Volkswagen Beetle va renaste ca masina electrica?

Oficialii de la Volkswagen iau in discutie tot mai des in ultima perioada viitorul emblematicului brand Beetle. Cum coupe-urile mici, cu doua usi, complet nepractice, pierd tot mai mult teren la capitolul popularitate in randul cumparatorilor, solutia pentru urmatorul...

Uber – prăpastia legislativă ce separă UE de SUA s-ar putea reduce

După ce mari metropole precum Londra și Paris au tratat cu scepticism serviciul de ride hailing Uber, mergând până la interzicerea aplicației omonime sau retragerea licenței de transport, Uniunea Europeană dă încă o lovitură grea companiei americane. Uber - companie...

Ce aduce anul 2018 pe scena automobilelor electrice?

Anul 2017 a fost marcat de numeroase premiere și de lansări supriză în lumea automobilelor electrice. De la noua versiune a radicalului Tesla Roadster și până la variantele cu autonomie îmbunătățită ale popularelor BMW i3 sau Renault Zoe, 2017 a fost...

ZF – intre adaptarea la schimbari și presiunile politice

Poate numele ZF Friedrichshafen nu spune multe celor care nu sunt pasionați de automobile. Însă, această companie este unul dintre liderii mondiali în domeniul componentelor auto și principalul rival al giganților Bosch sau Denso. Germanii au început prin a construi...

Sacrifică Tesla calitatea în schimbul vitezei în producție?

Sub protecția anonimatului, 9 foști și actuali angajați Tesla susțin că modelele produse de Tesla au mari probleme de calitate atunci când părăsesc linia de asamblare. Conform Reuters, 90% dintre unitățile Model S și Model X au nevoie de remedierea unor defecțiuni la...

Oficialii de la Volkswagen iau in discutie tot mai des in ultima perioada viitorul emblematicului brand Beetle. Cum coupe-urile mici, cu doua usi, complet nepractice, pierd tot mai mult teren la capitolul popularitate in randul cumparatorilor, solutia pentru urmatorul Beetle ar putea fi un model exclusiv electric.
Brand managerul Volkswagen, Herbert Diess si-a stabilit ca obiectiv imbunanatatirea profitabilitatii marcii cu 6% pana in 2025, iar cel mai bun mod de a face asta este vanzarea de masini mari, scumpe, cu potential mare de profit, asa cum sunt SUV-urile cu volume mari. Adica… exact opusul modelului Beetle.
Ori de cate ori este adus in discutie subiectul unui succesor pentru Beetle, Diess admite ca singura speranta pentru viitorul celebrului model al celor de la Volkswagen ar fi doar un model complet electric.

Noul VW Beetle – versiunea electrica sau deloc

VW va putea construi un Beetle avand la baza noua sa platforma electrica MEB, mai eficienta din punct de vedere al costurilor decat dezvoltarea unei noi variante a masinii, cu motor pe combustie.De asemenea, un model cu tractiune pe spate care sa ii confere atat un look mai sport cat si o mai mare flexibilitate, ar putea fi mai usor de proiectat.
Problema este ca introducerea unei versiuni electrice mai putin profitabile a unui model de nisa continand doar 1% din volumele brandului de anul trecut nu ii face treaba lui Diess mai usoara in sensul sporirii profitabilitatii. Probabil ca de aceea nu este o surpriza pentru nimeni ca Diess nu pare a fi un avocat puternic al acestui model.
Cand vine vorba de vehicule retro Volkswagen, Diess este mai degraba in favoarea Microbus, care va reveni sub forma de vehicul electric in 2022, avand la baza conceptul I.D. Buzz lansat la show-ul auto de la Detroit, din luna ianuarie. “Buzz este un concept emotional mult mai bun pentru brandul nostru decat Beetle”, a spus Diess in cadrul unei conferinte de presa de la Lisabona.
Mai mult decat atat, referirea la Beetle ca la “piatra de temelie a succesului celor de la Volkswagen in anii de inceput ” nu are parte decat de o recunostere minora din partea lui Diess. “Daca veti merge in California, toata lumea va spune ca Bus a fost piatra de temelie”, spune oficialul german de la Volkswagen.

