Volkswagen Beetle va renaste ca masina electrica?

Oficialii de la Volkswagen iau in discutie tot mai des in ultima perioada viitorul emblematicului brand Beetle. Cum coupe-urile mici, cu doua usi, complet nepractice, pierd tot mai mult teren la capitolul popularitate in randul cumparatorilor, solutia pentru urmatorul...

Uber – prăpastia legislativă ce separă UE de SUA s-ar putea reduce

După ce mari metropole precum Londra și Paris au tratat cu scepticism serviciul de ride hailing Uber, mergând până la interzicerea aplicației omonime sau retragerea licenței de transport, Uniunea Europeană dă încă o lovitură grea companiei americane. Uber - companie...

Ce aduce anul 2018 pe scena automobilelor electrice?

Anul 2017 a fost marcat de numeroase premiere și de lansări supriză în lumea automobilelor electrice. De la noua versiune a radicalului Tesla Roadster și până la variantele cu autonomie îmbunătățită ale popularelor BMW i3 sau Renault Zoe, 2017 a fost...

ZF – intre adaptarea la schimbari și presiunile politice

Poate numele ZF Friedrichshafen nu spune multe celor care nu sunt pasionați de automobile. Însă, această companie este unul dintre liderii mondiali în domeniul componentelor auto și principalul rival al giganților Bosch sau Denso. Germanii au început prin a construi...

Sacrifică Tesla calitatea în schimbul vitezei în producție?

Sub protecția anonimatului, 9 foști și actuali angajați Tesla susțin că modelele produse de Tesla au mari probleme de calitate atunci când părăsesc linia de asamblare. Conform Reuters, 90% dintre unitățile Model S și Model X au nevoie de remedierea unor defecțiuni la...

Grupul Volkswagen și anunțat obiectivul ambițios de a construi între 2 și 3 milioane de mașini electrice pe an și de a lansa nu mai puțin de 30 de modele electrice pentru toate mărcile din portofoliul său (de la luxosul Porsche până la accesibila Skoda).

Pentru un astfel de nivel de producție, VAG are nevoie de un furnizor de acumulatori litiu ion de capacitate mare care să poate face față unui astfel de volum. Germanii au purtat deja negocieri intense cu liderii acestui domeniu, LG Chem și Panasonic și se pare că au decis în final să investească aproximativ 2 miliarde de euro în propria fabrică de acumulatori. Volkswagen are urma astfel exemplul celor de la Tesla care au construit fabrica Gigafactory 1 din Nevada în colaborare cu Panasonic și al celor de la Daimler, care au inaugurat deja fabrica de acumulatori de la Kamenz din Germania (rezultat al unei investiții de peste jumătate de miliard de euro). Urlich Eichorn, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare al VW, a estimat că necesitățile Volkswagen pentru acumulatori vor crește până în 2025 la 200 gigawatt-oră, adică semnificativ. Asta în condițiile în care deja producătorii de acumulatori de abia fac față cererii din piață.

VW si BOSCH pentru un nou tip de acumulatori solid-state

VW are și un parteneriat cu furnizorul său tradițional Bosch, care are în plan dezvoltarea unor facilități de producție pentru acumulatori tip solid-state (baterii cu electrolit solid), care au o capacitate dublă de stocare și o stablitate mult mai mare decât acumulatorii clasici cu electrolit lichid. Printre avantajele importante ale acumulatorilor solid-state față de acumulatorii litiu-ion clasici se numără: rapiditatea mult mai mare de încărcare, dimensiunile mai mici sau absența sistemului de răcire (absolut necesar bateriilor litiu-ion predispuse la supra-încălzire). Este de remarcat faptul că Toyota este deja un promotor al utilizării acumulatorilor cu electrolit solid, japonezii aflându-se într-un stadiu avansat de dezvoltare și testare al acestora.

Indiferent de tipul de acumulatori pe care îi va utiliza, VW afirmă că pentru a face față nevoii de acumulatori, ar fi nevoie de peste 40 de noi fabrici de tipul Tesla Gigafactory în întreaga industrie auto până în 2025. Asta ar permită constructorilor de automobile să-și poată atinge obiectivul și anume: 25% dintre automobilele comercializate să fie mașini electrice.

Tesla Gigafactory Nevada

Interesant este că managementul Vokswagen nu a fost de la început convins de nevoia de a-și construi propriile fabrici de acumulatori. La începutul lui 2016, când a fost întrebat dacă urmează să prezinte consiliului director planuri pentru o fabrică de acumulatori similară celei gândite de Tesla, CEO-ul VAG, Mathias Muller a negat existența unui astfel de plan. Într-un interviu acordat cotidianului Handeslblatt la vremea respectivă, Muller a exclus această variantă susținând că înființarea unei linii proprii de producție a bateriilor ar fi extrem de scumpă. Spre finalul lui 2016, conducerea VW își schimbase deja perspectiva și Muller afirma că ideea construcției unei fabrici proprii de acumulatori are sens. Este posibil ca diminuarea treptată a pagubelor financiare provocate de scandalul Dieselgate să-i fi înduplecat pe cei din consilului executiv al constructorului german. Aceștia par să fi conștientizat faptul că, fără o sursă proprie de acumulatori performanți, VW nu va face niciodată diferența pe piața automobilelor electrice deoarece ar depinde tot timpul de un furnizor mare precum Panasonic. În același timp, nu este exclus ca executivii germani să se fi inspirat din strategia celor de la Tesla, care, prin vocea CEO-ului Elon Musk, au anunțat că vor inaugura și alte locații pentru facilitățile Gigafactory după cea din Nevada. Vocile din industrie spun ca mai toți inginerii Volkswagen au coșmaruri despre Tesla deoarece toată conducerea VAG vrea să urmeze îndeaproape pașii făcuți de americani, concurența cu aceștia în domeniul mașinilor electrice devenind noua obsesie a celor din Wolfsburg.