De ce este nevoie pentru a face tranzitia la masini electrice?

Adoptarea vehiculelor electrice este o parte esentiala a decarbonizarii economiei. Profesorul Kenneth Gillingham, profesor de economia mediului si energetica la Yale, spune intr-un interviu pentru Yale Insights ca reducerea anxietatii de autonomie si ajutorul oferit...

De ce 2022 ar putea fi un an critic pentru masinile electrice

Inflorind intr-o piata in recesiune, vehiculele cu baterie reprezinta un plus pentru clima, dar si o amenintare foarte mare pentru producatorii de masini si pentru furnizorii de piese, care adopta lent schimbarile. Vanzarile de masini alimentate doar cu baterii au...

Cat costa sa incarci o masina electrica?

Daca ai in plan sa achizitionezi un vehicul electric, probabil ca ai deja in minte o multime de intrebari, printre care si „cat costa incarcarea unei masini electrice?” Daca in cazul unui vehicul alimentat cu benzina e usor sa afli cifrele legate de consumul de...

Pandemia a fost excelenta pentru vanzarile de masini electrice

Vehiculele electrice au atras o cota mult mai mare din piata globala de masini anul trecut, vanzarile depasind dublul, in ciuda conditiilor economice tulburi si crizei severe de cipuri pentru computere. Vanzarile globale de vehicule electrice cu baterie au crescut...

Cele mai bune masini electrice in 2022

Masinile electrice nu mai sunt vehiculele de nisa care erau odinioara, iar modelele ce urmeaza o dovedesc exact: ele au reprezentat mai mult de 1 din 10 inmatriculari de vehicule noi in 2021. In plus, aceasta cifra va creste semnificativ in 2022. Cum majoritatea...

Unul dintre avertismentele citate de scepticii vehiculelor electrice (EV) este ca aceste masini nu fac decat sa transfere emisiile de la teava de esapament la sursa de alimentare a retelei locale. Si, desi exista un sambure de adevar in aceasta idee – sunt intr-adevar mai benigne fata de mediu in statele in care predomina resursele de energie regenerabila – un vehicul electric mediu este mai curat de condus decat un vehicul mediu nou pe benzina, in toate cele 50 de state.

Aceasta este concluzia unui studiu recent lansat, realizat de Union of Concerned Scientists (Uniunea Oamenilor de Stiinta Ingrijorati) – UCS, care a stabilit ca emisiile vehiculelor electrice care contribuie la incalzirea globala au scazut cu 15% din 2018. In 97% din SUA, conducerea unei masini electrice este echivalenta sau mai benefica pentru mediul inconjurator decat un model pe benzina cu 50 mpg.
Mai mult, organizatia declara ca un EV mediu existent in acest moment pe piata este pe picior de egalitate, din punct de vedere al mediului, cu un vehicul cu ardere interna cotat la 93 mpg. Cel mai eficient model pe benzina vandut in SUA este cotat la 59 mpg, iar o masina noua medie pe benzina are 31 mpg.

Pentru o masina pe benzina, UCS ia in considerare emisiile de evacuare ale vehiculului, precum si efectele pomparii titeiului din pamant, transportul la rafinarie, productia benzinei si transportarea acesteia la statiile de alimentare.
Pentru vehiculele electrice, estimarile de mediu ale UCS includ atat emisiile centralelor electrice in sine, cat si emisiile generate de productia de carbune, gaze naturale sau alti combustibili utilizati pentru a genera electricitatea.

Este adevarat ca gradul in care un vehicul electric afecteaza in final atmosfera variaza in functie de locatie si de sursa de energie locala. Exista zone din SUA in care conducerea unei masini noi pe benzina va produce emisii de 4-8 ori mai mari decat emisiile unui vehicul electric mediu. UCS spune ca un vehicul electric mediu condus in nordul statului New York, de pilda, produce emisii totale echivalente cu cele ale unei masini pe benzina, care obtine un imposibil 255 mpg. Chiar si in cele mai murdare zone pentru generarea de energie electrica, vehiculele electrice sunt responsabile pentru o cantitate de emisii egala cu cea produsa de o masina alimentata in mod conventional care obtine peste 40 mpg.
In plus, impactul mediu al unui vehicul electric poate deveni mai putin daunator in timp – pe masura ce reteaua devine mai curate – in timp ce emisiile vehiculelor pe benzina sunt mai mult sau mai putin fixe.

In acest sens, SCU afirma ca reducerile emisiilor produse de vehiculele electrice scad in acelasi ritm cu utilizarea tot mai redusa a carbunelui si cu folosirea tot mai accentuata a gazelor naturale, precum si a energiei eoliene si solare ca surse de electricitate. Electricitatea generata cu ajutorul carbunelui a scazut de la 45% la 23% in ultimul deceniu, in timp ce generarea de energie solara si eoliana a crescut de la mai putin de 2% la 9% in perioada 2009-2019. Mai mult, eficienta unui vehicul electric mediu a crescut cu aproximativ 6% incepand din 2018, datorita in mare parte vanzarilor Tesla Model 3, care reprezinta mai mult de 20% din totalul vehiculelor electrice (si mai mult de o treime din totalul masinilor plug-in) vandute pana in acest moment in SUA.

Desi nu se vor numara printre cele mai eficiente vehicule cu baterie de pe sosele, viitoarele flote de camionete mari si SUV-uri complet electrice ar trebui sa fie si ele benefice pentru Mama Natura. UCS spune ca F-150-ul complet electric de la Ford, care urmeaza a fi lansat curand, ar fi responsabil pentru mai putin de jumatate din emisiile responsabile pentru incalzirea globala care pot fi atribuite modelului standard de camioneta F-Series in 70% din tara, si mai putin de un sfert in cele mai curate retele din SUA.

Desigur, beneficiile pentru mediu nu reprezinta singurul motiv pentru care ar trebui sa optam pentru achizitionarea unei masini electrice. Incarcarea unui EV acasa este mult mai ieftina decat mentinerea plinului unui rezervor al unui vehicul pe benzina, mai ales daca ne gandim la preturile medii la benzina de aproximativ 3 dolari un gallon.
In plus, potrivit Consumer Reports, costurile permanente de intretinere si reparatii sunt cu 50% mai mici pe durata de viata a unui vehicul electric, pentru ca sunt mai putine piese mobile care se pot defecta si nu e nevoie sa schimbi fluidele, filtrele si curelele.

Sursa: https://www.forbes.com/sites/jimgorzelany/2021/06/09/why-electric-vehicles-are-greener-than-ever-in-all-50-states/?sh=2a03c4ad35d8