Elvetia ar putea interzice utilizarea vehiculelor electrice in timpul crizei energetice

Oficialii elvetieni se pregatesc pentru o criza energetica in iarna aceasta, punand la cale in acelasi timp modalitati de a preveni intreruperile in furnizarea de energie. Elvetia ar putea interzice utilizarea neesentiala a vehiculelor electrice in aceasta iarna,...

Vehiculele electrice: cei 3 factori principali care tin pe loc vanzarile

 Vehiculele electrice (EV) sunt o parte importanta a eforturilor de decarbonizare a sectorului transporturilor.  Vanzarile de EV sunt in crestere, dar tranzitia la un transport mai curat e posibil sa nu se intample destul de rapid pentru a repecta targeturile...

De ce trebuie sa acorzi atentie vehiculelor hibrid-electric plug-in in acest moment?

Situate undeva intre vehiculele conventionale si vehiculele electrice pure, vehiculele hibrid electric plug-in (PHEV) rezolva mai multe probleme. Sustinatorii vehiculelor electrice asteapta de zeci de ani ca tehnologia sa se maturizeze intr-atat incat autonomia,...

Necesitatea determina ingeniozitate: in Venezuela se creaza vehicule electrice ieftine

Antreprenorii din statul producator de petrol, afectati acum de deficit, au trecut la reciclarea de piese provenite de la carturi de golf si motociclete, pentru a produce masini alimentate cu baterii si cu energie solara. Departe de megafabricile Tesla din SUA si de...

Cum mai merge Revolutia EV?

Daca asculti bine, poti sa auzi mai degraba un bazait decat un muget de motor… Iar daca privesti in jur, vei vedea statii de incarcare in parcarile supermarketurilor sau pe langa biblioteci... De ani buni auzim ca vehiculele electrice sunt chiar dupa colt. Ei bine,...

Problemele lanturilor de aprovizionare continua sa afecteze industria tehnologiei, dar asta nu i-a oprit pe producatorii mititelui Microlino sa introduca un nou vehicul electric in perioada pandemiei si a crizei de cipuri.

In 2021, Microlino – masinuta electrica asemanatoare unui balon – a fost expusa la Festivalul Vitezei Goodwood. E adevarat ca vehiculul pentru doi pasageri (si trei navete de bere), inspirat din Isetta, nu ar putea lua vreun premiu pentru viteza, gratie vitezei sale maxime de 90 de km/h. Insa, pe o piata inundata de concepte si vise care sunt departe de productie, Microlino a parut sa fie o propunere surprinzator de practica pentru transportul urban.

Desigur, daca ne gandim la autonomia sa maxima, de 230 de km, oferita de cea mai mare baterie din gama, Microlino nu ar putea face vreo calatorie pe distanta mare in tara. Dar pentru deplasari scurte prin oras, dupa patru ore petrecute la incarcat, micutul are un farmec al sau aparte.
Cum productia pare sa fie aproape, iar primele unitati ar urma sa ajunga in fata caselor clientilor in aprilie sau mai, site-ul The Register a stat de vorba cu co-fondatorul si directorul de marketing al companiei, Merlin Ouboter, despre avantajele si dezavantajele lansarii vehiculului pe piata.
Insa odata cu asamblarea liniei de productie, cea mai mare problema este una extrem de familiara – obtinerea pieselor necesare. “Dincolo de componentele generale precum cipuri, celule si componente electronice, ne-am confruntat acum si cu problema lipsei conectorilor simpli pentru fasciculul de cabluri” spune Ouboter.

In consecinta, se poate spune ca verificarile saptamanale legate de disponibilitatea pieselor necesita planuri de rezerva sau inlocuiri – pe cat posibil – atunci cand o componenta devine deodata indisponibila.
“Fara o cantitate sigura de piese nu are sens sa punem in functiune linia de asamblare. Producem masini in acest moment, insa intr-un volum mult mai mic si sunt in principiu folosite la nivel intern, pentru testare” spune Ouboter, care adauga ca s-au facut progrese importante in ceea ce priveste stabilirea liniei de productie si sasiului, iar linia BiW (Body-in-White) este acum in stare de functionare, ceea ce este prima etapa importanta.

Ar fi putut fi si mai dificil, dar Microlino – prin simplitatea sa relativa – nu se confrunta chiar cu aceleasi provocari cu care se confrunta omologii sai mai mari.
“Microlino este mult mai simplu, pentru ca nu e nevoie de toate acele functii pentru distantele parcurse zilnic” spune Ouboter, adaugand ca “aceasta face mult mai usoara situatia in lantul de aprovizionare, insa factorul mai important este ca – la fel ca si la Tesla – am conceput masina in jurul unei unitati de control care opereaza toate functiile. In mod obisnuit, o masina normala are cateva unitati de control electronic (ECU) de la furnizori diferiti, care o ajuta sa functioneze, ceea ce o face mai vulnerabila la probleme de disponibilitate in lantul de aprovizionare”.

Versiunea 2 a Microlino urmeaza sa intre in productie in luna martie, cu o constructie unibody, un ax spate mai lat decat varianta anterioara si suspensie independenta pe toate cele patru roti. Desi Versiunea 1 a fost un prototip util si perfect de expus la show-uri si de aratat presei, Versiunea 2 este o propunere mult mai rafinata, mentinand insa aceleasi repere de stil si usa cu deschidere frontala.
“Interiorul a fost complet reconceput, iar acum ofera displayuri duale si o coloana de directie stabila” spune Ouboter.

Pretul pentru un vehicul nou incepe in acest moment de la 12.500 de euro, desi doritorii vor avea de asteptat pana sa intre in posesia micului Microlino. Compania are peste 24.000 de rezervari in acest moment, iar o varianta cu volan pe stanga nu va ajunge in UK decat la finele lui 2022 sau chiar inceputul lui 2023. In functie de cum merg lucrurile, ar putea urma si o versiune cu volan pe dreapta.
Masina va fi disponibila in trei variante de echipare – Urban, Dolce si Competizione – si a avea trei dimensiuni diferite de baterie, cu autonomii de aproximativ 95 km, 175 km si 230 km.
Incarcarea acestor baterii ar putea reprezenta o provocare pe piata urbana, pe care o targeteaza, unde nu toata lumea are o alee in fata casei, pe care sa poata parca si alimenta. “Exista deja unele solutii interesante pe piata, ce includ incarcarea la luminile stradale, ceea ce cred ca poate schimba intreaga situatie” spune Ouboter, in timp ce statiile publice de incarcare abia incep sa apara.

“Pentru ca bateriile noastre sunt relativ mici, analizam si solutii privind sistemele de schimbare a bateriilor pentru Microlino, astfel incat clientii sa poata lua o parte din baterie acasa si sa o incarce acolo”. Aceasta veste ar putea fi o binecuvantare pentru proprietarii de vehicule electrice, in functie de cat de voluminoase se dovedesc a fi aceste componente. In mod sigur, posibilitatea de a scoate bateria (sau o parte a acesteia) pentru a o incarca acasa peste noapte elimina un numar considerabil de probleme pentru cei care locuiesc in orase si care iau in calcul sa isi cumpere un Microlino.

Sursa: https://www.theregister.com/2022/01/14/microlino/