Volkswagen Beetle va renaste ca masina electrica?

Oficialii de la Volkswagen iau in discutie tot mai des in ultima perioada viitorul emblematicului brand Beetle. Cum coupe-urile mici, cu doua usi, complet nepractice, pierd tot mai mult teren la capitolul popularitate in randul cumparatorilor, solutia pentru urmatorul...

Uber – prăpastia legislativă ce separă UE de SUA s-ar putea reduce

După ce mari metropole precum Londra și Paris au tratat cu scepticism serviciul de ride hailing Uber, mergând până la interzicerea aplicației omonime sau retragerea licenței de transport, Uniunea Europeană dă încă o lovitură grea companiei americane. Uber - companie...

Ce aduce anul 2018 pe scena automobilelor electrice?

Anul 2017 a fost marcat de numeroase premiere și de lansări supriză în lumea automobilelor electrice. De la noua versiune a radicalului Tesla Roadster și până la variantele cu autonomie îmbunătățită ale popularelor BMW i3 sau Renault Zoe, 2017 a fost...

ZF – intre adaptarea la schimbari și presiunile politice

Poate numele ZF Friedrichshafen nu spune multe celor care nu sunt pasionați de automobile. Însă, această companie este unul dintre liderii mondiali în domeniul componentelor auto și principalul rival al giganților Bosch sau Denso. Germanii au început prin a construi...

Sacrifică Tesla calitatea în schimbul vitezei în producție?

Sub protecția anonimatului, 9 foști și actuali angajați Tesla susțin că modelele produse de Tesla au mari probleme de calitate atunci când părăsesc linia de asamblare. Conform Reuters, 90% dintre unitățile Model S și Model X au nevoie de remedierea unor defecțiuni la...

Trebuie să recunoaștem faptul că Elon Musk știe să surpindă deopotriva industria auto, presa și clienții cu mișcări uneori șocante, dar geniale.

Tesla Roadster – asul din maneca lui Elon Musk

Prima noutate anunțată de Tesla a fost lansarea primului camion electric al mărcii, Semi, model capabil să transporte 36 de tone de marfă și să străbată până la 800 de kilometri cu o singură încarcare. Chiar și încărcat la capacitate maximă cu marfă, acest camion va putea atinge 100 km/h în doar 20 de secunde devenind astfel cel mai rapid camion, cu performanțe mult peste cele ale modelelor diesel. Când audiența tocmai începea să realizeze că acest camion poate revoluționa transportul de mărfuri în materie de costuri de operare și siguranță, Elon Musk a scos adevăratul as din mânecă: noua generație Tesla Roadster, model super sport cu un preț de peste 200,000 de dolari. Și așa a trecut Musk de la pragmatismul unui TIR la plăcerea nealterată de a conduce generată de un roadster. Lansarea noii generații a Tesla Roadster, atunci când toată lumea se concentra pe problemele de producție ale Model 3, a surprins nu doar presa, dar și unii angajați ai Tesla, semn că proiectul a fost ținut strict secret chiar și în interiorul companiei.

 

Tesla Roadster – 1000 de unitati in serie limitata

În 2008 modelul Roadster ajuta Tesla să-și facă intrarea în industria auto oferind pentru prima data un automobil electric sport cu performanțe și autonomie care amenințau pentru prima data supremația modelelor sport clasice dotate cu motoare pe benzină V8 sau chiar V12. Roadster este practic modelul care a pus numele Tesla pe harta industriei auto. Un deceniu mai târziu, atunci când Tesla tocmai a înregistrat pierderi record, noua generație a roadsterului electric cu tracțiune integrală vine ca o surpriză. Roadster nu pare a fi doar o mișcare de imagine desi designul său este impresionant. Este mai degrabă o strategie bine pusă la punct de a mări profitabilitatea companiei într-o perioadă în care Musk are nevoie disperată de capital pentru a putea pune la punct producția Model 3, primul automobil electric popular al americanilor. Primele 1000 de unități de Tesla Roadster vor fi disponibile într-o ediție limitată denumită Founder’s Series și vor avea un preț de 250,000 de dolari. Tesla acceptă deja un avans de 50,000 de dolari pentru Roadster. După epuizarea primelor 1000 de unități disponibile în serie limitată, Roadster va fi disponibil într-o variantă standard care pleacă de la 200,000 de dolari. Atunci când privim imaginile cu noul Roadster și citim specificațiile tehnice, realizăm că mașina poate deveni o nouă bornă de performanță pentru Tesla și un nou standard în industrie.

Tracțiune integrală, trei motoare electrice, accelerație de la 0 la 100 de km/h în doar 1.9 secunde, autonomie de 997 kilometri, pachet de baterii de 200 kWh. Cu performanțe mai comparabile cu extremul Bugatti Chiron, Tesla Roadster oferă foarte mult la un preț care nu mai pare astronomic daca îl comparăm cu cel al lui Chiron, modelul produs de VW plecând de la peste 2,3 milioane de euro. Drept bonus, Roadster va oferi și două locuri pentru copii pe lângă cele două locuri pentru șofer și pasager.

2020 – anul anuntat pentru inceperea productiei de serie la noul Tesla Roadster

Musk susține că obiectivul Roadster este acela de a da lovitura de grație mașinilor sport pe benzină și a subliniat faptul că performanțele anunțate, deși par ireale, se vor regăsi 100% pe fiecare Roadster. Unii specialiști contestă deja cifrele anunțate de Tesla pentru Roadster (mai ales cele privind timpul de accelerație de la 0 la 100 de km/h). Totuși, o analiză logică ne arată că acumulatorul de pe noul Roadster are capacitate dublă față de cel instalat pe Tesla Model S P100 D care dezvoltă nu mai puțin de 760 de cai putere. Asta, înseamnă că Roadster dispune de o rezervă de putere impresionantă așa că cifrele anunțat de Musk nu mai par atât de nebunești. Prin utilizarea materialelor compozite ultra ușoare, Tesla ar putea compensa greutatea mai mare a pachetului de acumulatori, iar faptul că nu utilizează o cutie de viteze și dezvoltă cuplul maxim la un regim foarte jos de turații reprezintă un mare avantaj față de mașinile cu motoare termice atunci când vine vorba de accelerație.
Producția noii generații a modelului Roadster va începe în 2020 asta dacă Tesla va reuși să depășească problemele logistice pe care le-a întâmpinat cu producția Model 3. Unii analiști susțin că producția noului Roadster va fi extrem de scumpă și va exercita și mai multă presiune pe resursele Tesla. Atât camionul electric Semi cât și noul Roadster au potențialul de a deveni lideri incontestabili ai segmentelor lor însă este esential ca Tesla să producă rapid aceste modele în cadrul unui business plan sustenabil. Altfel, există riscul să ca ambele să rămână o raritate și să nu depășească niciodată stadiul de concept car. Și ar fi păcat să se întâmple asta.