate, un semn ca Microbusul clasic va deveni mai mare. Iar pentru cei care credeau ca aceasta este o directie gresita, iata ca se poate: o demonstreaza modelul eBussy, un van electric modular, originar si el tot din Germania.

Electric Brands si-a prezentat recent vehiculul electric eBussy, care poate veni in forme variate – inclusiv microbuz, rulota sau camioneta – cu ajutorul atasamentelor modulare.
Potrivit site-ului companiei germane, designul lui eBussy are la baza “principiul Lego”, prin folosirea unei serii de module atasate la sasiu, care pot fi schimbate si extinse, pentru a crea un vehicul cu multiple destinatii.
Spre deosebire de alti producatori cu state vechi sau de numele noi de pe piata vehiculelor electrice, Electric Brands nu este un producator auto veteran si nici un start-up axat pe productia de masini.

Electric Brands a inceput cu productia de scootere si trotinete electrice si spera acum sa treaca la vehicule pe patru roti.
Potrivit site-ului companiei, ideea vehiculului de tip Lego a venit la finele anului 2018, dupa ce echipa EB a decis sa se extinda dincolo de linia sa initiala de scootere si trotinete electrice, din care a lansat pana in acest moment doua modele. Compania este decisa sa lanseze modelul eBussy in 2021!
Desi productia pentru acest model nu a inceput inca (si se pare ca ceea ce s-a testat pana acum sunt doar randari), Electric Brands promite 10 stiluri de caroserii, unele dintre ele aducand aminte de VW Type 2.
Cu proportiile sale micute si stylingul retro cute, eBussy ne duce cu gandul la un punct intermediar intre un kei car japonez, Honda E si originalul Microbus Volkswagen Type 2.

eBussy porneste de la doua optiuni de baza de sasiu: varianta standard sau varianta offroad, un punct din care clientii pot selecta intre 1 si 10 stiluri de caroserie, in functie de necesitatile personale, fie ca este vorba despre o rulota, despre un camion cu basculanta, o camioneta sau un microbuz.
Modelul eBussy cu tractiune integrala este alimentat de doua compartimente de baterii. Fiecare vehicul vine cu 8 baterii litiu-ion detasabile, oferind o capacitate de 10 kWh. Cu toate acestea, pachetul poate fi upgradat la 24 de baterii, ce confera o capacitate de 30 de kWh, pentru cei care isi doresc o autonomie extinsa.
Panourile solare si motorul electric cu sistem de recuperare a energiei ii confera lui eBussy o autonomie de pana la 200 de km, cu un pachet de opt baterii.

Autonomia eBussy – fara incarcare si doar cu folosirea bateriilor si panourilor solare – poate fi extinsa ulterior pana la 600 de km pe zi, cu pachetul de 24 de baterii… desi compania spune ca eBussy poate atinge o autonomie maxima de 800 de km. Este important sa mentionam, insa, ca autonomia estimata se reduce atunci cand vehiculul are o incarcatura mare.
Platforma eBussy poate atinge o viteza maxima de 90 km/h si un cuplu aproximativ de 1000 Nm, suficient pentru necesitatile personale si comerciale.
Daca tot comparam mai sus cu VW Type 2, acesta pare deja gigantic pe langa eBussy. Cu o lungime de 3.60 m, o latime de 1.60 m si o inaltime cuprinsa intre 1.88 si 2.05 de metri, eBussy este mai scurt si decat Honda Fit.

De asemenea, este destul de usor pentru un vehicul electric, avand o greutate neincarcata cuprinsa intre 450 si 600 de kg (incadrandu-se astfel in clasa de omologare L7e – vehicule usoare), dar poate suporta peste dublul greutatii sale, cu o incarcatura de pana la 1000 de kg.
In functie de modulul utilizat, vehiculul are un volum util de pana la 187 de metri cubi.
Una dintre cele mai importante caracteristici ale sale este posibilitatea de deplasare a volanului si a intregului panou de bord, de la stanga catre dreapta, prin alunecare (probabil ca acelasi lucru se poate face si cu pedalele). In cazul lui eBussy tehnologia drive-by-wire este cea care permite aceasta deplasare, desi Mercedez Benz a facut acelasi lucru ani intregi cu vehiculul sau utilitar Unimog, cu componente mecanice conventionale.

