Volkswagen Beetle va renaste ca masina electrica?

Oficialii de la Volkswagen iau in discutie tot mai des in ultima perioada viitorul emblematicului brand Beetle. Cum coupe-urile mici, cu doua usi, complet nepractice, pierd tot mai mult teren la capitolul popularitate in randul cumparatorilor, solutia pentru urmatorul...

Uber – prăpastia legislativă ce separă UE de SUA s-ar putea reduce

După ce mari metropole precum Londra și Paris au tratat cu scepticism serviciul de ride hailing Uber, mergând până la interzicerea aplicației omonime sau retragerea licenței de transport, Uniunea Europeană dă încă o lovitură grea companiei americane. Uber - companie...

Ce aduce anul 2018 pe scena automobilelor electrice?

Anul 2017 a fost marcat de numeroase premiere și de lansări supriză în lumea automobilelor electrice. De la noua versiune a radicalului Tesla Roadster și până la variantele cu autonomie îmbunătățită ale popularelor BMW i3 sau Renault Zoe, 2017 a fost...

ZF – intre adaptarea la schimbari și presiunile politice

Poate numele ZF Friedrichshafen nu spune multe celor care nu sunt pasionați de automobile. Însă, această companie este unul dintre liderii mondiali în domeniul componentelor auto și principalul rival al giganților Bosch sau Denso. Germanii au început prin a construi...

Sacrifică Tesla calitatea în schimbul vitezei în producție?

Sub protecția anonimatului, 9 foști și actuali angajați Tesla susțin că modelele produse de Tesla au mari probleme de calitate atunci când părăsesc linia de asamblare. Conform Reuters, 90% dintre unitățile Model S și Model X au nevoie de remedierea unor defecțiuni la...

La fabrica sa din Spartanburg, SUA, BMW tocmai a facut primul pas în tranziția către procesul robotizat de producție. BMW a decis să-și echipeze 66 de lucrători de pe linia de asamblare cu exoscheleți robotici.

Exoscheletul este un dispozitiv robotic care, purtat de oameni, le sporește capacitățile fizice prin utilizarea unor structuri motorizate reducând asftel efortul necesar îndeplinirii unor sarcini cu peste 30%. Totodată, aceste dispozitive le permit muncitorilor care le poartă să ridice obiecte mult mai grele, să lucreze mai mult timp și cu precizie de…robot.

BMW devine astfel un pionier în utilizarea vestelor de tip exoschelet robotic în procesul de producție. Producătorul german a mai testat în premieră în fabricile sale tehnici inovative cum ar fi dispozitivele cu laser pentru măsurarea caroseriei sau stivuitoarele alimentate cu hidrogen.

Frank Pochiro, inginer în cadrul departamentului de inovație în producție al fabricii din Spartanburg se așteaptă ca utilizarea exoscheletului robotic să fie tot mai răspândită aici, dar și în alte fabrici BMW. Pochiro a declarat că a fost inspirat să testeze această tehnologie după o prezentare pe această temă la o conferință TED Talk. El compară în glumă exoscheletul cu un costum de Iron Man și crede în potențialul uriaș al tehnologiei în procesul de producție. Pochiro afirmă că oamenii nu înțeleg pe deplin efortul pe care trebuie să-l depună muncitorii pe linia de producție, efort care le afectează musculatura, coloana și le reduce capacitatea de efort. Utilizând vestele care nu cântăresc nici 2 kilograme, lucrătorii pot lucra mai mult, mai precis și mai eficient mai ales în poziții dificile (de exemplu cei care fixează panourile termorezistente sub caroserie). Deși este clar faptul că în industrie roboții vor lua treptat locul oamenilor, utilizarea exoscheleților le-ar permite muncitorilor să aibă o precizie și o productivitate comparabile cu ale roboților. Cei ajunși la o vârstă înaintată ar putea continua să muncească deoarece incidența problemelor fizice sau gradul de epuizare ar fi semnificativ reduse. În mod paradoxal, datorită tehnologiei robotice, oamenii și-ar putea păstra joburile pe linia de asamblare pentru mai mult timp.

Deși cei de la BMW nu dispun încă de date clare care să confirme creșterea gradului de productivitate la cei care utilizează vestele, Pochiro a primit doar feedback pozitiv de la lucrători. BMW va continua să adune date timp de mai multe luni și apoi, în funcție de rezultate, este posibil să adopte aceste dispozitive robotice pe scară largă pe toată linia de producție.

Echipa BMW din Spartanburg colaborează cu mai mulți furnizori de dispozitive robotice și cu departamentul specializat în domeniu de la Universitatea Harvard pentru a analiza potențialul real al acestei tehnologii. Este posibil ca, într-o bună zi, exhoscheletul robotic să devină o simplă piesă vestimentară, nu mai grea decât o haină, dar care va îmbunătăți exponențial capacitățile fizice ale oamenilor. Un pas mic pentru BMW, dar un pas uriaș pentru industria exoscheleților robotici tocmai a fost făcut.