Volkswagen Beetle va renaste ca masina electrica?

Oficialii de la Volkswagen iau in discutie tot mai des in ultima perioada viitorul emblematicului brand Beetle. Cum coupe-urile mici, cu doua usi, complet nepractice, pierd tot mai mult teren la capitolul popularitate in randul cumparatorilor, solutia pentru urmatorul...

Uber – prăpastia legislativă ce separă UE de SUA s-ar putea reduce

După ce mari metropole precum Londra și Paris au tratat cu scepticism serviciul de ride hailing Uber, mergând până la interzicerea aplicației omonime sau retragerea licenței de transport, Uniunea Europeană dă încă o lovitură grea companiei americane. Uber - companie...

Ce aduce anul 2018 pe scena automobilelor electrice?

Anul 2017 a fost marcat de numeroase premiere și de lansări supriză în lumea automobilelor electrice. De la noua versiune a radicalului Tesla Roadster și până la variantele cu autonomie îmbunătățită ale popularelor BMW i3 sau Renault Zoe, 2017 a fost...

ZF – intre adaptarea la schimbari și presiunile politice

Poate numele ZF Friedrichshafen nu spune multe celor care nu sunt pasionați de automobile. Însă, această companie este unul dintre liderii mondiali în domeniul componentelor auto și principalul rival al giganților Bosch sau Denso. Germanii au început prin a construi...

Sacrifică Tesla calitatea în schimbul vitezei în producție?

Sub protecția anonimatului, 9 foști și actuali angajați Tesla susțin că modelele produse de Tesla au mari probleme de calitate atunci când părăsesc linia de asamblare. Conform Reuters, 90% dintre unitățile Model S și Model X au nevoie de remedierea unor defecțiuni la...

Automobilul electric în viziunea mioritică

Nici atunci când vine vorba despre adoptarea automobilelor electrice, Guvernul României nu face notă discordantă cu alte domenii pe care le gestionează. Una spun guvernanții și alta e realitatea din teren. Aceștia speră că voucherul de 10,000 de euro acordat pentru achiziția unui automobil electric va determina românii să se bată pe aceste automobile și să ajungem până în 2020 la aproape 100,000 de vehicule electrice. Ce mai, în București va fi plin de mașini electrice mai ceva ca în Oslo sau Amsterdam.

Despre cele 20.000 de stații de încărcare

Cifrele vehiculate de guvernanții români nu fac decât să stârnească râsul celor care sunt aproape de domeniul auto. Cum poți visa la o rețea de 20.000 de stații de încărcare atunci când doar un investitor privat sau rețelele comerciale de tip hyper market au investit în dezvoltarea stațiilor de încărcare? Germania avea la începutul lui 2017 aproximativ 18.000 de stații de încărcare. Deci, în 2020 vom fi mai tari decât nemții nu? Alt capitol la care i-am depașit. Dar stați! Câte stații de încărcare pentru mașini electrice avem în prezent în România? Păi vreo 55… dintre care jumătate sunt în București, iar unele sunt nefuncționale. Prima stație de încărcare a automobilelor electrice dintr-o benzinărie a fost inaugurată de Rompetrol în mai anul acesta pe Șoseaua Chitilei. Unde sunt cele 20.000 de stații deci? O fi vreo eroare de comunicare. Sunt mai multe și nu le vedem.

Un scenariu mult mai realist în Marea Britanie

În timp ce guvernanții români dorm în post (nimic nou aici) si setează obiective nerealiste, guvernul Marii Britanii adoptă o strategie cu adevărat coerentă și inteligentă. După ce a investit peste  1 miliard de lire sterline în proiecte de cercetare pentru popularizarea rapidă a mașinilor electrice, guvernul de la Londra prioritizează rezolvarea celui mai important obstacol în calea adoptării pe scară largă a mașinilor electrice: anxietatea legată de autonomie.

De obicei, problema este legată de absența stațiilor de încărcare de pe arterele care leagă orașele mari (autostrăzi sau drumuri express). În oraș mai mergi cum mai mergi, te mai oprești la mall la o cafea și încarci și mașina, dar când ieși din oraș tot cu un diesel ești mai liniștit pentru un parcurs de peste 250 de kilometri.

Mai întâi infrastructura sau mașini electrice?

Proiectul de lege privind mașinile electrice și autonome care va fi dezbătut în Parlament îi va obliga pe operatorii marilor benzinării din Regatul Unit să construiască peste 8.500 de noi stații de încărcare în special în benzinăriile de pe autostrăzi și drumuri naționale. În prezent, în Marea Britanie există aproape 11.500 de stații de încărcare iar cele 8.500 de puncte de încărcare suplimentare vor dubla practic rețeaua existentă asigurând mai ales conectivitatea între marile orașe.  Totodată, investiția va fi făcută de retailerii de combustibili tradiționali care pot migra astfel treptat către noile categorii de clienți (cei cu mașini electrice).

Amplasarea stațiilor va facilita deplasarea posesorilor de mașini electrice și în afara marilor orașe, astfel automobilul electric devenind o alegere practică și pentru traseele extra-urbane nu doar pentru traseele scurte din oraș. Conform lui John Hayes, Ministrul britanic al Transporturilor, “această lege va ajuta la dezvoltarea infrastructurii pentru a răspunde cererii tot mai mari pentru mașinile electrice și autonome”. Interesant! Deci e nevoie de infrastructură mai întâi. Dacă legea va intra în vigoare, Marea Britanie va dispune în total de aproape 20.000 de stații de încărcare pentru mașinile electrice inclusiv stațiile aferente spațiilor de servicii de pe drumuri express și autostrăzi.

Ca să vezi, englezii vor avea aproape la fel de multe stații de încărcare ca noi.