10 CAROSERII – UN SINGUR SASIU

eBussy se poate transforma in 10 variante diferite de vehicul, atat pe sasiul standard cat si pe sasiul off-road, insa varianta de caroserie care difera cel mai mult de celelalte noua modele este rulota, poarta de acces a lui eBussy pe segmentul extrem de popular de rulote.
Rulota vine cu un frigider, televizor, zona de relaxare care se poate transforma in pat, rezervor de apa proaspata si chiuveta, la fel ca multe rulote disponibile in prezent pe piata.
Iata care sunt variantele listate de cei de la Electric Brands, fiecare dintre ele cu o capacitate a bateriei de 10 kWh si o autonomie de 200 km (optional pana la 30 kWh, cu o autonomie de 600 km), tractiune integrala si plafon solar si sistem recuperare a energiei.

EBUSSY BUS

Sasiu standard/sasiu off-road cu cabina spate si portbagaj.
Pret estimat: 19.600 euro/21.600 euro

EBUSSY TIPPER

Sasiu standard/off-road cu modul central basculant, modul platforma si flapsuri laterale.
Pret estimat 22.300 euro/24.300 de euro.

EBUSSY BOX

Sasiu standard/off-road cu modul de mijloc si modul box.
Pret estimat: 18.200 euro/20.200 euro

EBUSSY UNIVERSAL (TRANSPORTER)

Sasiu standard/off-road cu modul transporter si modul portbagaj.
Pret estimat: 19.600 euro/21.600 euro

EBUSSY PICKUP! (BREAK)

Sasiu standard/off-road cu cabina posterioara si flapsuri pe zona de camioneta.
Pret estimat: 18500 euro/20.500 euro

EBUSSY PICKUP (SIMPLU)

Sasiu standard/off-road cu cabina posterioara si flapsuri pe zona de camioneta.
Pret estimat: 16.600 euro/18.600 euro

EBUSSY OPEN! (CABRIO PICKUP)

Sasiu standard/off-road cu modul de mijloc si flapsuri laterale pe zona de camioneta.
Plafon decapotabil in dreptul soferului si in spate.
Pret estimat: 22.800 euro

EBUSSY CAMPER

Sasiu standard/off-road cu modul de camping 1+2.
Suprafata de relaxare aproximativ 210 cm L – 130 cm l
Frigider, TV, plita, rezervor de apa proaspata si chiuveta.
Pret estimat: 28.800 euro

EBUSSY FREEDOM (EBUSSY DE BAZA)

Sasiu standard si modul de mijloc 1.
Pret esimat: 15.800 euro/17.800 euro

Zona de sezut de la interior vine in doua stiluri: scaune de sine statatoare sau banchete.
Iar potrivit celor de la Electric Brands oglinzile exterioare sunt digitale.
Compania are in plan, de asemenea, sa creeze statii de schimbare a bateriilor, care vor permitie posesorilor de eBussy sa realimenteze pachetul de baterii al vehiculului, desi eBussy poate fi incarcat si acasa.
Pe langa flexibilitatea oferita de diferitele variante de caroserie, eBussy ar include sub sasiu zone glisante pentru baterie si cargo, ceea ce permite un nivel de flexibilitate care trimite cu gandul catre ceea ce oferea VW in trecut.

Electric Brands nu a discutat inca despre vanzarea lui eBussy si pe piata din Statele Unite.
eBussy nu este singura camioneta electrica cu un styling neobisnit. Start-up-ul californian Canoo spera sa isi lanseze in curand vehiculul electric ce foloseste tehnologia drive-by-wire pentru control si care pare a fi axat mai mult pe zonele urbane in comparatie cu eBussy.

Surse: https://www.businessinsider.com/the-ebussy-electric-bus-modular-ev-2020-7

https://www.greencarreports.com/news/1129047_is-the-ebussy-modular-electric-van-a-microbus-for-an-urban-future