Concept VW ID Buzz

Concept VW ID Buzz

Diess are, de asemenea, tendinta de a arunca in joc numele unui alt model legendar: Thing, un vehicul asemanator Jeep-ului. Citroen si-a readus la viata modelul asemanator Jeep, Mehari, sub forma de masina electrica, insa este greu de crezut ca si Volkswagen va face acelasi lucru.
“Avem atat de multe concepte de suflet in istoria noastra. Nu e neaparat nevoie sa facem un Beetle”, a mai spus Diess.
Faptul ca a mentionat Thing, poate fi modul lui Diess de a mai taia din sperantele pentru revenirea Beetle-ului sub forma de vehicul electric, insa poate fi privit si ca o incercare de a crea un nor de ceata pentru concurenta.

Istoria VW Beetle din anii 30 si pana in prezent

Istoria Beetle-ului – unul dintre cele mai vechi nume din industria auto mondiala – incepe in anul 1934, atunci cand Adolf Hitler anunta ca isi doreste o masina care sa nu fie doar pentru bogati, ci o masina populara. El i-a incredintat misiunea de a construi Volkwagen (masina poporului) lui Ferdinand Porsche, cel pe care Hitler il numea pe atunci “cel mai faimos designer al tuturor timpurilor”. Misiunea lui Hitler nu s-a limitat doar la alegerea unui nume, ci a mers mai departe la dictarea termenilor legati de viteza, consum si pret.
In anul 1936 au fost gata primele 3 prototipuri – doua sedanuri si un cabriolet – astfel ca Hitler a trecut la a doua sarcina: gasirea locului ideal pentru fabrica unde avea sa fie produs viitorul Beetle. Locatia fost gasita, undeva in Saxonia Inferioara, in imprejurimile castelului Wolfsburg.
In 1938 a avut loc ceremonia de punere a pietrei de temelie a fabricii, care a devenit cea mai mare fabrica de automobile din lume.
Numele ales pentru viitorul Beetle a fost KDF Wagen, un nume venit de la Hitler insusi. In 1939 KDF Wagen a fost prezentat oficial la Hall of Berlin, cu un efect uimitor.

VW Beetle – de la masina populara la masina de razboi

In septembrie 1939, cand a izbucnit al Doilea Razboi Mondial, productia Beetle a fost transformata in productie militara. Aceasta a avut o importanta desavarsita in viitorului Beetle-ului, pentru ca din cauza razboiului masina a trebuit sa sustina cel mai greu test, pe care nicio masina nu a mai trebuit vreodata sa il treaca. Si l-a trecut cu brio: in orice conditie climaterica (de la torida Africa si pana la ingheteta Rusie) si pe orice fel de teren (noroi, nisip sau zapada), Beetle-ul functiona fara oprire.
In mai 1945, cand razboiul s-a incheiat, din fabrica din Wolfsburg mai ramasese doar o treime, si aceasta afectata serios de bombardament. Muncitorii au reluat treptat lucrul, cu ultimele materiale salvate de bombardament, insa productia a cunoscut un nivel foarte scazut.

VW Beetle – De la „broasca”, la „iepure”

Heinz Nordhoff a fost cel care a infaptuit miracolul pentru Beetle, sub tutela sa ajungand ca cele cateva sute de masini produse in 1946 sa devina 19.000 in 1948 si apoi 46.000 in 1949, un avant continuu, care s-a oprit abia la jumatatea anilor 70. In tot acest timp, Beetle-ul a beneficiat de numeroase imbunanatatiri tehnice, fara insa ca vreodata look-ul sau original si proiectul Porsche sa fie afectat.
In anii 70 concurenta, atat din partea SUA cat si din parte Japoniei, care au venit si ele pe piata cu masini economice a afectat foarte tare vanzarile Beetle. Noul Chevrolet Vega si Ford Pinto ofereau cumparatorilor americani de masini spatiu si consum redus de combustibil, la un pret mic. Vanzarile Beetle au scazut cu aproape jumatate in 1975, de la 791.023 in anul anterior la numai 441.116.
Ultimul Beetle a iesit de pe linia de productie din Wolfsburg in 1974, facand loc productiei pentru noul model cu motor in fata si tractiune pe fata, Golf (vandut in SUA sub numele de Rabbit). Productia de Beetle a mai continuat o vreme, dar cu cifre mult mai mici, la alte fabrici din Germania. Programata initial pentru 31 iulie 1979, oprirea productiei a intarziat pana in ianuarie 1980, pentru a putea fi onorate miile de comenzi primite din toata lumea.
Productia principala de Beetle s-a mutat apoi in Brazilia si Mexic. Ultimul model a fost produs in Puebla, Mexic, in 2003. In total, un numar de 1 de milioane de Volkswagen-uri Beetle au fost produse din 1938 si pana in 2003.